zorgverzekering

Started by chapter, Nov 22, 2014, 03:56 PM

Previous topic - Next topic

chapter

wat tips:
Er gaat in de basis op zich niet zo gek veel veranderen wel de awbz naar gemeente etc maar ik heb nu al meerdere mensen gehoord die met fysio in de problemen komen en is dus goed je polis bekijken erg belangrijk als je deze zorg nodig hebt
Voorbeeld vriendin heeft fnv menzis, wilt zij onbeperkte fysio behouden moet ze van meen pakket 2 naar 4. consequentie 60 euro per maand meer.
Ook mensen met inkomen ruim boven vtlb en wsnp let op je kunt vaak het top pakket nemen als je flink meer verdiend als vtlb deze wordt gecorrigeerd in mijn geval totale premie 190 euro dit ivm boete op aanvullende pakket omdat ik alleen daar mijn aanvullende afneem
Ik heb daardoor bijna geen extra kosten want ook medicatie die niet vergoed wordt krijg ik tot 500 uit de aanvullende en onbeperkte fysio wat vaak ook 30 euro per behandeling is.

chapter

19.05 op nederland 1 kassa over zorgverzekering 2015... keuze uit 1600 polissen!!!!

Weegschaaltje

Ik blijf lekker bij FBTO hangen. Basis premie was 88,50 wordt nu 92,- euro. Eigen risico 375. Wil ik extra aanvullende dingen bv als ik fysio nodig heb kan ik maandelijks aanpassen door modules aan en uit te vinken. Ik vind dit zelf ideaal werken. In de maanden dat je dus extra zorg nodig hebt gaat de premie omhoog. Zet je de modules weer uit dan zakt hij weer. Enige nadeel is dat bij sommige modules een wachtlijst staat van bv een half jaar. Dat betekent dan dat je eerst een half jaar premie afneemt voordat je er gebruik van kan maken.

chapter

het ligt erg aan wat je nodig hebt weegschaaltje.
Ik heb bv chronische rugklachten ga 1-2 keer per week naar fysio en daarbuiten sport ik bij sportschool op  fysio.( 1 extra behandeling per maand boeken ze af voor het sporten)
Zonder fysio zou ik niet meer kunnen functioneren als moeder maar al zeker niet meer werken.
Ik ben dan ook blij dat er niets verandert op 18 behandelingen manueel na en ik de premie kan blijven betalen want dat wordt steeds hoger!