Een update

Started by tonnie64, Nov 16, 2014, 12:13 PM

Previous topic - Next topic

tonnie64

gelukkig sinds 13 okt in de wnsp, 20 okt in een nieuwe baan begonnen, 28 okt is de bewindvoerster hier geweest, is allemaal goed verlopen tot zover.

Om die nieuwe  baan gaat het nu, heb er veel gewerkt  naast de 24 uur waar ik voor aangenomen ben, zij noemen het inwerken en ik deze ook niet uitbetaald krijg, alleen 15 euro rijkosten.
Vorig weekend in 48 uur 32 uur gewerkt, wat niet mag, was zogezegd 18 uur inwerken. en mag dit niet

Maar nu komt het afgelopen maandagavond kon ik ineens de rechterkant van mijn lichaam niet meer bewegen en had er geen gevoel meer in, man lief wilde met me naar het ziekenhuis, maar ik(eigenwijs) zei gaat wel weer over, idd na 3 kwartier kwam het gevoel weer terug, en zijn we naar bed gegaan, dinsdags was ik erg moe en heeft manlief smiddags de dokter gebeld en moesten we komen, de ha kon niet zeggen wat het was geweest en stuurde me door naar de neuroloog, waar ik meteen opgenomen werd, allerlei onderzoeken gehad,morgen nog een mri scan, ze denken aan een lichte beroerte of een kortsluiting in mijn hersens van de zware stress en het vele en zware werk. heb inmiddels al van mensen te horen gekregen dat ik niet wil werken :'( :'( :'( :'( en mezelf er maar overheen moet zetten, mijn bazin is behoorlijk aan het pushen, tegenover mijn man, ik kon van de week niet eens fatsoenlijk uit mijn woorden komen, aangezien dat ik nog in mijn proeftijd zit kan ze me elk moment ontslaan, ze heeft de sleutels al teruggehaald en doet erg moeilijk, zo wilde ze eisen dat mijn man de sleutels kwam brengen ,anders kreeg ik mijn loonstrook niet,manlief heeft het omgedraaid en gezegd, je kunt de sleutels ophalen ende lonstrook meebrengen , anders krijg je de sleutels niet,en dat heeft ze gedaan, waarschijnlijk gaat dit even een tijdje duren voor ik weer de oude ben, ze heeft me niet ziekgemeld bij het uvw, moet ik of mijn man dat doen??

Besloten om eerst voor mijn gezondheid te gaan, ben behoorlijk geschrokken

De bewindvoerster is echt meewerkend, en meedenkend, mijn man houd haar op de hoogte.

soory alser typ fouten in zitten,

gewoon

Ha Tonnie je gezondheid gaat altijd voor alles uit,  en het  is eerste voorwaarde verder te kunnen.

Dus dat besluit eerst aan je gezondheid te denken, koester dat de rest van je leven je hebt er immers maar 1

Ook als het gaat om je geestelijke gesteldheid koester deze  en herken zo,n opmerking als; geen zin hebben om te werken als een keiharde aanval hierop.

En schakel op tijd een tandje terug,  je bent nog maar een maand op stap in een nieuwe toekomst voor jou,  die gaat en mag komen,  met verwondering en dankbaarheid.

Dus laat  je niet opdrijven als,  aangeschoten wild nergens voor nodig,  ook al die uren maken,  niet nodig......... niet maken

Het gaat om jou,  punt.

hoopvol

Beste Tonnie,
Je moet je maandag voor 10:00uur ziekmelden bij het UWV
(Geef uiterlijk op de tweede dag door dat u ziek bent. Bel UWV Telefoon Werknemers via 0900 - 92 94 (â,¬ 0,04 per minuut, met een starttarief van
â,¬ 0,045, plus uw gebruikelijke belkosten).
Geef aan dat jij je tijdig bij je werkgever ziek hebt gemeld.

Verder zou ik als je beter bent of manlief laten bellen met werkgever om te vragen onder welke cao je valt aangezien je inderdaad erg veel uren in een korte tijd moet maken die je niet uitbetaald krijg. Vraag ook gelijk of ze deze uren na een maand dienstverband wel uitbetalen, dit gebeurt in sommige bedrijven maar dit staat dan in je contract vermeld.

Lieve Tonnie, doe het rustig aan, je lichaam geeft je nu een duidelijk signaal dat je minimaal een stapje terug moet nemen. Rust goed uit voordat je gaat werken.

Marjan12

Tonnie ik wens je sterkte en beterschap toe! Gezondheid is zeer belangrijk!

tonnie64

Hoi allemaal

weer even een update, ik schrijf niet heel veel meer, maar lees nog regelmatig mee
Zit nu 3 maanden in de wnsp, geeft een stukje rust, alleen weet mijn vtlb nog niet, omdat ik nog steeds ziek ben, baas heeft mij proberen te ontslaan kreeg 18 nov ontslag brief, maar helaas voor haar had zij bij een jaarcontract 2 maanden proeftijd aangehouden en dat mag niet, dus bezwaar aangetekend en het ontslag werd binnen een week teruggedraaid en werd ik ziek gemeld. Mijn baas zit dus tot 20 okt vast aan me. Ze is aan het pushen, en treiteren,bv mijn ziektegeld gewoon te laat betalen en zoheb gisteren haar advocaat gebeld en pof vandaag stond het op mijn bankrekening, helaas heeft de branche waar ik in werk geen cao, maar weet toch de wegen wel te vinden. Met mijn gezondheid gaat het heeeel langzaam beter, heb nu fysio om de kracht in mijn arm en been helemaal terug te krijgen, ze dachten aan een tia, maar het is waarschijnlijk toch zwaarder geweest als ze eerst dachten, krijg morgen voor het eerst huishoudelijke hulp via de wmo en moet 12 feb opnieuw in de Mri, krijg een mri van de nek en nog 1 van het hoofd en 24 feb de uitslag. Ondanks dat de baas loopt te pushen, besloten eerst voor mijn gezondheid te gaan, 2 feb moet ik terug naar de arboarts, zij had het in dec erover om me dan weer langzaam aan het werk te laten gaan, maar kan me nog niet helemaal concentreren, en rij nog bijna geen auto, dus dat gaat het niet worden.

Groetjes van mij en lees mee, maar schrijf alleen niet zoveel

Be

Fijn dat de wnsp een beetje rust geeft. Goed besluit om eerst voor je gezondheid te kiezen, hoop dat het stapje voor stapje beter gaat met je.

Joy2014

Hallo Tonnie,

Wat is Het allemaal vervelend gegaan zeg met je werk. En wat heftig met je gezondheid. Je gezondheid is Het belangrijkst dus ik ben blij dat je dat op de eerste plaats hebt gezet.

Fijn om te horen dat je nu wel wat meer rust hebt door de wnsp. :)