Uithuis zetting door schulden

Started by Mrinfo, Nov 11, 2014, 02:51 PM

Previous topic - Next topic

Mrinfo

Dit is een vraag voor een hele goeie vriend van me.
Ik ken deze jonge al enige tijd met hem samen gewerkt en hem aan alle kanten proberen te helpen,
we hebben tijdelijk bij een kringloop gewerkt met een uitkering, ik ben toen aan een opleiding begonnen en ben aangenomen bij desbetreffende opleiding en hem ook vermeld dat die het moest doen hij heeft ook aanmelding gedaan en zit nu bij mij in de zelfde klas etc. het is een BBL opleiding en klassen zijn nu pas een maand bezig en we zijn hard op zoek naar een passende baan bij deze opleiding we worden ook ondersteund. maar in tussentijd heeft hij een lullige uitkering ontvangen van 640 euro p.m zo ongeveer en woonde op zichzelf dus kon sommigen rekeningen gewoon niet betalen. deze jongen heeft veel meegemaakt en zit tot aan de grond genageld op dit moment, ik zit nu ook nog op kamers dus kan niks voor hem betekenen als ik me eigen woning had gehad was het een ander verhaal dan hadden we dingen kunnen oplossen. hij is hard opzoek naar werk maar in de tussentijd krijg die wel brieven van deurwaarders en word gedreigd door huis eigenaar eruit gezet te worden! hij heeft hopelijk binnenkort een baan maar moet deze maanden nog wel kunnen overbruggen..want als die vandaag of morgen eruit word gezet is die dakloos raakt die zijn uitkering kwijt en dan kan die ze opleiding ook wel gedag zeggen terwijl die nu zo hard bezig is om zijn leven op te pakken en een toekomst te maken!

WIE HEEFT ER GOEIE INFORMATIE OM DEZE JONGEN IN NOOD TE HELPEN?

sacredfour

Ik mag aannemen dat hij huursubsidie ontvangt? Er zal niks anders opzitten dan de achterstallige huur te betalen. Desnoods door alle andere betalingen stop te zetten.  Voor een uithuiszetting moet de verhuurder wel naar de rechter. Is dit nog niet gebeurt ,dan heeft hij nog even tijd.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Mrinfo

hij heeft geen schulden bij huurbaas. hij huurt een kamer bij iemand dus geen eigen voordeur dus ook geen recht op huursubsidie. maar de huurbaas heeft vernomen dat er een brief is binnen gekomen van een deurwaarder en ja de huur baas wil hem om die reden eruit zetten.