Minnelijk traject en geld ontvangen

Started by cp2014, Dec 18, 2014, 01:59 PM

Previous topic - Next topic

chapter

kijk ook even naar iets anders natuurlijk in overleg met de schuldhulpverlener
als je inkomen ruim meer is als je vtlb zoals in mijn geval kun je je top verzekeren. Alles boven de 35.0 norm wordt dan gecorrigeerd.
Ik heb nu aanvullende van 60 euro deze is volledig gecorrigeerd en zo kunnen de kids hun beugel krijgen en ik 2 keer per week naar fysio

cp2014

Quote from: chapter on Jan 12, 2015, 11:55 PM
kijk ook even naar iets anders natuurlijk in overleg met de schuldhulpverlener
als je inkomen ruim meer is als je vtlb zoals in mijn geval kun je je top verzekeren. Alles boven de 35.0 norm wordt dan gecorrigeerd.
Ik heb nu aanvullende van 60 euro deze is volledig gecorrigeerd en zo kunnen de kids hun beugel krijgen en ik 2 keer per week naar fysio

Helaas kan dat pas in 2016. Als je wanbetaler bent(meer dan 6mnd. achterstand), zoals wij, mag je je niet aanvullend verzekeren. Je mag ook niet veranderen van verzekeraar. Ik ben altijd van mening geweest, dat zorg in Nederland goed geregeld was, maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.  Je wordt echt dubbel gepakt, want we betalen ook iedere maand 60 euro boete.

Maar wanneer wordt ons inkomen dan daadwerkelijk overgemaakt aan de Kredietbank? Pas als alle schuldeisers akkoord zijn gegaan?
Onze contactpersoon is ziek (waarschijnlijk voor langere tijd) dus we weten nog niet wie onze zak gaat overnemen.

tuthola

Chapter jij zit in de wsnp en cp staat aan het begin van een minnelijke regeling dus je kan jou stukje niet met cp vergelijken.

Maar wanneer wordt ons inkomen dan daadwerkelijk overgemaakt aan de Kredietbank? Pas als alle schuldeisers akkoord zijn gegaan....

Zoals gezegd cp zou ik even je contactpersoon bellen of een afspraak maken met je vragen deze vragen kunnen wij niet beantwoorden daar elke schuld anders is en elke gemeente andere regels kunnen hebben. Soms mag je zelf je inkomen blijven ontvangen en soms dus niet.
Ik kan natuurlijk gaan gissen maar hier heb je niks aan en brengt verwarring voor jou.

chapter

ik weet niet of dan niet van toepassing is tuthola ook daar houden z vaak de recofa richtlijnen aan.
Ik had ook 6 maanden achterstand wel aanvullend gekregen maar kon bij basis niet weg nog steeds niet dus heb 50% toeslag op aanvullende zitten

cp2014

Quote from: chapter on Jan 13, 2015, 12:46 PM
ik weet niet of dan niet van toepassing is tuthola ook daar houden z vaak de recofa richtlijnen aan.
Ik had ook 6 maanden achterstand wel aanvullend gekregen maar kon bij basis niet weg nog steeds niet dus heb 50% toeslag op aanvullende zitten

?? Ik kreeg dat niet voor elkaar? Misschien omdat wij via cjib betalen en jij nog niet?

Joy2014

Oh vervelend dat je contactpersoon ziek is voor langere tijd, ook voor haar/hem.

Maar kan je nu bij niemand met je vragen terecht daar? Er zijn nog zoveel onduidelijkheden, je weet helemaal niet waar je aan toe bent zo. Lastig zeg. Kan niet iemand je alvast antwoord geven op voor nu die tandartsvraag? Lijkt me dat ze ook wel snappen dat je geen weken daarop kan wachten.

Succes, hoop dat je snel meer weet

tuthola

chapter heb je dit kunnen regelen dat je net met het minnelijk begonnen was dan ?

chapter

ik ben september toegelaten verzekering november in laten gaan
de tijd ervoor betaalde ik via cjib dat is december afgelopen met brief dat kwijt werd gescholden athans in wsnp meeging
heb aanraag bij pno gedaan werd toegelaten per januari kreeg ik een toeslag an 50% als ik er geen basisverzekering had... geprobeerd via oude verzekeraar maar die laat me niet gaan in wsnp en dus betaal ik nu 124.50 aan hun en 89 aan basisverzekring

tuthola

Als ik het goed begrijp heb je dit dus kunnen regelen toen je toegelaten was tot de wsnp of begrijp ik dat verkeerd.

chapter

nee net ervoor begin september aangevraagd per 1-11 dacht wordt toch afgewezen maar kreeg toen polis binnen
toen was cjib er nog niet af
eerst wel top lagere tandarts maar die nu verhoogd ervoor betaalde ik 100.80 aan aanvullende voor jaar 2014

HZHNE

Wat een lastige situatie.

