Erfenis

Started by Marjan12, Nov 13, 2014, 10:38 AM

Previous topic - Next topic

Marjan12

Ik krijg een aardig bedrag uit de erfenis. Er was een bedrag van 12.500 euro op mijn naam gezet (legaat). Over de hoogte hoef ik geen erfbelasting te betalen. Ik ben er erg blij mee en ik ga het gebruiken om mijn schuld naar beneden te brengen.

hoopvol

Proficiat Marjan, al is het dubbel en heb je aankomende feestdagen je tante er liever bij, dit brengt jouw schulden last aardig naar beneden en dat geeft je ontzettend veel lucht. Het wel of niet iets bljivends kopen van de erfenis is lastig, misschien een klein bedrag opzij zetten zodat je daar later een beslissing over kan nemen. Extra storten om je schuldenlast verder omlaag te brengen kan altijd nog.

Veel wijsheid maar wat een heerlijk gevoel zo net voor het einde van het jaar.

Boeddha

Wat een hoop geld zeg Marjan! Wat lief van je tante! Heb je niet de mogelijkheid om tot een akkoord te komen met je schuldeisers? Ik weet niet hoeveel schuld je precies hebt en bij wie. Maar met dit bedrag kan je een aardig voorstel doen tot een akkoord (je biedt dan een bedrag aan met een bepaalde percentage en de rest wordt dan 'kwijtgescholden') Wellicht een prima idee om zo in één keer van je schuld af te zijn!

Be strong, have faith!

jan

We hebben het er al eerder over gehad, je tante geeft jou de kans om op nieuw te beginnen! Benut deze kans goed, want je krijgt hem maar heel weinig!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Temudjin

Met dat bedrag zou ik in 1 keer van m'n schulden af zijn.

tuthola

Inderdaad een beetje dubbel deze erfenis, zoals gezegd je tante had het goed met je voor dus een grote stap richting schuldenvrij leven. Zoals Boeddha al zei kan je kijken of je tot een akkoord kan komen met de schuldeisers.