Besparen op vaste lasten

Started by Joy2014, Dec 20, 2014, 03:12 PM

Previous topic - Next topic

Joy2014

Hallo, wat mij maandelijks behoorlijk wat geld heeft bespaard is goed kijken naar mijn vaste lasten, waar kan het goedkoper. Ik zet hier een paar van mijn eigen vaste lasten neer. Wellicht heeft iemand hier wat aan.

*Televisie en internet 26,- per maand via Online(T-mobile?). Dit kan je geloof ik nu niet meer laten afsluiten voor deze prijs, ik heb het geluk gehad dat ik dit een paar jaar geleden al heb gedaan. Wellicht is er iets vergelijkbaars, ik heb namelijk het meest trage internet maar daar merk ik helemaal niks van! Voorheen had ik UPC voor 45,-, dit was wel met telefoon erbij, maar ik had toch geen telefoon aangesloten.

*Mobiel abonnement 5,- per maand Sim only via Simyo, dit is voor 200 bel/sms minuten. Dit raad ik echt aan. Zorg wel dat je niet over je minuten heen gaat want dan betaal je echt veel! Ik had eerst 100 minuten/smsjes maar kwam daar altijd overheen en dan heb je zo een factuur van 20,-. Sinds augustus heb ik het dus gewijzigd naar 200 bel/sms voor 5,- en sindsdien betaal ik ook daadwerkelijk elke maand maar 5,-.

*Zorgverzekering vind ik erg moeilijk vergelijken aangezien dat zo persoonlijk is. Zelf ben ik een aantal jaar geleden wel overgestapt van Zilveren Kruis 151,50 naar Ditzo 131,50 met meer zorg, en sinds begin dit jaar zit ik bij FBTO, vanaf 2015 wordt dat zo'n 128,- ivm hoge verwachte tandartskosten. Ideaal vind ik dat je tijdens het jaar je gewenste zorg kan aanklikken. Ik heb ook voor hun gekozen vanwege de hoge orthodontievergoeding, dit heb ik nu nog niet nodig maar tegen die tijd dat m'n dochter een beugel nodig heeft kan ik het aanklikken.

An0niempje

Tele2 heeft ook goedkopere pakketten voor telefoon, internet en televisie :)

Hoe lang zit je nu bij simyo? Ik ben altijd een beetje huiverig voor dergelijke aanbieders, maar als jij hier goede ervaringen hebt, dan ga ik dat zeker onthouden voor als van de zomer bij mobiele abo weer afloopt :)

Zorgverzekering is idd heel persoonlijk, wel handig om te kijken, of je ergens voor een collectief terecht kan, dat scheld vaak ook al :)

Stroom kan je ook vaak op besparen.
Afgelopen jaar onder andere besloten, dat als er een halogeenlamp kapot ging, ik deze verving voor een ledlamp, die in aanschaf ook steeds betaalbaarder worden. Af en toe een keer minder douchen (heb een dure stroomvretende boiler), en een oude computer is vervangen door een gekregen laptop en nu krijg ik meer dan 200 euro terug :)

An0niempje

Ook in andere topics hier op het forum zijn al een hoop bespaartips beschreven :)

Joy2014

Ik zag het An0niempje, dank je :)

Als dit topic overigens dubbel is, dan sorry

tuthola

Ik ben ook maar weer is gaan kijken of mijn maad bedrag naar beneden kan voor alles in 1 abbo van TV, internet en telefoon bij online.nl daar mijn contract in mei verlengd of opgezegd moet worden. Het eerste jaar betaalde ik 22,95 het tweede jaar 36 euro wat meestal iets hoger werd door belkosten in mijn geval hallo basis van 5 euro per maand.
Goed op het internet gestruind maar kon niets vinden wat ik wilde daar ik dan alles weer moet omgooien, het nadeel van online is dat ik een kastje buiten heb voor ontvangst, dit heeft mijn broer destijds netjes met een draad van binnen naar buiten gemaakt.
Ik heb uiteindelijk online gebeld of je als je je abbo wilt verlengen ze een aanbieding hebben , tot mijn verbazing kan daar kon ik tegen dezelfde voorwaarden van als bovenstaand een nieuw contract afsluiten, ik heb hallo basis opgezegd en ga mijn huistelefoon niet meer gebruiken daar er toch ongemerkt rond de 10 euro per maand belkosten bij kwamen. Ik heb mijn mobiele telefoon opgehoogd tot onbeperkt bellen van simpel.nl voor 12,50 dit is voor nu beter daar mijn dochter alleen een mobiel zonder internet heeft, in december moet is 40 euro bij betalen voor januari 27 euro .....veel te hoog voor mijn inkomen.
Beetje grof gerekend bespaar ik met deze switch 100 euro in het eerste het tweede jaar niets maar dan kom ik niet boven mijn belkosten uit want als er iets is dan bel je toch.

Joy2014

Goeie keus dan denk ik Tuthola,

Mijn ervaring is ook dat je goed moet kijken wat je belgedrag is. Ik bel niet veel en had eerst 100 minuten voor 3,- maar mijn facturen waren altijd boven de 17,-!!
Toen besloten dit te verhogen naar 200 minuten voor 5,- en sinds augustus ontvang ik alleen maar facturen van ook daadwerkelijk die 5,-.

Joy2014

Ben vandaag overgestapt naar een andere energieleverancier. Ik zit nu een paar jaar bij Greenchoice waar ik heel tevreden mee ben maar ik was even in mediamarkt om een nieuw snoertje voor de tv te halen en daar was iemand van Essent met een mooi verhaal. En goedkoper en een cadeaubon van mediamarkt van 175,-!   hij heeft me alles laten zien en de tarieven vergeleken met de site van Greenchoice en het schijnt goedkoper te zijn. ik hoop maar dat alles goed gaat, vind het wel spannend en wil eigenlijk nooit overstappen al schijnt het wel vaak voordelig te zijn om dit wel te doen hoor ik vaak.

Deze man garandeerde me ook dat ik minstens 40,- dit jaar bespaar, Nu kunnen deze heren vaak goed kletsen maar de tarieven lagen er niet om dus ik ga er vanuit dat dit allemaal goed komt :)

Het was ook wel fijn dat ik dat snoertje met m'n cadeaukaart kon betalen haha. Je kreeg er 2, beide met een waarde van 87,50, die je niet in 1 keer hoeft te besteden en ze zijn 10 jaar geldig.