wat te doen bij scheiding met de schulden

Started by robb, Dec 11, 2014, 06:27 PM

Previous topic - Next topic

lonkes1984

Quote from: chapter on Dec 13, 2014, 10:01 PM
ik vind het allemaal maar krom
Dat ze werken aantrekkelijker willen maken oke daar ben ik ook zeker voor nu was verschil te klein zeker als je alle extraatjes dan mist en geen recht meer op hebt.

en toch de alleenouderkop is leuk maar die krijg ik net zo goed met een inkomen van 35000 per jaar, dat vind ik dan weer zo krom als een hoepel

Kreg ik eerst 308 voorlopige teruggave nu wordt dat niets meer en kgb gaat met flink bedrag omhoog. Iemand opperde al elders extra want dat is niet vatbaar voor beslag. Bedragen blijven elfde dus ga er nietvanuit dat het vtlb nu ineen met 300 omhoog schiet omdat het bij kgb zit

Chapter het is sws allemaal krom. Ze kunnen wel willen dat alleenstaande ouders eerder gaan werken door de bijstand omlaag te doen, maar dan moet er wel ook werk ZIJN... En dat is in deze tijd toch wel een groot probleem.... En het blijft ook oneerlijk dat een alleenstaande evenveel bijstand krijgt als een alleenstaande ouder. Een kind kost klauwen vol geld... Dus krom tja pfff ik ben blij dat ik geen bijstand krijg, vind het echt erg voor de mensen die er wel afhankelijk van zijn!
Don't look back.... You're not going that way!

tuthola

En het blijft ook oneerlijk dat een alleenstaande evenveel bijstand krijgt als een alleenstaande ouder.

Hier ben ik het niet mee eens, als alleenstaande ouder krijg je naast je bijstand een hoger kindgebonden budget en daarnaast nog kinderbijslag. Als je alle bedragen optelt dan denk ik dat de alleenstaande ouder er niet zo heel veel op achteruit gaat. Bij het ene halen ze wat weg en de ander leggen ze er wat bij. Ik vind dat dit soort dingen een beetje opgeblazen word in de media, ze maken iedereen bang voor wat er komen gaat en ook de regering werkt dit in de hand door onduidelijke berichtgevingen.

robb

Wij hebben elk een eigen advocaat, maar die komen allebei met een heel andere berekening. Mijn advocaat neemt namelijk wel alle kosten mee, die moet ik betalen, of ik nu wil of niet. Ik hou geen geld over voor alimentatie, niet in het echte leven. Het huis wil ik wel op mijn naam, maar weet niet of dit gaat lukken met die schuld die nog boven mijn hoofd hangt. haar krijg ik er nooit van af en dat steekt me ook. Ik kan voor alles opdraaien zometeen, ergens klopt dat toch niet helemaal. Bovendien neemt zij onze 3 meiden mee, die zie ik ook veel minder. ben al wel blij met een uitgebreide regeling, 2 van de 3 weekeinden. Al is dat in praktijk natuurlijk niet altijd makkelijk te regelen. Ben in een behoorlijke puinhoop terechtgekomen zo in een paar maanden tijd. en dan ook nog zo voor kerst, echte feestdagen in het verschiet.
Ik baal er wel van dat ik niemand ken die echt een goede berekening kan maken en verstand heeft van de woning en lening ed, onze advocaten zijn nu in conclaaf, die nemen het uiterard voor ieders client op, maar de werkelijkheid is natuurlijk anders.