totaal gestrest !!! wat n domper....

Started by Smile, Dec 10, 2014, 03:19 PM

Previous topic - Next topic

Smile

Hallo

We  zijn nu  8  mnd  in het minnelijk traject, ontvangen een VTLB , we redden ons redelijk. Nu net een brief  van de  KBank met de mededeling dat  het  minnelijk  traject  NIET doorgaat, ben totaal  geschokt  en had   dit nooit  verwacht  na  8  maanden....

Nu  zoveel vragen.....  zoals  hoelang gaat dit weer duren , we moeten zsm papieren tekenen  en  kopieen bijvoegen en opsturen  zodat de bank  de WSNP aan kan vragen.
Afwachten of we daar wel  toegelaten worden en per wanneer......

Dan de vraag :  nu  hebben we een vtlb van de Kbank ,van wie gaan we nu  dan  geld ontvangen  om  rekeningen te betalen en te leven enz....totdat  de  wsnp  geregeld is ?

Stel dat  de  WSNP  akkoord gaat : wat betekent dit voor ons  inkomen tegenover nu?blijft dat  hetzelfde ? wat een zorgen , wat een stressssssssssssssssssss.

jan

Jammer Smile, neem dan zo snel mogelijk contact op met de Kbank en vraag hoe nu verder. Je gaat gedurende 3 jaar terug naar een inkomen op bijstandsniveau. Als jullie de WNSP ingaan, dan wordt volgens mij gedurende een periode alle schulden bevroren. Ik heb weinig met de WNSP te maken gehad, dus weinig aan toevoegen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

lonkes1984

Buiten dat het zwaar kl*te is... Hoe kan het dat het 8 maanden geduurd heeft voordat duidelijk was of het minnelijk wel of geen doorgang vond? Hier staat een tijd voor, ik weet m niet precies, bij mij zijn ze ook iets over de tijd heen gegaan, maar wel met een goede uitkomst: alle schuldeisers akkoord en het minnelijk traject loopt.  8 maanden is echt heel erg lang  :(
Heel veel sterkte!
Don't look back.... You're not going that way!

Boeddha

Wat balen zeg Smile!!!

Jullie gaan nu weer jullie eigen inkomen ontvangen totdat jullie toegelaten zijn tot de WSNP. Het geld wat jullie tot nu toe gespaard hebben in het minnelijke zal vastgehouden worden totdat het bekend is of jullie toegelaten zijn.

De VTLB wat jullie tot nu toe hebben ontvangen in het minnelijke is een goede graadmeter voor de VTLB in de WSNP.

Wel een waarschuwing; jullie schuldeisers worden op de hoogte gebracht dat het minnelijke mislukt is. Zaak is dus om weer een betaalafspraak te maken met ze, want jullie zijn weer vogelvrij voor ze!

Sterkte de aankomende tijd!
Be strong, have faith!

tuthola

Beste smile ik snap even niet dat je zo geschokt bent nu het minnelijk niet is geslaagd daar dit altijd aangegeven word door de hulpverlener dat de kans groot is dat een schuldeiser er niet mee akkoord kan gaan.

Dan de vraag :  nu  hebben we een vtlb van de Kbank ,van wie gaan we nu  dan  geld ontvangen  om  rekeningen te betalen en te leven enz....totdat  de  wsnp  geregeld is ?

Hier zal je toch bij de kredietbank moeten zijn, ik neem aan dat ze dit blijven doen tot je toegelaten word in de WSNP. Hou er rekening mee dat de schuldeisers weer van zich kunnen laten horen en soms weer gaan dreigen, dit is onoverkomelijk daar je tussen mislukt minnelijk en wsnp vogelvrij bent voor de schuldeisers.  Er is geen peil op te trekken hoe dit in jou geval gaat lopen m.b.t. je vtlb.
Blijf in de tussentijd wel contact houden met de schuldeisers en attendeer hun erop dat er een wsnp aanvraag is vaak zijn ze dan coulant en nemen geen verdere actie.

Als je toegelaten word tot de WSNP dan krijg je ook een vtlb dat richting het vtlb zal zijn wat je nu ontvangt van de kredietbank.

Sterkte en nog even volhouden ....

burningspirit

Euh.... misschien ligt het aan mij maar.... ik dacht dat je WSNP zelf moet aanvragen....?
Maar verder weet ik ook niet beter dan dat de vltb ten tijde van minnelijk traject en van wsnp ongeveer hetzelfde zou moeten zijn

En ik vind het ook erg vreemd dat dit nu pas na 8 maanden gebeurd. Heb je niet tussentijds ge?informeerd naar de voorgang van het minnelijk traject? Wij gaan er nu mee starten en hebben de papieren getekend. In die papieren staan duidelijk de rechten en plichten van beide partijen. Één van de plichten is informatie verstrekking. Dit geldt voor beide partijen.
Ik heb inmiddels al een mailtje gestuurd om te vragen wanneer ik de nieuwe contactpersoon kan verwachten. Van die neiuwe contactpersoon wil ik als eerste weten wanneer hij/zij de schuldeisers gaat aanschrijven en hoe lang de termijn is waarop we antwoord mogen verwachten.
Jij zou ze ook de oren van het hoofd moeten vragen Smile! Net zo lang tot je weet wat er gaat gebeuren. Of iemand zoeken die dat namens jou kan doen, als je het zelf niet voor elkaar krijgt. Bijvoorbeeld iemand van Schuldhulpmaatje, Humanitas of Sociale raadslieden.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

chapter

hoi burning
vaak doet degene die gemeente aanstelt dat omdat gemeente een verklaring erbij moet doen dat minnelijk niet is gelukt
is voor partikulier niet te doen verzoekschrift vtlb berekening etc
In mijn geval niet gemeente maar advocaat aanvraag gedaan, was niet helemaal zoals hoort maar gelukt.
Ik moest wel de stapel zelf naar rechtbank brengen waar ik stempel kreeg van inleveren welke ik inscande voor advocaat
Ik ben ook benieuwd wat reden was, waren ze wel of niet akkoord of heeft zich wat anders voorgedaan, de 120 dagen was je namelijk al voorbij..

oorzaak zegt ook wat over je kansen voor wsnp want is het door eigen toedoen wordt aanvraag stuk moeilijker

Smile

Hallo 

Ik  heb   met de Kbank  gebeld  en men zei dat  1 schuldeiser  heel moeilijk doet  en zij het  toch enkele malen opnieuw  geprobeerd hebben,  vandaar  zoooooo lang.
Het Vtlb is  nu idd tijdelijk gestopt, moet nu  even zelf  van ons inkomen  schuldeisers / rekeningen en leefgeld  regelen. ZSM dient men een aanvraag  voor WSNP in,   we hopen dat het niet al te lang gaat duren  voor dit  achter  de rug is .  We  zullen  proberen positief te  blijven  en hopen dat  2015 voor ons   beter  zal starten , dat we deze  keer WEL  toegelaten worden en eindelijk  echt kunnen  gaan aftellen. Jammer  dat  8mnd  "verloren " zijn . Maar  we blijven erin geloven, laat  2015  maar komen  , misschien komt alles  toch weer snel goed en keert de  rust in ons leven terug. Allen bedankt  voor de  info en  jullie advies en medeleven  :D