GGN

Started by An0niempje, Dec 29, 2014, 03:13 AM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Even naar aanleiding van een ander topic, waarin iemand te maken had met GGN, Essent en nog een ander, naar ik begrepen heb, vaag bedrijft/rechtspersoon...

Dit lees ik op de site van GGN:
http://www.ggn.nl/over-ggn/kwaliteitsgarantie

Dus ik dacht, die zullen zich wel (redelijk) aan de regels houden.

Maar dan kan ik die vage samenwerking in het andere topic niet echt rijmen. Of ligt dat dan aan Essent die het vage bedrijf ingekocht heeft, of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Ik refereer aan dit topic: http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,47967.msg78798/topicseen.html#new

Ik vraag dit, omdat ik zelf te maken heb met GGN ivm een schuld van ruim 21.000 euro, dus als er hier dan toch slechte ervaringen zijn i.v.m. vage praktijken met GGN, dan vind ik dat wel handig om te weten. Niet om nu gelijk mijn hele zaak daar in twijfel te trekken, aangaande rechtmatigheid (volgens houden ze zich in mijn geval, naar ik kan beoordelen op zich wel aan de regels, alleen voeren ze nogal een star beleid, terwijl ze weten, dat de schuld niet door mij veroorzaakt is), maar om zelf nog scherper te kunnen zijn ;)

sacredfour

Is de schuld die bij GGN loopt het gevolg van een vonnis?  GGN zijn een deurwaarders en incassobureau. Of ze zich aan de richtlijnen van incassobureaus en deurwaarders houden weet ik niet. Als er voor deze 21.000 euro nog geen vonnis is, dan is er misschien nog wel wat aan te doen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

An0niempje

Nee, nog geen vonnis gelukkig.
Dat hebben we nog steeds tegen kunnen houden en nu vreselijk aan het hopen, dat ze op het bericht van mijn advocaat voorlopig de zaak bevriezen, tot het strafrechtelijk onderzoek is afgerond...

sacredfour

In het andere topic had Essent de vordering verkocht aan Hoist.
Is jouw schuld van 22.000 van Essent? Klopt dit bedrag?

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Is GGN de enigste schuldeiser? Ik heb een klein gedeelte van jouw verhaal gelezen op het topic ‘mijn verhaal”  Heeft jouw oude schuldhulpverlener betalingsafspraken gemaakt met schuldeisers? 
Het is natuurlijk wel begrijpelijk dat GGN geen rekening houdt met de rechtszaak die je voert. Ik neem aan dat de rechtszaak een civiele zaak is, omdat je aangifte nog niet verwerkt is?

Als de politie niks doet met jouw aangifte, dan moet je naar de korpschef gaan en een klacht indienen.

An0niempje

Het lijkt erop, dat mijn aangifte nog steeds niet verwerkt is door de politie, dus ik ga morgen weer bellen.

An0niempje

Nee, mijn schuld bij GGN is een PGB schuld, zoals ik in een ander topic ook beschreven heb....

Inmiddels is de schuld bevroren door inbreng van een politiek persoon, die voor mij contact heeft gezocht met Menzis.

Wat betreft Essent: dat ging dus over iemand anders, ik haalde alleen dat topic aan, omdat ik wilde weten of er (nog meer) slechte ervaringen waren met GGN.... Maar dat was dus een topic van iemand anders....