leningen Joy gaat de goede kant op

Started by Joy2014, Dec 19, 2014, 03:55 PM

Previous topic - Next topic

Joy2014

Stand februari
Rabo DL:                9512,86
Rabo roodstand:  1308,-
Totaal:                10821

Stand maart
Rabo DL:             6689,16
Rabo roodstand:      0
Totaal:                  6689,16

Afname van 4131,84

Het overoverovergrote deel van deze enorme afname heb ik dus aan mijn ouders te danken. :)

Als ik even doorzet kan ik eind volgend jaar bijna klaar zijn, al leg ik de lat dan best hoog. Dus mocht het wat later zijn is het ook geen probleem. Ik stel mijn doel voor dit jaar bij, ik wil onder de 4000,- komen.

Waar ik ontzettend blij mee ben is dat mijn maandelijkse lasten zo sterk gedaald zijn, het is nu 134,- en in 2010 had ik nog een last van goed 330,- per maand, en nu nog 'maar' 134. Rond december is dit nog maar 70,- mits ik het red om maandelijks extra 225,- te storten, wel een hoog bedrag dus moet even kijken hoe dat gaat. En anders maar iets minder.

Chrissie

Wat lief van je ouders hiermee heb je een mooie mijlpaal bereikt!
Goed gedaan!! het lichtje aan het einde van de tunnel gaat steeds feller voor jou schijnen nu.

Gewoon stap voor stap verder gaan dan komt het wel goed dame!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Boeddha

Wow Joy, wat heerlijk zeg! En het is fijn om een doel te hebben, maar de boog kan niet altijd gespannen staan. Bouw ook wat leuke dingen in voor jou en je dochter :-)

Be strong, have faith!

Robin Hood

Wat een ontzettend fijn bericht zeg!! Het is je van harte gegund.

Joy2014

Ah wat lief van jullie, ontzettend bedankt! :)

gewoon

Ha Joy

Wat een groots gebaar van je ouders en wat zijn je kosten enorm gezakt dat is al bijna die E 225,--

Dus dat mag haalbaar zijn,  en wat gaat het hard de goede kant op.

Goed hoor

Joy2014

Dank je Gewoon! :)

Nou, 5 jaar geleden had ik ook een ander inkomen als nu  ;)
Ik zit nu rond bijstandsniveau, en toen had ik een prima baan via het uitzendbureau en ik ontving nog alimentatie voor mijn dochter.

Maar ik voel me nu rijker dan toen, niet alleen financieel ;)

gewoon

Jeetje, wat ben je dan langs een dun draadje gelopen, dat je nu terug ben rond bijstandsniveau dan is E 225,-- inlopen zeer knap.

En wat is veel om dankbaar voor te zijn, dat je nu niet meer tegen die kosten moet knokken van E 330,--

Van uit de je inkomen van nu

En een verhaal uit duizenden

Joy2014

Was niet helemaal juist hoe ik het zei. Heb 3 verschillende functies gehad bij een groot bedrijf, allemaal administratief maar werkte toen standaard 24 uur en soms wat extra, eigen lijk was mijn salaris ook rond bijstandsniveau denk ik, 1060,- per maand  zag ik net, netto, maar daar bovenop 150 alimentatie, 200 voorlopig teruggaaf vd Belastingdienst en de toeslagen. Het klonk alsof ik een of andere goedverdiende manager was haha.

Bij de lasten had ik m'n schulden van 330,- maandelijks en daarbij had ik ook nog maanden lang kinderopvangtoeslag van een bedrag van 50,- terug moeten betalen. En in tegenstelling tot wat ik zei hou ik nu toch meer over per maand! Komt ook door de kwijtscheldingen vd gemeente en waterschap die ik deze week heb ontvangen. Daarbij zijn mijn lasten een paar jaar terug ook gezakt doordat ik heb gezocht naar het goedkoopste internet, zorgverzekering etc.

Maar, ik heb toen heel vaak geld weer opgenomen van m'n lening omdat ik niet uitkwam.

Hoe dan ook, mijn vorige post klopte niet helemaal zag ik toen ik het na ging kijken.

Maar dankbaar ben ik zeker! :)

Joy2014

Nou heb hier de laatste maand weinig geschreven en gelezen. Wil even laten weten dat ik nog goed op weg ben. Heb ook het een en ander moeten uitgeven, zomerschoenen, grotere maat, wat shirts, voor mezelf een keer wat fatsoenlijke kleren gehaald, en dat kan nu ook weer gelukkig, ik zit ruimer dan ooit. Ondanks dat zit ik nu ron de 6350,-. Hopelijk over 2 maanden onder de 6 :)

Verder goed nieuws, mijn proefplaatsing is maandag voorbij en krijg een half jaar contract, wel voor de helft vh aantal uur, voor 8 uur ipv 16 omdat er 2 grote klanten weg zijn en het anders financieel niet mogelijk is maar zodra ik klanten binnen breng zitten er voor mij ook weer meer uren in. Ik ben er wel heel blij mee, beter iets dan niets :)

Hoop dat het met iedereen hier de goede kant op gaat, ga een dezer dagen wel wat bijlezen, heb wat in te halen. Nu even m'n meissie tegemoet lopen, ze komt zo van musicalles :)

Joy2014

Grotere maat shirts voor m'n dochter trouwens haha,

Ben naast de strijd tegen de schuld ook een strijd begonnen tegen de kilo's, en ook dat gaat heel goed op een gezonde manier :)

marco

QuoteBen naast de strijd tegen de schuld ook een strijd begonnen tegen de kilo's, en ook dat gaat heel goed op een gezonde manier :)

Heel goed!! De strijd tegen de kilo's is niet makkelijk. Een voordeel is dat je, na verloop van tijd afgepaste hoeveelheden gaat kopen en het snacken wordt ook minder :)
Marco en Bianca

Bloem2

Positieve berichten Joy. Lekker op de ingeslagen weg doorgaan!
Over 2 maanden de 5 voor de schuld is helemaal fijn natuurlijk.
Super.

Joy2014

Dank je Bloem :)

Marco het gaat zeker goed, eerste 8 kilo's zijn eraf, je kan het goed zien en voel me al gezonder, al heb ik af en toe een snaaimoment zoals vandaag.

Ik ben hier veel te lang niet geweest en heb nog niet bijgelezen. Ik hoop dat het met iedereen de goede kant op gaat.
Ik durf het bijna niet te schrijven maar ik ben klaar. Dankzij mijn ouders, die hebben vorige maand een bedrag gestort en afgelopen weekend. Heb alles direct naar het doorlopend krediet gestort en eind mei begin juni zal de rente worden verrekend en is het klaar!!

Ben heel blij maar besef het nog amper. Eindelijk die buffer bouwen en sparen voor m'n dochter haar studie. Komt nog bij dat ik hoogst waarschijnlijk volgende week weer ga beginnen bij mijn oude werk voor 32 uur, ipv de 8 uur die ik nu werk, en kan dan de WW weer stop zetten. Ik heb me altijd rijk gevoeld maar nu voel ik me financieel ook zo, en dat is ook wel eens leuk :)

Dank jullie voor alle steun. Ik blijf af en toe komen en wil echt nog reageren op jullie verhalen.
Liefs :)

Meelezertje

Wat een mooi bericht. Ga je nu een buffer opbouwen, of ben je het kasboek passen en meten beu?
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45