valt allemaal niet mee, alweer een vraag

Started by lumiere, Dec 08, 2014, 09:49 PM

Previous topic - Next topic

lumiere

vervolg,

na een bankbeslag weer verder met nog meer schulden, opnieuw bericht van deze deurwaarder met het verzoek een betalingsregeling te treffen voor het restant en nog een andere lopende zaak.
Hierop heb ik gereageerd met alle bewijzen (loonstrook uitkering/huur/lopende afbetalingen enz.enz)
met het verzoek beslag te leggen op mijn uitkering. (zodat evt andere deurwaarders hier kan aanschuiven).
Na een maand legt de deurwaarder beslag met een beslagvrije voet van â,¬790.00, fout natuurlijk want het gezin bestaat uit 2 personen en 1 uitkering.(dat wisten zij natuurlijk wel uit mijn vorige mail  met alle gegevens).
Dus weer in de pen (mail) en gevraagd de beslagvrije voet aan te passen.
Na een week wachten komt het verlossende woord, "de beslagvrijevoet is hoger dan de inkomsten, hierdoor kan geen beslag op uw uitkering worden gelegd, u dient kontakt op te nemen voor een betalings regeling".

Wat nu ? ik zit al op minder dan het minium, moet ik hier gehoor aangeven ?

sacredfour

Je kan natuurlijk geen betalingsregeling treffen als je al op het minimum bestaansinkomen zit. Dit is dan pech voor de deurwaarder. Bankbeslag is dan ook tegen de regels. De deurwaarder kan nog wel proberen om beslag te leggen op je inboedel.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

lumiere

Update,

de deurwaarder nog geen antwoord gegeven, ze hebben wel beslag gelegd op mijn toekomstig vakantiegeld.
Mijn uitkering is gestort, -/- â,¬436.00 die toch naar de deurwaarder is gegaan.
PFF, weer mailen of zij het geld naar mijn rekening willen storten, ze blijven treiteren, het geld is nog niet binnen, zodra het binnen is word het teruggestort naar het UWV.
Lekker dan, heb net de huur kunnen betalen maar geen rooie cent voor boodschappen, niks meer in de voorraadkast, hoelang gaat dit nu weer duren...............

chapter

hoi lumiere
vervelend maar toch logisch als ze pas kort weten dat aangepast moet worden... het duurt altijd een tijd voor het goed doorkomt ook bi bv uwv of werkgever waar gemdl moet worden dat beslag is ingetrokken en soms laten ze staat maar passen ze bvv aan.
Zo kunnen ze het vakantie geld wel innen bv
in wsnp krijg je zonder werk 90% van bijstandsnorm dat zou er 10% overblijven voor aflossing.
Zonder aflossing wordt schud alleen maar meer, waarom richt je je niet tot de gemeente voor een oplossing want zo kan het nog wel heel lang duren eer je schuldvrij bent

sacredfour

Quoteze hebben wel beslag gelegd op mijn toekomstig vakantiegeld.
Volgens mij kan dit niet. Heb je een uitkering dan valt het vakantiegeld onder alle beslag hebbende en het zal dus verdeelt moeten worden. Ook kan niet alleen beslag op het vakantiegeld worden gelegd.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.