Dag Bloem2!
Sorry voor de lange stilte, maar er is erg veel gebeurd deze weken, vooral deze week.
Het gesprek met de bewindvoering was zeer positief, ik had het goed voorbereid en ze was het met mij eens dat er behoorlijk wat ruis op de lijn was.
Ze heeft PG gemaild of er een afspraak gemaakt kon worden voor een persoonlijk gesprek zodat het voor mij allemaal duidelijker zou worden.
Dat gesprek heeft zojuist plaatsgevonden, supersnel geregeld dus, en het is me nu wel bijna allemaal duidelijk.
Er is inderdaad teveel uitbetaald aan de schuldeisers, maar niet zoveel als ik dacht.
Met overwerk is idd geen rekening gehouden helaas, en dat is allemaal naar de boedel gegaan, maar:
-Toeslagen voor werk op zon-en-feestdagen valt niet onder overwerk en gaat dus ook naar de boedel. En dat was veel.
-Het uitbetaalde pensioengeld valt gewoon onder inkomen en is dus naar de boedel gegaan.
Dit was oa de reden dat ik op het einde zoveel moest bijbetalen.
Verder worden overuren natuurlijk veel zwaarder belast en blijft van het brutobedrag zo'n 20-25% over. (iets minder dan de helft van de helft.)
In totaal is er zo'n €1000.- teveel uitgekeerd.
Maar er is €500.- teruggekomen van 2 schuldeisers, belasting en nog 1, en dat mag ik iig houden.
Die resterende €500.- is wat mij betreft gewoon pech gehad, PG heeft mij excuses aangeboden en we hebben het dossier gesloten.
Dat geld proberen terug te halen zou echt teveel tijd en stress veroorzaken, ik heb er gewoon schoon genoeg van, wat mij betreft is het gedaan en kan ik nu eindelijk verder met mijn leven.
Mijn bewindvoering was het met mij eens dat ik mijn zaakjes inmiddels goed voor elkaar heb, een vaste baan met een heel behoorlijk loon bij een bedrijf waar ik het gewoon 100% naar mijn zin heb,
en er is een verzoek ingediend bij de rechtbank tot beëindiging bewindvoering.
De kosten voor bewindvoering gaan per 1 januari fors omhoog, en ik kan via mijn werk gratis een budgetcoach krijgen voor het eerste half jaar dat ik het allemaal weer zelf ga doen.
Ik heb geld voor een nieuwe PC zodat ik zelf online kan bankieren, en wat extra voor december, dus de 4 tientjes per week tijd is definitief voorbij. Met mijn ouders is een betalingsregeling van €150.- per maand voor 20 maanden getroffen, peanuts dus eigenlijk.
Het is dus nu eindelijk afgesloten, vandaag begint mijn nieuwe, (bijna) schuldenvrije leven.
En dat voelt best goed. Best wel erg goed.
Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp en suggesties!