leningen Joy gaat de goede kant op

Started by Joy2014, Dec 19, 2014, 03:55 PM

Previous topic - Next topic

Joy2014

Nou, nog geen nieuws over de schutting.
Gisteren kon ik trouwens wel janken. Een handrem van m'n dochter doet het niet goed meer. Hebben deze fiets 3 maanden geleden via marktplaats gekocht maar er is zo vaak iets mee, wel telkens kleine dingen maar toch. Gebeld naar de fietsenmaker wat ze denken dat evt een nieuw remblokje kost etc. Toch ook maar even op marktplaats rond gekeken, zag een Sparta voor 35,-. Twijfel, het maken van de fiets kost ook weer wat. Toch deze fiets opgehaald. Heb hem zelf even geprobeerd, fietst fijn maar 1 rem is niet optimaal, trapt hij door bij wisselen van versnelling en is hij uiteindelijk te hoog voor m'n dochter :(. Te overhaast gehandeld, niet even daar geprobeerd, haast omdat m'n dochter snel een fiets moet omdat ze 2x in de week naar gym fietsen. Vorige eigenaar vd fiets gebeld over de rem en versnelling. Beide zou met iets aandraaien opgelost moeten worden. Maar ja, heb er toch niks aan want de fiets is te hoog. Heb hem direct weer op marktplaats gezet, hoop dat ik er dezelfde prijs voor krijg.

Resultaat van mijn overhaaste actie
- 35,- kwijt aan fiets als deze niet wordt verkocht
- oude fiets moet sowieso naar de fietsenmaker.

In april gaat de kinderbijslag niet naar 'aanvullen roodstand' maar naar de buffer spaarrekening. Het kost me rente maar het doet dubbel zo'n pijn om van mijn roodstand geld op te nemen. Tot nu toe nog niet gedaan. Ik had thuis nog 3 enveloppen met boodschapgeld liggen voor t/m eind januari met gemiddeld 45,-.

Nog even iets positiefs, volgens mij heb ik deze maand meer inkomsten aangezien ik de verhoogde kindgebonden budget krijg en nog een deel WW van 2014 welke hoger was dan 2015. Als ik het goed heb berekend komt dit op ongeveer 150,- neer, wat de kosten voor de schutting zouden zijn mits de nieuwe buren mee betalen.  :). Verder nog wat meer low budget kopen deze week en dan valt de schade hopelijk mee deze maand. En kom ik alleen met de kosten van de fietsenmaker over m'n budget heen. Hopelijk valt dit mee!

Zo weer even van me afgeschreven :)

Joy2014

:Dben blij :D

Net toch nog even naar de fietsenmaker geweest, het stormde hier minder erg als ik had verwacht. Hij heeft wat aangeschroefd en met draadjes getoverd en ik mocht hem zo weer gratis meenemen :D

Nu besef ik me nog erger hoe dom ik ben geweest om die fiets te kopen. Het had me niet eens wat hoeven kosten en nu heb ik 35,- weggegooid. Hopelijk wordt die snel verkocht.

Lizayra

Hopen dat de fiets 40 euro op brengt ;) .

En over die schutting:ik meen dat er in de wet staat dat als iets op de erfgrens geplaatst wordt, dit gezamelijk bezit wordt ongeacht wie het voorwerp geplaatst of betaald heeft! De buurman heeft dus eigenlijk geen recht de schutting mee te nemen, ook de helft niet. Gezamelijk bezit kan namelijk niet zomaar verdeeld worden.
Ik zou er toch zeker geen geld aan uitgeven als ik jou was, grote kans dat het bluf is ook van de buurman want de schutting eruit halen kost ook een hoop werk en geld.
Tevens als het bij hem ook een huurwoning betreft dient hij er wel iets voor terug te plaatsen, de verhuurder kan dit eisen. Dit mag dan bijvoorbeeld ook een paar palen met gaas zijn.

Joy2014

Haha Lizayra, die kans is klein want ik heb de fiets netjes voor 35,- weer op marktplaats gezet ;) Iemand had me al gemaild voor de framehoogte, heb de maat al doorgegeven maar nog niks gehoord daarna, ben benieuwd.

Wat de schutting betreft, de woningbouw heeft hier absoluut niks over gezegd over wat terug plaatsen, ik begreep dat er ook nog even met een juridisch medewerker was gesproken bij de woningbouw toen ze aan het overleggen waren over mijn vraag.  Hij heeft inderdaad ook een huurhuis. Het is veel werk, dat klopt, maar hij heeft altijd wel mannetjes die hem helpen. Hij gaat ook de klinkers in zijn voor- en achtertuin weg halen. Dat is nog meer werk, dus ik denk wel dat hij dit echt gaat doen als de nieuwe bewoners het niet willen voor die prijs.

Volgens mij geldt die wet voor koophuizen kan dat zo zijn? Ik dacht zoiets gelezen te hebben toen ik erop googelde.

Ik wacht even af, ben erg benieuwd.

