Spannend

Started by Roxy, Nov 16, 2014, 08:25 AM

Previous topic - Next topic

Roxy

Heb nu al drie keer een heel verhaal getypt en elke keer loopt de site vast.

Ik het kort is mijn vraag wat critria kunnen zijn om Wsnp aanvraag af te wijzen.
â,¬70.000,00 schuld
Aanvullende bijstandsuitkering, ziektewet ivm met operaties. Nu nog twee
Uit minnelijk traject wel een brief dat ik me goed aan afspraken houdt en ze goed informeer

Ben benieuwd waar ze naar kijken

tuthola

Hoi Roxy, het maken van nieuwe schulden tijdens het minnelijk traject kan een reden van afwijzing wsnp zijn.
Ook door frauduleuze handelingen of niet ter goeder trouw schulden kan wsnp in de weg staan.
Zoals ik lees doe je alles goed dus ga er niet vanuit dat dit op jou van toepassing is.

Roxy

Dank je voor je antwoord. Ik dacht daar ook aan, maar ik had in mijn hoofd dat dat was omdat ik het heel graag wil. Fijn om van iemand anders te horen

Roxy

Heb vandaag de zitting gehad en hij was er meteen van overtuigd dat ik toegelaten moest worden tot Wsnp. Hij had 's middags overleg met de rechter. Heb net gebeld en te horen gekregen dat ik ben toegelaten. Nu maar afwachten tot de bewindvoerder contact met me opneemt.

tuthola

Gefeliciteerd Roxy, het zal niet makkelijk worden maar het aftellen kan beginnen :-)

Marjan12

Wat fijn voor je !!

Roxy

Dank jullie wel!

Blijkt al wel dat ik een bewindvoerder heb die moeilijk te bereiken is. Ben benieuwd hoe dat gaat

Bloem2

Roxy gefeliciteerd!
Geef de bewindvoerder tijd om contact met jou op te nemen.
Trek het niet meteen naar het negatieve, dat is een slecht begin!

HZHNE

Wat een goed nieuws.

Chrissie

Gefeliciteerd Roxy!

QuoteBlijkt al wel dat ik een bewindvoerder heb die moeilijk te bereiken is.

Hoe weet jij dit als ik dat vragen mag? Wie weet valt het allemaal wel reuze mee en veroordeel je je bewindvoerder direct al geef je hem dus geen eerlijke kans.

Heb dit zelf ooit eens bij de hand bij een intake gesprek van de kredietbank in onze gemeente, ging met een gevoel weg van wat geeft jou het recht om zo over mij te denken had toen ook mijn oordeel klaar van wat ben jij een arrogante kwast  :D zal jou weleens wat laten zien , kan het prima zelf!. Maar toen ik de cursus ging volgen een paar weken later moesten zowel die man als ik zelf onze mening naar elkaar herstellen! Wat heb ik een goede aan hem gehad dankzij hem was ik mijn twijfels kwijt, kreeg ik de kracht om door te zetten!!

Ga dus alsjeblieft niet direct oordelen en veroordelen zet je gewoon voor de volle 100% procent in wie weet heb je wel een hele goede aan je bewindvoerder ;)

En mocht je via anderen horen dat je bewindvoerder moeilijk te bereiken is dan hoeft dat nog niet te betekenen dat dat bij jou ook zo is, geef het gewoon een eerlijke kans sta voor hem/haar open wie weet moet jij je mening ook straks herzien!

Hoop dat je hier wat aan hebt Roxy!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

burningspirit

Hoi Roxy, Wij zitten een beetje in dezelfde situatie: eindelijk een minnelijk traject dat gelopen zal worden met ons en in afwachting van de contactpersoon en de gang van zaken.

