Inkomsten opgeven voor regeling...

Started by Robke71, Nov 08, 2014, 08:03 PM

Previous topic - Next topic

Robke71

Beste allemaal,

Ik heb tijdens mijn WSNP (2010- 2013) toeslagen ontvangen. Vlak voor einde WSNP kwam de Belastingdienst met definitieve berekeningen over 2011 en 2012. Baal hier nog steeds van...

Begin dit jaar heeft de Belastingdienst alle toeslagen ingehouden. Er werd geen rekening gehouden met de beslagvrije voet. Ik heb zelf de Belastingdienst moeten aanschrijven om dit aan te passen.

Doordat ze mijn toeslagen inhielden heb ik weer nieuwe achterstanden gekregen. Waaronder bij de verhuurder en zorgverzekering.
Inmiddels heeft de Belastingdienst de toeslagen hersteld, maar niet met terugwerkende kracht, en kon ik de achterstanden niet inlopen.

De verhuurder heeft 2 brieven gestuurd en nu een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld met kosten van ca. 280 euro.
Daar wij tussentijds verhuisd zijn en nu een andere verhuurder hebben kunnen ze niet naar een rechter voor ontbinding. Wel om mij te dwingen tot betaling.
Nu heb ik de deurwaarder gevraagd om een regeling.

Deze wilt nu een overzicht van de inkomsten en vaste lasten voor de beslagvrije voet. Echter loopt er inmiddels ook een regeling met de zorgverzekeraar en worden toeslagen opnieuw (nu wel rekening houdend met de beslagvrije voet) deels ingehouden.

De Belastingdienst houdt geen rekening met de regeling met de zorgverzekeraar. Regeling is later afgesproken (was een minimale mogelijkheid).

Nu vraag ik me af of zo'n gerechtsdeurwaarder ook rekening moet / kan houden met andere schulden.
In mijn vaste lasten kan ik niets meer snijden. Ons leefgeld bedraagt ca. 70 euro per week (4 personen).

Weet even niet waar ik het moet zoeken.

Grt.

jan

QuoteNu vraag ik me af of zo'n gerechtsdeurwaarder ook rekening moet / kan houden met andere schulden.
In mijn vaste lasten kan ik niets meer snijden. Ons leefgeld bedraagt ca. 70 euro per week (4 personen).

Ik neem aan dat het nog niet voor de rechter is geweest. De gerechtsdeurwaarder treedt hier dus op als incassobureau. Dus je mag een voorstel doen, voor de betaling van deze schuld.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Robke71

Nee, dit is nog niet bij de rechter geweest.

Maar als ze dan optreden als incassobureau,  mogen ze de kosten zo hoog opvoeren?
Dacht dat dit vast gelegd was met een euro of 40.

jan

Nee, dit mogen ze niet, ze zijn gehouden aan de incasso wet, waarbij ze maximaal 15% mogen vragen voor buitengerechtelijke incassokosten voor bedragen tot â,¬2500, met minimum van â,¬40,

http://nieuwe-incassowet-2012.nl/

Gerechtsdeurwaarders, zijn niet altijd te vertrouwen.........
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Robke71

Quote from: jan on Nov 08, 2014, 09:42 PM
Nee, dit mogen ze niet, ze zijn gehouden aan de incasso wet, waarbij ze maximaal 15% mogen vragen voor buitengerechtelijke incassokosten voor bedragen tot â,¬2500, met minimum van â,¬40,

http://nieuwe-incassowet-2012.nl/

Gerechtsdeurwaarders, zijn niet altijd te vertrouwen.........

Top. Weer wat geleerd ;-)
Bedankt voor deze info.

Nu nog uitzoeken of men rekening moet houden met overige schulden.

sacredfour

QuoteNu nog uitzoeken of men rekening moet houden met overige schulden.
Nee, dat hoeven ze niet. Doe ze een voorstel van wat je kan betalen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Robke71

Quote from: sacredfour on Nov 09, 2014, 09:30 AM
QuoteNu nog uitzoeken of men rekening moet houden met overige schulden.
Nee, dat hoeven ze niet. Doe ze een voorstel van wat je kan betalen.

Oké. Bedankt voor de reactie.

Boeddha

Doe in je voorstel ook melden wanneer je meer financiele ruimte krijgt dat je dan meer gaat afbetalen. Als je bv al weet dat je in april 2015 een schuld hebt afgelost dat je dat bedrag dan gaat gebruiken om hun sneller af te lossen. En noem daarbij ook dan een datum dat je klaar bent met hun schuld aflossen.

Succes.
Be strong, have faith!