Lizayra

Geen idee of het alleen voor koophuizen geldt hoor, denk dat ik die wet opgepikt heb van de Rijdende Rechter ;) .
Zo te lezen zou die buurman hem echt weghalen, dan maar hopen dat de nieuwe bewoner geld genoeg heeft ;) .

tuthola

Zo herkenbaar de kosten voor reparatie van een fiets als je er als alleenstaande moeder bent. Ik heb 3 kids en het gebeurde regelmatig dat er iets aan hun fiets was vooral toen ze naar het voortgezet onderwijs gingen waar het normaal is dat ze fietsen slopen in een  vrij tussenuur, moedeloos werd ik daarvan. En dan hebben we het alleen nog maar over een fiets.....

Lizayra

Ja, gisteren nog naar mijn dochter op school gereden omdat iemand het blijkbaar grappig vond haar ventiel te jatten. Gelukkig had ik hier nog een klein kinderfietsje staan waaruit ik de ventiel kon halen dus samen met de meegebrachte fietspomp was de fiets snel gemaakt gelukkig.

Joy2014

Ik denk het ook Lizayra, de schutting loopt ook helemaal rondom, dus hij zou er denk ik best wat voor kunnen krijgen, maar misschien ging het ook weer naar z'n zoon. Tot nu toe staat hij er nog dus het blijft spannend

Oh met drie kids is dat helemaal lastig Tuthola. Wat misselijk zeg. Ze zouden camera's moeten ophangen ofzo, al is het wel triest dat dat nodig is.

Gelukkig goed op kunnen lossen Lizayra, al blijft het wel vervelend zeg, kan daar heel boos om worden.

Ik heb nog 2 fietsjes voor de oud ijzer boer, misschien moet ik ook maar even kijken wat ik zelf nog kan gebruiken in geval van nood. Ik was wel heel blij dat ze weer gratis de boel gefixt hebben trouwens. Nadat ik de maat gisteren aan iemand heb doorgemaild over die andere fiets heb ik helaas niks meer gehoord.

De roodstand zal ik even wat minder op aflossen als ik van plan was. Wil alvast wat in een envelopje apart doen voor een nieuwe fiets, of een bijna nieuwe van de fietsenwinkel voor m'n dochter. Het is nu zo'n gedoe telkens, wel kleine dingetjes, maar we kunnen er niet echt van op aan. Met de kinderbijslag in april er ook nog (voor een gedeelte) bij en dan moet het goed komen. Ik ga ook eens uitzoeken hoe dat zit met verzekeren voor schade. Als je dan alle reparaties vergoed krijgt voor 5,- per maand dan doe ik het zeker, maar ik heb het idee dat dat niet zo mooi zal zijn als dat het lijkt, zal dat alvast even uitzoeken.

Het doorlopend krediet loopt automatisch door dus er zal wel een iets lagere schuld zijn begin februari maar je weet nooit wat er verder nog mis gaat deze maand ;)

hoop wel dat die fiets snel verkocht wordt voor dezelfde prijs, dan hoef ik hem niet in mijn kasboek te schrijven, ik wacht er even op maar kan nu mijn week niet afsluiten haha

Lizayra

Is het een optie om je een beetje te laten bijscholen wat fietsenmaken betreft? Door een handige opa of buurman ofzo? Bandje plakken, remmen afstellen, spatbordje vastzetten of lampje verwisselen is echt niet zo moeilijk hoor. En ook bij een nieuwe fiets kunnen die dingen stuk gaan.

Joy2014

Ik ben best handig hoor al zeg ik het zelf haha ;) van wat je noemt kan ik alleen de remmen dus niet afstellen, oh en versnellingen zou ik zo ook niet weten.

Maar wel een goede tip van je. Ik zal mijn vader eens vragen voor die remmen en versnellingen. Ik vraag niet graag hulp, al doen m'n ouders dat met liefde, maar dit is anders, vind m'n paps nog leuk ook als ik dit wil leren denk ik ;)

Joy2014

Stand januari
Rabo DL:                9634,68
Rabo roodstand:  1270,-
Totaal:                10905,-

Stand februari
Rabo DL:                9512,86
Rabo roodstand:  1308,-
Totaal:                10821

Afname van 84,-

Afname valt een beetje tegen. Maar dat komt door het envelopje met 150,- voor de schutting. Die ligt er overigens nog steeds. De buurman is ook al weg en de nieuwe buren zijn aan het klussen al heb ik ze nog niet gezien. Dus ik weet nog steeds niet of ik het kan houden.

Verder deze maand nog 2 broeken van m'n dochter kapot op plekken wat lastig te maken is. Ze had nog wel genoeg maar dit waren goede broeken en  een daarvan zit haar ook goed dus toch maar nieuwe besteld. Ze heeft een vrij lastige maat  dus het is niet heel makkelijk om broeken te vinden. Was toen ze klein was toch wel makkelijker maakte ik schattige jurkjes in de zomer, kost bijna niks omdat je dan ook nog weinig stof over hebt.

