Hoe kom ik aan geld dit weekend.

Started by Frank1983, Dec 20, 2014, 03:00 PM

Previous topic - Next topic

Frank1983

Hallo,

In het veleden schulden gehad en hier goed advies gehad. Inmiddels gaat het een stuk beter en is mijn familie uit de grote problemen. Mijn vrouw is recentelijk gewisseld van baan en krijgt in jan voor de eerste keer betaald. Ik zelf krijg maandag betaald.

Er is echter 1 klein probleem door de reiskosten van mijn vrouw is ons geld nu helemaal op. Heb nog 15cent tot maandag en nog een zak frieten in de diepvries. Daarnaast geen brandstof meer in de auto.

Nu hebben wij 2 problemen. Alleereerst moet ik manier vinden om mijn 2 kindjes te voeden. Daarnaast moet ik geld hebben om naar het werk te gaan maandag.

In totaal zou 25 euro voldoende zijn. Heeft iemand tips hoe ik aan zo bedrag zou kunnen komen.

Familie is geen optie.

Bloem2

Ga nu naar de markt in je woonplaats en vraag of je
de groenteboer kunt helpen zijn kraam afbreken voor 2 porties groenten en
aardappelen voor vandaag en morgen

Frank1983

Quote from: Bloem2 on Dec 20, 2014, 03:03 PM
Ga nu naar de markt in je woonplaats en vraag of je
de groenteboer kunt helpen zijn kraam afbreken voor 2 porties groenten en
aardappelen voor vandaag en morgen

Markt was gisteren :-S en toen was ik op het werk.

An0niempje

Hoe goed is je contact met de buren?
Zelf ook wel eens (weliswaar schoorvoetend) bij de buren aan de deur gestaan, voor geld om per  direct eten van te kopen. Maar goed, moet ik er wel bij vertellen, dat ik met een aantal buren gelukkig heel goed contact heb en ze ook van mijn situatie afweten.

Heb je nog iets wat je zou kunnen verkopen?
Ik weet nog, dat toen ik mijn dvd-speler verkocht (weliswaar al weer 1 a 2 jaar geleden),op marktplaats had gezet dat ik hem dezelfde middag nog verkocht had. Niet alle spullen gaan zo snel, maar goede elektrische apparaten willen nog wel eens snel gaan, maar goed, dan moet je natuurlijk wel iets in huis hebben, dat je zelf niet meer nodig hebt en kan verkopen en kan me zo voorstellen, dat je in het verleden al veel overbodige spullen verkocht hebt... 

Frank1983

contact met de buren is jammer genoeg helemaal niet goed. Buurman komt namelijk bijna nooit buiten en wij hebben kinderen en daar moet hij weer niks van hebben.

Heb nog een kinderstoeltje van mijn zoontje die staat momenteel online. maar nog geen reacties.

Joy2014

Als je toevallig in Apeldoorn of omgeving woont dan heb ik genoeg eten voor jullie om het weekend door te komen

Als je het even hier neer zet dan kan ik je een berichtje sturen. Ik weet dat die kans klein is maar je weet maar nooit

Frank1983

Nee woon helemaal in het zuiden.
Heb het eten misschien al opgelost. Had nog een vvv bon gekregen van mijn werk en die kan ik inleveren bij de Hema en die hebben redelijk wat te eten hier en zoiezo rookworst. Tevens nog een zak boerenkool liggen in de vriezer. Even nog wat aardappelen regelen en we hebben stampot.

Nu is mijn grootste zorg hoe komt mijn vrouw op haar werk ivb haar nieuwe baan is dat nogal belangrijk.

An0niempje

Weet je baas toevallig van jullie situatie af?
Als diegene er vanaf weet, misschien maandag even bellen en dan de situatie uit leggen?
Ik snap, dat dat even bellen makkelijker gezegd is, dan gedaan, maar je zal toch op je werk moeten komen.
Toevallig lid van een kerk, die je misschien kunnen helpen?

An0niempje

Ik weet hoe je je voelt :(
Ik heb ook wel eens gehad, dat ik niet weer bij mijn buren aan wilde kloppen, geld overmaken door mijn moeder geen zin had, vanwege een te grote roodstand en ik maar niets verkocht kreeg op marktplaats.  En ook wel eens het geluk gehad, dat precies op het moment dat ik weer eten moest kopen ik juist net wel een koper kreeg voor 1 van mijn spullen...

Joy2014

Geen standaard oplossing, maar is er een pandhuis in de buurt? Dan krijg je direct geld, wel direct maandag weer ophalen als je het terug wilt. Al vraag ik me af of die nu nog open zijn

Een vriend die je dit uit legt en direct maandag terug betaald?

Joy2014

Hallo Frank, ik ben benieuwd of het jullie nog gelukt is? Zo niet, heb je eventueel een collega waar je goed mee kan opschieten en vragen of je iets kan lenen? Snap dat he vervelend is om te vragen maar als je het omdraait, ik zou het helemaal niet erg vinden als een collega dit mij zou vragen.

Ben blij dat jullie gelukkig wel uiteindelijk toch te eten hadden.

Waarschijnlijk heb je er zelf ook wel aangedacht maar het is altijd handig om een (nood)voorraadje in huis te hebben. Een brood in de vriezer. Pot jam of ander lang houdbaar broodbeleg. Zak rijst, blikje bruine bonen, soep en ananas bijvoorbeeld. En wat limonade of iets dergelijks. Ik snap ook wel dat je daar niet altijd de kans voor hebt hoor. Maar zou het sneu voor jullie vinden als je nog een keer zo omhoog zit dat je je kinderen bijna geen eten kan geven. Misschien kom ik nu als een smartass over maar het is echt goed bedoeld advies omdat ik het een erg vervelende situatie vind voor jullie.

Lizayra

Heel herkenbaar, vanuit de tijd dat ik ver onder bijstandsniveau zat met 2 kleine kinderen. Macaroni met wat ketchup was het soms, of ergens achterin de kelder toch nog een lege fles gevonden om in te leveren. Sterkte in ieder geval!

Knibbel

Ja, ook hier herkenbaar, droge rijst met ei. lege statiegeld flessen bij elkaar zoeken.....
Hoop ook voor Frank dat hij een oplossing heeft gevonden!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

An0niempje

Is het nog gelukt om op je werk te komen?
(sorry, helemaal niet nieuwsgierig....)