Ik heb de afgelopen week al meerdere malen met de telefoon in mijn handen gezeten om te bellen en vragen te stellen. Tot ik besefte dat het nu precies één week geleden is dat we de papieren getekend hebben en (veel sneller dan verwacht) bericht hebben gekregen over hetgeen dat nu gaat volgen.
Telkens bedacht ik me net op tijd. Nu schrijf ik de vragen op, die ik heb, voor straks als we uitgenodigd worden voor de eerste ontmoeting met onze contactpersoon. En als ik daarmee nog niet tevreden ben voor mezelf, ga ik "studeren", waarmee ik wil zeggen dat ik informatie op zoek over rechten en plichten van de beide partijen in dit proces: de contactpersoon en wijzelf.
Hierdoor voorkom ik, dat ik bevooroordeeld en ge?irriteerd het verhaal in ga straks. Scheelt een stuk voor mijn gevoel. Als je meer weet, kun je gerichter vragen stellen en hoef je jezelf en de ander niet te vermoeien met oeverloos gedoe.
Volgens mij heb je dan ook een helderder zicht op de werkelijke fouten en kun je die veel sneller herstellen. Dat geldt voor de fouten van de BWV, zowel als die van jezelf.

Succes en sterkte Roxy! Liefs van mij.
P.S. als jij nou per ongeluk er achter komt waar je een kilootje geduld kunt halen voor weinig, dan hou ik me aanbevolen!  ;D ;D ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Roxy

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben wellicht toch wel ongeduldig van aard.

Ik heb haar vrijdagochtend zelf gebeld en ze komt morgen (dinsdag) langs voor het eerste gesprek. Ze zou me mailen welke papieren ik klaar moet hebben liggen, want anders kan ze niks komen doen (dit zijn haar eigen woorden). Ik heb geen mail ontvangen dus heb gebeld, ze was er nog niet aan toegekomen. Nu ben ik benieuwd wanneer ze gaat mailen want ik heb morgen geen uren over om het bij elkaar te zoeken.

Ik ben zelf zo dat als ik iets zeg, dat ik dat ook doe. En had gehoopt dat ik dat van een bewindvoerder ook mag verwachten. Ik wacht het gesprek maar even af en dan zal ik wel zien hoe het gaat.

Chrissie

Roxy je moet niet vergeten dat ze nog meerdere personen moeten helpen, dus af en toe kan er wat vergeten worden of ze komen er door bijvoorbeeld  drukte even niet aan toe.  Je hebt wel met mensen te maken vergeet dat alsjeblieft niet en waar mensen werken kunnen fouten gemaakt worden of dat er iets vergeten wordt ;)
Ga niet direct in het negatieve denken geef haar een kans.

Heb het er anders morgen over met haar hoe zij wil dat jij je opstelt en reageert dat schept voor beide kanten duidelijkheid, communicatie is heel belangrijk in dit soort gevallen!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Boeddha

Zorg alvast dat je dit klaar hebt liggen:

laatste 3 maanden salaris/uitkering specificatie
Huur
Beschikking toeslagen
Zorgpolis
laatste 3 maanden bankafschriften
Eventueel alimentatie beschikking
Eventuele voorlopige teruggave 2014
Eventuel kentekenpapieren van auto/brommer/scooter

Bewindvoerder zal een rondgang maken door je huis en zal tevens je meterstanden van je water/gas/electra doen, mocht je geld terug krijgen zal dat in de boedel gaan, zal je geld moeten bij betalen zal dat als schuld opgenomen worden voor je WSNP.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!
Be strong, have faith!

Roxy

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden. Het is me heel erg meegevallen! Ze heeft haar excuses aangeboden dat ze me vergeten was te bellen, en toen raakte ze haar notitie kwijt waardoor ze niet kon mailen.

Ik ben ook wel gerustgesteld door de uitleg die ik heb gekregen. Ze gaat ook bij de RC ontheffing voor de sollicitatie plicht aanvragen voor zolang als ik een ziektewet uitkering heb.

Ik heb er een goed gevoel aan overgehouden en ga me inzetten de komende drie jaar