wat voor voorstel?

Started by Zora, Dec 23, 2014, 12:12 PM

Previous topic - Next topic

Zora

Hallo,

Na een ontzettende moeilijke tijd hebben wij eindelijk een klein deel van onze schulden kunnen aflossen zoals achterstand hypotheek en belastingschuld. Nu hebben we nog een groot krediet openstaan bij Interbank van 42000 euro met een maandtermijn van 435 euro. Komt er op neer dat we ongeveer 175 euro per maand aflossen en we nog 12 jaar dit moeten betalen.
Nu heeft mijn man zijn baan verloren maar gelukkig alweer een nieuwe gevonden. Echter wel met 950 euro bruto minder dan waarop dit krediet is gebaseerd. Komt erop neer dat het bedrag gewoon niet meer kunnen betalen.

Ik wil daarom een voorstel aan Interbank doen. Een bedrag ineens betalen tegen finale kwijting kunnen we niet betalen en daarbij wil ik gewoon het volledige bedrag terug betalen wat ik heb geleend. Ik zat daarom te denken aan een (tijdelijke rentestop) en een termijnverlaging van 135 zodat we 300 euro per maand betalen. Maar voor hoe lang is zo'n voorstel redelijk?

Hebben jullie enig idee wat een redelijk voorstel is waarmee ze misschien akkoord willen gaan?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!

sacredfour

Ik heb een aantal zaken lopen tegen Interbank. Interbank heeft mogelijk de rente bij een aantal klanten met variabele rente onwettig verhoogd. Doe voorlopig helemaal geen voorstel.  Ga eerst eens kijken of dit ook niet bij jouw het geval is.
Ik heb standaard brieven klaarliggen om de bezwaarprocedure bij Interbank te starten.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Zora

Interbank heeft in mei of juni van dit jaar de rente verhoogd van 6,8 naar 7,3%. De rente bij het afsluiten van het krediet was al 6,8%. Ik denk dat er geen sprake is van onwettige verhoging?

sacredfour

Hoe lang loopt deze lening al?  Is dit nog maar een korte tijd dan heeft het niet veel zin om een bezwaarprocedure te starten. Is dit echter al een paar jaren dan kan het de moeite lonen.  Je kan allicht bezwaar maken tegen de laatste verhoging van een ½ procent. Probeer anders over te stappen naar een andere bank. Mijn zoon had ook een lening bij Interbank. Hij is nu overgestapt naar Nationale Nederlanden en zijn rente percentage is gedaald van 7,8 naar 4,5%!
Interbank zal niet akkoord gaan met een rentestop. Ga ook niet in onderhandelingen met Interbank hierover. Je kan mij een PM sturen voor een bezwaarschrift renteverhoging.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Zora

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Deze lening loopt anderhalf jaar. We hebben heel veel geswiched van kredietverstrekkers en steeds weer verhoogt. Eindelijk zijn we nu bezig met aflossen.
We kunnen helaas niet overstappen omdat mijn man zo fors minder is gaan verdienen en daarbij een tijdelijke aanstelling heeft van een jaar. Een bank zal ons nu nooit accepteren. Plan is om in 2015 zoveel mogelijk af te lossen en hopen dat we dan wel van bank kunnen overstappen.

Interbank zal niet akkoord gaan he met een rentestop. Denk dat ik dan weinig keus heb dan het zo te laten.

Heel erg bedankt voor je reactie en advies. Ik lees vaak op deze site en raak erg gemotiveerd van alle verhalen om ook onze schulden weg te werken. Al gaat dat zoals het nu lijkt nog minimaal 12 jaar duren... Maar elke maand een bedrag afgelost is er weer eentje.

sacredfour

Zora, ik heb je een PM verstuurd met de eerste brief voor Interbank. Je moet bezwaar maken tegen de renteverhoging! Daarna zien we wel verder.