WSNP / Voorlopige teruggave / Kindgebonden budget 2015

Started by Boeddha, Nov 30, 2014, 11:07 AM

Previous topic - Next topic

Boeddha

Ik zag zojuist dat de nieuwe toeslagen vanaf 1-1-2015 verwerkt zijn.

En nu ben ik benieuwd hoe de nieuwe VTLB er uit gaat zien.

Tot nu zit mijn voorlopige teruggave verwerkt in mijn VTLB (wordt gezien als inkomen) en de kindgebonden budget is voor mezelf.

Maar vanaf 1-1-2015 heb ik geen recht meer op een voorlopige teruggave, deze krijg ik omdat ik een alleenstaande ouder ben.
Vanaf 1-1-2015 gaat mijn Kindgebonden budget omhoog met ruim 200 euro omdat ik een alleenstaande ouder ben.

Wat zal er dan gaan gebeuren met het VTLB? Zal het kindgebonden budget nu wel aangemerkt gaan worden als inkomen?
Want mijn inkomen gaat nu dus naar beneden vanwege het wegvallen van de voorlopige teruggave!

Ik ben erg benieuwd, ik heb nog niks kunnen vinden over de nieuwe regels WSNP vanaf januari.
Be strong, have faith!

Bloem2

Dat is inderdaad spannend Boehdda.
Het zou mooi zijn als je dat allemaal mag houden.

HZHNE

Ik zag dat die van mij ook berekend zijn.

Mijn zorgtoeslag is gestegen. Ik dacht dat in het nieuws was geweest dat hij zou dalen.
Was 72 nu 79

Ook mij huurtoeslag gaat met 40 euro omhoog. En dan is mijn verzamelinkomen ook nog eens erg hoog geschat. me Happy.

tuthola

Altijd zo jammer Boeddha dat de informatie wat het voor je VTLB in de wsnp ontbreekt terwijl ze al van te voren weten wat er gaat gebeuren :-(  Ik heb het idee dat het voor het VTLB niet veel uitmaakt.

chapter

ik krijg ook geen vt meer met proefberekening zelfs bijbetalen.
je kgb wordt nu ook al gecorrigeerd met wat mensen met laag inkonen krijgen.
bij mij 148 krijg 124 het verschil krijg ik als correctie erbij.
ik ben erg benieuwd wat onder lijn wordt.
wmo bv de 33% compensatie vervalt dus moet 33% meer betalen voor huishoudelijke hulp

tuthola

wmo bv de 33% compensatie vervalt dus moet 33% meer betalen voor huishoudelijke hulp

Ik heb dit tussen neus en lippen in de krant gelezen en ook voor mij is dit weer een extra kostenpost, ik mag hopen dat dit nog vergoed word door de bijzondere bijstand of dat dit in het maatwerk van de chronische zieken en gehandicapten komt.
Af en toe word je tureluurs van alle veranderingen aan de ene kant korten aan de andere kant er weer bij !!

chapter

vraagme af of er compensatie voor komt tuthola.
Voor mij wordt het ruim 50 euro per maand.
In vtlb zal het wel verrekend worden is nu ook boven de 19 maar sommige gemeetes gaan helemaal geen huishoudelijke hulp meer betalen daarvoor lopen proefprocessen.
Uit de bijzondere bijstand lijkt mi ook niet zo snel want die versoberen ze alleen maar.
wel zou er een nieuw soort regeling komen via gemeente voor wtcg maar die zal wel lager zijn als nu was
Meeste hebben daar nog niets van gehoord en is zo 2015
Ik heb zo n donkerbruin vermoeden dat het een grote klerezooi gaat worden met alle zorg die naar gemeente gaat waar ze geen kaas van hebben gegegeten

Bloem2

Quote from: chapter on Dec 01, 2014, 12:14 AM

Dit wist ik nog niet. Het wordt er zeker niet leuker op... :-(

Roxy

Ik was ook benieuwd en heb het afgelopen dinsdag aan de bewindvoerder gevraagd, zij wist ook nog niet hoe dat dan precies verrekend werd

lonkes1984

Ohh ik heb hier ook net een topic over geopend...
Ook ik weet nog niets...  Bewindvoerder had ook nog niets van plangroep gehoord erover.
Mijn KGB staat nu op 338 euro per maand. Als je het verrekend (- het 'normale' kgb - de wegvallende vt) blijft er nog ongeveer 174 euro 'over' ... Ik vraag me ook echt af wat ermee gaat gebeuren. Staat op de beschikking ook gewoon als 1 bedrag onder de noemer KGB, wat dus geen inkomsten zouden zijn...

Ik vraag me sws af wat er met het VTLB gaat gebeuren, want het VTLB is toch berekend op bijstandsniveau?! Bijstandsniveau voor alleenstaande ouders gaat van 70% naar 50% van het minimuminkomen per 2015. Als aanvulling krijgen we dan wel die alleenstaande ouderkop, anders is het niet te doen. Zal het VTLB dan niet zoveel veranderen?!
Don't look back.... You're not going that way!

Boeddha

Ik heb echt geen idee! Ik heb mijn KGB maar even geparkeerd op mijn spaarrekening tot ik bericht heb van mijn BWV over hoe het nu gaat verlopen.

Al is het een enorm bedrag zo vlak voor de feestdagen :-( Maar ik wil geen risico lopen dat ik straks een achterstand heb op mijn boedel. Dus dan maar even veiligheid voor alles! (en dan heb ik toch maar weer even een buffertje mocht het wel voor mezelf zijn)
Be strong, have faith!

lonkes1984

Ik heb gisteravond nog bericht gehad van mijn bewindvoerder dat ik het bedrag mag houden!! KGB valt buiten alles en aangezien de belastingdienst dit ook KGB noemt....
Ze zei er wel bij dat ik geluk heb dat ik een WIA uitkering heb, als ik een bijstandsuitkering heb/zou krijgen dan heeft zij het grootste gedeelte van het bedrag nodig om de maand rond te krijgen...

Hopelijk voor jou ook goed nieuws Boeddha! Zit je ook in het minnelijk of in de WSNP?

Boeddha

Ik zit in de WSNP en ik werk 40 uur in de week. Dus ik ben erg benieuwd wat dat voor mij gaat doen!

En ja op de beschikking staat KGB...ik ben erg benieuwd! Ik ga hard duimen. Mijn bwv is op vakantie tot januari dus ik wacht wel af.
Be strong, have faith!

Boeddha

ps. Erg lekker voor jou Lonkes! (extraatje voor de feestdagen!)
Be strong, have faith!

lonkes1984

Ik duim voor je Boeddha!!
Ik was ook aangenaam verrast, mijn bewindvoerder stuurde net dat ze het overgemaakt had. Wat een kerstcadeautje  ;D