Hallo, wat mij maandelijks behoorlijk wat geld heeft bespaard is goed kijken naar mijn vaste lasten, waar kan het goedkoper. Ik zet hier een paar van mijn eigen vaste lasten neer. Wellicht heeft iemand hier wat aan.
*Televisie en internet 26,- per maand via Online(T-mobile?). Dit kan je geloof ik nu niet meer laten afsluiten voor deze prijs, ik heb het geluk gehad dat ik dit een paar jaar geleden al heb gedaan. Wellicht is er iets vergelijkbaars, ik heb namelijk het meest trage internet maar daar merk ik helemaal niks van! Voorheen had ik UPC voor 45,-, dit was wel met telefoon erbij, maar ik had toch geen telefoon aangesloten.
*Mobiel abonnement 5,- per maand Sim only via Simyo, dit is voor 200 bel/sms minuten. Dit raad ik echt aan. Zorg wel dat je niet over je minuten heen gaat want dan betaal je echt veel! Ik had eerst 100 minuten/smsjes maar kwam daar altijd overheen en dan heb je zo een factuur van 20,-. Sinds augustus heb ik het dus gewijzigd naar 200 bel/sms voor 5,- en sindsdien betaal ik ook daadwerkelijk elke maand maar 5,-.
*Zorgverzekering vind ik erg moeilijk vergelijken aangezien dat zo persoonlijk is. Zelf ben ik een aantal jaar geleden wel overgestapt van Zilveren Kruis 151,50 naar Ditzo 131,50 met meer zorg, en sinds begin dit jaar zit ik bij FBTO, vanaf 2015 wordt dat zo'n 128,- ivm hoge verwachte tandartskosten. Ideaal vind ik dat je tijdens het jaar je gewenste zorg kan aanklikken. Ik heb ook voor hun gekozen vanwege de hoge orthodontievergoeding, dit heb ik nu nog niet nodig maar tegen die tijd dat m'n dochter een beugel nodig heeft kan ik het aanklikken.