Hoopvol na 1 jaar alweer terug bij af

Started by hoopvol, Nov 19, 2014, 11:52 AM

Previous topic - Next topic

gewoon

Ha Hoopvol

Lees over de schoenen doos met klachten van Nooitmeer en dit kan je misschien bitter maken, maar het is een moeilijke tijd om voor je zelf te beginnen,  en dan zijn dit je de eerste te verwachten klanten die je hebt.

En als je langer voor je zelf werkt bouw je een vast klanten bestand op en gooi je zulke verhalen vertellers de laan uit..... en gaan op zoek, precies naar jou.

Zo is het ook met je start om personeel te gaan verhuren in de bouw,  dat is een volwassen geworden markt met een terug gaande geschiedenis tot de koppelbazen aan toe, waardoor nu nog er dingen zijn als het verleggen van de BTW.

Ook hier zal het zijn dat slecht betalende onderaanemer,s er  tussen uitvallen en lukt niet meer uitzendkrachten te krijgen,  en dan komen zij jou tegen als kleine zelfstandige.

Dus is het wellicht tijd om een balans op te maken na een jaar, en  of je hier niet volledig mee stopt, en je weer inzet op die baan die je zoekt.

Hier bedoel ik mee dat je bijvoorbeeld 10 onderaannemers gevonden hebt in dit jaar waar je net wat aan over kan houden op papier maar blijkt dat 30% slecht betaald of 10 % dus waarschijnlijk helemaal geen betaling van komt.

En het zou best kunnen gaan werken op termijn, maar stel dat het eens vijf jaar duurt voor dat die percentage,s aan gescherpt zijn naar 15% / 5% dit vraagt een groot eigen vermogen, terwijl je juist voor een jaar terug, op je tenen liep uit de schulden te zijn.

hoopvol

Ik begrijp dat als je eenmaal uit de schulden bent, je nooit je droom als ondernemer mag laten uitkomen. Ik heb gewoon pech dat dit mij in de opstartfase gebeurt. Ik ben niet helemaal achterlijk en bedrijven die mij vinden wantrouw ik al op voorhand. Als je niet weet hoe er in de grote wereld zaken wordt gedaan, onthoudt je dan van commentaar.

gewoon

Okee

En nee dat begrijp je niet helemaal juist,  het is vaak een goed idee een droom als zelfstandige te hebben ook zelfs, als je nog schulden hebt.

An0niempje

pffft, heb ff het hele topic gelezen.
Heftig hoor!
Ik snap de dubbele gevoelens aangaande nu zelf een incassobureau in te moeten hebben laten schakelen en het nu mogelijk zelf beslag moeten leggen, maar ik denk dat je geen andere keus hebt! En het is natuurlijk ook niet echt slim van dat bedrijf om in het geheel geen thuis te geven.
Is dat niet 1 van de belangrijke tips hier op het forum? Blijf vindbaar en blijf in contact met je schuldeiser!
Dan is het ook niet zo verwonderlijk, dat je de rechtszaak verliest. En eerlijk gezegd heb ik ook een beetje het gevoel: als je denk, dat je in je recht staat, dat je niet hoeft te betalen, dan kom je toch juist naar de rechtszaak, om voor je eigen kant van het verhaal te pleiten, of zie ik dat nu heel raar?
Iig is het voor jou nu pompen of verzuipen.
Als ik aan het eind van de strafzaak tegen mijn zorgverlener het recht aan mijn kant krijg van de rechter, dan kom ik ook in het schuitje van schuldeiser te zitten. En dan hoop ik ook een claim neer te kunnen leggen bij mijn frauderende zorgverlener. En er zullen er vast wel meer hier zijn geweest hier op het forum.
In mijn geval zal ik waarschijnlijk weinig compassie hebben met mijn zorgverlener, omdat ze hier zoveel kapotgemaakt heeft, maar in het algemeen denk ik wel, dat je je eigen ervaringen meeneemt als je zelf schuldeiser wordt en in die zin misschien wat meer begripvoller reageert richting jouw eigen schuldenaar... Maar misschien heb ik het mis, en overheerst juist de angst om zelf weer in de problemen te raken. Een angst die bij jou al speelt :( We blijven tenslotte mensen, met allemaal onze eigen gevoelens.

Iig heel veel succes in deze nieuwe schuldenstrijd..... Je kan het!

hoopvol

Helaas geen betaal afspraken kunnen maken, heb nu twee dagen om â,¬5000,- te betalen anders ontruiming, vond gisterenavond de brief op de deurmat. Ga zometeen bellen en vragen of ze geen derde beslag kunnen leggen daar ik al meer dan een jaar op de erfenis van mijn ouders zit te wachten wat mijn broer bewust vertraagd. Heb op mail en brief van notaris om welk bedrag het gaat met afschriften op moment van overlijden en de stand twee maanden terug. Broer geeft aan pas in juni tot betaling over te kunnen gaan op zijn vroegst. Nu vraag ik me af of er geen beslag op dit bedrag gelegd kan worden zonder dat ze een openbare verkoop doen op mijn inboedel. Die brengt nl niets op, is tweedehands Ikea en verder bezit ik niets van waarde.

Ik laat het antwoord wat ik vandaag hoop te krijgen aan jullie weten...

sacredfour

Beslag op een nog onverdeeld nalatenschap kan voor allerlei problemen zorgen.  Dit is dus niet de oplossing. Kan je broer je geen voorschot geven op je erfdeel als lening?
Ga in onderhandeling met de deurwaarder.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

hoopvol

Ben al een lange tijd hier niet geweest maar de zorgen liepen op volle toeren door. In een notendop, auto in beslag genomen doordat ik in een fuik van politie en bd terechtkwam. Betaalafspraken heb ik met de bd op voorhand niet kunnen maken daar er doorboor te weinig inkomsten binnenkwam. Terwijl dit speelt natuurlijk ook achterstand gwl, huur gelukkig altijd betaald. De kwestie met de erfenis is nog altijd niet opgelost daar ik nu voet bij stuk houdt en ik geen water bij de wijn meer wil doen. Van alles wat er nu nog te verdelen is wil ik de helft, met minder ga ik niet akkoord.

De beloofde baan is aan mijn neus voorbij gegaan daar er een kandidaat via het UWV aangeboden werd met subsidie

hoopvol

Na lang worstelen en ploeteren met de nodige slapeloze nachten en stress, heb ik voor mezelf de beslissing genomen om te stoppen met mijn bedrijf. Helaas, het is levensvatbaar maar ik sta er financieel te slecht voor met de nodige achterstanden dat ik geen energie meer heb om nieuwe klanten aan te trekken. Mijn franchiser heeft mij letterlijk het laatste duwtje gegeven om een beloofde achterstand teniet te doen en mij vandaag toch een rekening van â,¬12000,- te sturen.

Morgen eerst info inwinnen over hoe deze weg te bewandelen. Kan de gemeente mij helpen of zoek ik een particuliere budgetbegeerder die mij op deze route kan helpen. Ik heb ondertussen een partime baan naast mijn ondernemerschap, dus inkomsten komen binnen ook als ik mij bij de KVK uitschrijf.

Wat een teleurstelling, jaren zelf geploeterd en boven gekomen om nu na drie jaar als ondernemer toch hulp te moeten vragen.

Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met hoe ik het nu het beste aan kan pakken?