Belangrijkste is dat de situatie nu stabiel blijft zodat een regeling zo snel mogelijk kan worden opgestart.

Zodra je in een Minnelijk of WSNP traject komt wordt je als wanbetaler afgemeld bij het Zorginstituut Nederland. Schuld van het CJIB wordt meegenomen in het traject en nagenoeg altijd volledig kwijtgescholden. Wordt deze niet kwijtgescholden dan wordt er een eindafrekening opgemaakt die meegaat in het trajec

De premie wordt tijdens het traject gewoon weer betaalt aan de zorgverzekeraar. Vaak is het zo dat als je een aanvullend pakket nodig is vanwege je gezondheid, dit ook toegestaan wordt.

Het belastingdienst verhaal is een hele vreemde. Ze moeten toch aan kunnen tonen waar de bedragen naar toe zijn gegaan. Dit zou ik niet zo makkelijk laten gaan.

Via een Wob verzoek kun je alle benodigde gegevens opvragen.
Blijkt uit de gegevens van het WOB verzoek dat je nog steeds niet weet van wie het rekeningnummer is, dan kun je aangifte doen bij de politie van oplichting.

stertke

cp2014

Quote from: HZHNE on Jan 17, 2015, 05:52 PM

Belangrijkste is dat de situatie nu stabiel blijft zodat een regeling zo snel mogelijk kan worden opgestart.

Zodra je in een Minnelijk of WSNP traject komt wordt je als wanbetaler afgemeld bij het Zorginstituut Nederland. Schuld van het CJIB wordt meegenomen in het traject en nagenoeg altijd volledig kwijtgescholden. Wordt deze niet kwijtgescholden dan wordt er een eindafrekening opgemaakt die meegaat in het trajec

De premie wordt tijdens het traject gewoon weer betaalt aan de zorgverzekeraar. Vaak is het zo dat als je een aanvullend pakket nodig is vanwege je gezondheid, dit ook toegestaan wordt.

Het belastingdienst verhaal is een hele vreemde. Ze moeten toch aan kunnen tonen waar de bedragen naar toe zijn gegaan. Dit zou ik niet zo makkelijk laten gaan.

Blijkt uit de gegevens van het WOB verzoek dat je nog steeds niet weet van wie het rekeningnummer is, dan kun je aangifte doen bij de politie van oplichting.

stertke

Is allemaal al gedaan, aangifte en zo. Ik weet dat die persoon ook berecht is. Maar het heeft voor onze belasting schuld uiteindelijk niks uitgemaakt. Zucht. Ik ben er al jaren mee bezig.

cp2014

Quote from: HZHNE on Jan 17, 2015, 05:52 PM

stertke

Is allemaal gedaan via advocaat. De personen zijn berecht en volgens mij ook al weer vrij. Dit is van 2008 nog. Maar de beslag gaat gewoon door. Utrecht stuurt een brief dat ze ermee bezig zijn zeg maar, Goes legt beslag op je loon. Of andersom :o

Maar dan snap ik 1 ding nog niet helemaal. Stel we lossen met dit inkomen ik zeg maar 500 euro per maand af. Maar je krijgt dan bv opslag of gaat meer werken, en ineens kun je meer aflossen. Ben je dan eerder klaar? Of krijgen de schuldeisers einde van de rit meer dan ze hadden afgesproken?
Gaat je vtlb omhoog als je meer gaat verdienen? Of heeft vtlb daar niet mee te maken? Ik weet dat ze woon of reiskosten kunnen corrigeren, maar wat nog meer?

Ik denk dat ik maar een gesprek ga aanvragen voordat ik de echte overeenkomst ga tekenen. Ik wist niet dat het zoveel vragen met zich mee brengt

tuthola

In een traject krijg je een VTLB alles wat daarboven aan inkomsten komt gaat in de boedel en uiteindelijk naar de schuldeisers. Als je tijdens het traject meer verdient maakt het niks uit voor je VTLB en je traject verkort hier ook niet van m.a.w. er komt dan meer geld voor de schuldeiser in de boedel. Verder loop je op zaken vooruit ik zou me meer zorgen maken om in aanmerking te komen voor een traject want vaak is dit de enige mogelijkheid om uit de schulden te komen.

Little Sunshine

Wij hebben geld geleend van mijn schoonouders.
Er was gewoon ruimte om hun maandelijks een bedrag te betalen.

Overleg het gewoon met je budgetbeheerder