Verkoop vonnis

Started by starters, Nov 25, 2014, 02:35 PM

Previous topic - Next topic

starters

Ik heb een vraag over het volgende. Vorig jaar ben ik voor ruim 70.000 euro opgelicht. Ik heb een vonnis waaruit blijkt dat ik beslag mag leggen. Degene die mij heeft opgelicht heeft een woning welke volledig is afbetaald. Aangezien het beslag leggen door diverse omstandigheden nogal traag verloopt zou ik het vonnis willen verkopen. Zijn er mensen hier die hier meer over weten en hun ervaringen / kennis willen delen en eventueel bedrijven kunnen aanbevelen die vonnissen kopen. Ik heb reeds een aantal bedrijven benaderd, maar zij konden mij niet helpen.

sacredfour

Hoist Portfolio koopt vorderingen op, maar ook Lindorff en IJ
Ik zie niet in waarom jij met een executoriale titel niet direct beslag kan leggen.  Waarom de vertraging?  Zoek anders een andere deurwaarder.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

nooitmeer

Die clubjes kopen vorderingen op, maar betalen daar niet meer dan 10% van de hoofdsom per vordering voor. Ze nemen namelijk ook het risico over.

En ja, beslag leggen op goederen kost een lieve duit. Een deurwaarder brengt eerst alle kosten in rekening en gaat dit pas later verhalen op de schuldenaar.
Het wordt helemaal prijzig wanneer de notaris om de hoek komt kijken tijdens een executie veiling.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Bloem2

Het beslagleggen op de woning levert pas geld op op het moment dat de woning
verkocht zou gaan worden. M.i. schiet je hier dan toch niet veel mee op, tenzij de
woning nu al te koop staat.

Bloem2

Als beslaglegger kunt je wel de notaris opdracht geven tot executieveiling,
mits je de eerstkomende bent. Misschien liggen er wel meer beslagen en
kun je een vuist maken samen. Inzage daarover kun je krijgen bij het Kadaster.
Als je dat in een aangetekende brief richting je schuldenaar stuurt prikkelt
hem dat misschien.