jaarlijkse vergoeding kosten bewindvoering

Started by alextolsma, Nov 19, 2014, 03:59 PM

Previous topic - Next topic

alextolsma

Hallo ,

ik sta nu al bijna 2 jaar onder bewind.
ik heb laatst een verzoek ingediend bij de gemeente om de maandelijkse kosten welke ik moet betalen voor het werk van de bewindvoering te vergoeden.
dit kan 1x per jaar.
mijn bewindvoerder heeft de papieren ingevuld en opgestuurd naar mijn gemeente.
ik heb van meerdere mensen gehoord dat deze vergoeding niet naar de bewindvoerder dient te worden overgemaakt, maar naar mijn eigen rekening, en dit bedrag mag volgens de site van de gemeente vrij besteed worden.
dit is jammergenoeg niet gebeurd, het gehele bedrag is overgemaakt naar de rekening van de bewindvoering.
dit zag ik pas 3 weken later op de maandelijkse afschrift.
ik heb de bewindvoerder hierop aangesproken, maar hij zegt dat niet mijn eigen rekening word bedoeld, maar de rekening van de bewindvoerder.

naar mijn gevoel klopt dit zeer zeker niet, en is de bewindvoerder mijn aan het oplichten.
wie kan mij bevestigen dat  dit zo is? of wie weet wat ik hieraan kan doen om alsnog dit bedrag zelf te krijgen?

marco

Vraagje, betaal jij rechtstreeks de bewindvoeder of hoe wordt hij of zij betaald?
Marco en Bianca

chapter

als al je inkomen naar bewindvoerder gaat lijkt mij niet meer dan normaal dat daar vergoeding heen gaat.
bv je krijgt weekgeld en nu vergoeding 1200 dan komt die toe aan beheer rekening.
Je hebt kosten bewindvoerder niet van leefgeld betaald maar van beheer rekening.
Zjj beheren je beheer rekening omdat je om wat voor reden het niet zelf kon.
bij schulddn bv kan als er reserve is 1200 gebruikt worden om schulden te betalen

alextolsma

mijn gehele inkomen gaat naar het bewind.
de bewindskosten worden hiervan automatisch ingehouden.

vreemd, want op het aanvraagformulier heb ik gelezen dat het gehele bedrag door mijzelf vrij besteed mag worden.

chapter

als hun alles beheren lijkt het mij niet meer als normaal dat het op hoofdrekening komt
zou toch raar zijn als hun je bv financieel beschermen of schulden oplossen en jij de bwv kosten in eigen zak kunt steken.

lonkes1984

Het zal inderdaad zijn dat dit bedrag vrij besteed mag worden. Ik denk dat hiermee bedoeld wordt dat dit niet gebruikt hoeft te worden om de bewindvoerder te betalen, dit is immers meestal al maandelijks gebeurd.
Alleen als jij onder bewind staat bepaald de bewindvoerder wat je te besteden hebt. Het bedrag staat nu neem ik aan op je beheerrekening?
Misschien kun je de bewindvoerder vragen of alles nodig is om kosten te dekken of dat je een gedeelte mag hebben om iets extra's te doen?
Don't look back.... You're not going that way!