Deze maand is ook de tablet van m'n dochter kapot gevallen. Dat hebben we vergoed gekregen van de inboedelverzekering van Interpolis. Dus ook al is het je eigen schuld! Dit staat ook op de site. M'n dochter had ook nog van haar vader vvv bonnen gekregen en ik heb 9,- bijgelegd en nu heeft ze nog een betere tablet ook. Dus dat is weer goed gekomen :). Al is dat geen noodzaak natuurlijk, ik ben wel blij dat ze er weer een heeft, vriendinnen nemen ook vaak een soortgelijk iets mee en dan spelen ze samen in een spel. Ik wilde zelf een hoesje maken. Dat is op zich makkelijk, maar ik wilde er ook wat omheen dat er om heen blijft als je hem gebruikt, dat was mislukt dus maar ook nog zo'n cover erbij gekocht.

Al met al wel rond m'n budget gebleven :)

Ook een meevaller. Van het weekend 50,- gekregen van m'n dochters vader. Ik krijg geen alimentatie, al jaren niet meer. Hij had het ook niet ruim dus verder heb ik er ook nooit meer naar gevraagd. Hij moet ook een eind rijden om hier te komen en gaat vaak met m'n dochter naar de bios als hij er is, dus is goed zo. En hij had ons ook nog getrakteerd op KFC, erg lekker ;D

Maar ik had maandag de weekboodschappen gedaan, ik heb een budget van 45,- per week daarvoor. Is niet alleen voor eten en drinken maar ook medicijnen, huishoudelijke artikelen etc. Kleding etc komt meestal uit een ander potje.
En gisteren ben ik dus met die 50,- naar de winkel gegaan en heb alleen lang houdbare artikelen gehaald. Bruine bonen, blikjes ananas, fruitcocktail, crackers, jam, rijst, macaroni, knakworstjes, limonade, sap etc. En wat water voor noodgevallen. Heb nu echt een behoorlijk goed gevulde keukenkast. :)

En tot nu toe 11,- verdient met verkoop via marktplaats. Er staat het een en ander op maar het gaat niet zo hard. Had ook veel gratis erop gezet, dat gaat dan weer wel hard haha, logisch ook.

Al met al gaat het de goede kant op :) Ik hoop dat het bij jullie ook zo de goede kant op blijft gaan. :)

Knibbel

Quote from: Joy2014 on Feb 05, 2015, 10:06 AM
Al met al gaat het de goede kant op :) Ik hoop dat het bij jullie ook zo de goede kant op blijft gaan. :)
Fijn om te lezen dat het allemaal lekker loopt. En dat de afname van jouw schulden minder is dan je gehoopt had.... belangrijker is dat je in ieder geval weer iets van jouw schulden omlaag hebt gekregen. Beter iets dan helemaal niets, toch!!

Je doet het enorm goed Joy!!

En bij ons gaat het ook nog altijd de goede kant op. Ach, leven met schulden is als het leven zelf, het gaat met ups en downs, met een lach en een traan.  En is er weer een crisismoment dan sta ik mezelf toe om een dag in zak en as te zitten, mezelf geweldig zielig te vinden om daarna mezelf weer ter orde te roepen, na te denken en mijn hersens te laten werken om een oplossing te vinden. En zo hobbelen we door naar die begeerde eindstreep.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Joy2014

Dankjewel Knibbel :)

Fijn dat bij jullie ook de goede kant op gaat. En met zo'n downmoment mag je ook best even zielig zijn, het is ook niet makkelijk. En daarna inderdaad weer verder! Het komt goed, misschien iets vroeger, misschien iets later :)

Joy2014

Vandaag was ik op zoek gegaan naar een ouder maandoverzicht, de oudste die ik kon vinden in mijn mail was van 2010.
Mijn totale schuldenstand was toen 17435,27 en mijn maandlast was 332,-.
Wat een groot verschil met nu. Ben er echt heel blij mee. Wel vreemd dat ik in 4 jr tijd van 2010 naar 2014 minder heb afgelost dan dat ene jaar in 2014. Betekent wel dat ik nu nog beter op weg ben. De kans is groot dat ik in juli mijn roodstand bij de Rabo heb ingelopen. Omdat ik vier-wekelijks betaald wordt ivm mijn ww krijg in juli 2x betaald, een keer begin juli en een keer eind juli.
Dan alleen nog de lening.
Wat heb ik verkeerde keuzes gemaakt in mijn leven, maar wat ben ik nu goed op weg als ik dat van mezelf mag zeggen. ;)

tuthola

Je mag zeker weten trots op jezelf zijn nu je goed bezig bent om je schuld te verminderen om bij 0,00 euro uit te komen.
Alle mensen met schulden hebben bewust of onbewust verkeerde keuzes gemaakt in hun leven het is de kunst om er voor te gaan en in de toekomst te kunnen kijken  :D