Advies met Spoed nodig.

Started by Temudjin, Nov 04, 2014, 12:18 PM

Previous topic - Next topic

Temudjin

Hallo,

Even snel alles op orde zetten want ik heb advies nodig en zie hier veel mensen met veel verstand van schulden.

1 Ik heb een WAJONG
2. Hoop schulden maar tot nu toe last van 4 schuldeisers.

- Belastingdienst (terug betalen van teveel huurtoeslag) een makkie, slechts 20 euro per maand
- Lindorff (ABN Amro schuld) belofte was gemaakt om 20 euro pm te betalen vanaf eind April. Zij gingen akkoord dusja
- Zorgkantoor Achmea (of is het van Agis?) 50 euro per maand

Samen dus zo'm 90 Euro. Je zou denken 10 euro kan er nog wel bij toch? en dan maar 100 euro afloscapaciteit per maand.

Maar Deurwaarder Visser (namens DUO , oftewel IB Groep) eist een betalingsregeling van 100 euro per maand.

Enkele maanden geleden had ik het Zorgkantoor gebeld en destijds betaalde ik 75 euro per maand en ik legde hun mijn situatie uit en zij verlaagde de maand-bedrag van 75 euro naar 50 euro omdat ze mijn situatie begrijpen en lieten me weten dat ze het snappen dat de regeling moet vervallen zodra er beslag word gelegd op m'n inkomen ivm het BVV (beslagvrije voet).
Ik heb ze een mail gestuurd twee dagen geleden over dat Deurwaarder Visser beslag willen gaan leggen op m'n loon en die mail is nog in behandeling.

Twee dagen geleden liet Visser het me dus weten dat ze mij zat waren en konden wel huilen om mijn voorstel om slechts met 20 euro per maand mijn schuld af te lossen en I cant blame them.

Wat moet ik nu doen? Afwachten totdat ze beslag gaan leggen? of het Zorgkantoor opzij zetten terwijl ze mijn mail in behandeling nemen en gewoon een regeling treffen met Visser die overigens beslag gaan leggen op mn loon en door een regeling te treffen kan ik beslaglegging voorkomen misschien.

Over Lindorff..
Lindorff maar dan ook opzij zetten, ik heb het gevoel dat Visser hier de grote wolf is en niet Lindorff met alle respect aan Lindorff.

chapter

je kan proberen iets naar visser toe te bewegen maar ze weten ook als ze loonbeslag legen hun het maximale krijgen en de rest als ware naast de pot piesen want die aflossingen kun je dan niet voldoen.
Daardoor zullen hun zich vaak bij beslag voegen waardoor het gebed zonder einde is... Enige die door blijft innen van je bvv is belastingdienst.
Bvv is in principe ongeveer 90% van wwb
Wajong is voor iedereen verschillend maar meestal gelijk aan 70% aan minimumloon. wat in 2015 weer gaat veranderen naarmate je wel of helemaal geen werkmogelijkheden hebt krijg je 70 of 75%

Temudjin

Jah ze krijgen inderdaad het maximale maar ze moeten ook beseffen dat wanneer andere schuldeisers ook willen beslag leggen dat ze het moeten verdelen en zo piest ook Visser naast.

Knibbel

Quote from: chapter on Nov 04, 2014, 02:30 PM
..... wat in 2015 weer gaat veranderen naarmate je wel of helemaal geen werkmogelijkheden hebt krijg je 70 of 75%
Dit geldt volgens mij alleen voor wajongers die in de oude regeling vallen. Wajongers die in de nieuwe regeling vallen en die na de aangekondigde herkeuringen 'werkbaar' zijn gaan naar de gemeente. Deze wajongers lopen dus kans straks de wajong kwijt te raken en bij werkeloosheid in de bijstand terecht te komen.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

chapter

ik wou niet te negatief overkomen.
zie ook oude wajong nog wel herkeurd worden .. eerst bij gemeenten weg nu weer terug

Knibbel

Ja Chapter, daar ben ik ook bang voor. Op den duur zal het toch erop neer komen dat zoveel mogelijk wajongers, oude of nieuwe regeling, bij de gemeente terecht komen. Straks bestaat de naam wajong misschien niet eens meer, komt hier een geheel andere naam voor en staat dus ook voor een nieuwe doelgroep met alleen heel specifieke handicaps of belemmeringen.

Knibbel

Temudjin, je weet niet of de zorgverzekeraar Achmea of Agis is, schrijf je. Zelf heb ik Achmea, oftewel zilveren kruis, en mijn ervaring tot nu toe is dat die ontzettend meegaand en vooral meedenkend zijn. Dit is, in mijn ogen tenminste, een van die weinige zorgverzekeraars die er absoluut niet op uit zijn om mensen nog verder in de problemen te helpen. Misschien een optie om toch ook telefonisch contact met Achmea te zoeken, voordeel hiervan is dat je meteen kunt uitleggen wat er precies aan de hand is en ook meteen een antwoord/advies kunt krijgen van hun. Dan weet je in ieder geval hoe te handelen en wat de consequenties zijn.....

Temudjin

Ik heb geen idee, ik stuurde een email naar Achmea en die is doorgestuurd naar debiteuren afdeling en die gaan het behandelen en verder als ik vragen heb moet ik een email sturen waar Agisweb erbij staat in de emailadres.

Maja kan iemand mij uitleggen hoe beslaglegging op loon nu werkt?? Om eerlijk te zijn vind ik het belangrijkste krijg ik weer zo'n kerel voor m'n deur ??
Ik schaam me gewoon een beetje want zometeen weet de hele buurt dat ik in de problemen zit, de laatste keer dat zo'n kerel voor me deur stond zei die erg luid ik ben van de deurwaarder en jah dat is gewoon niet leuk.
Iemand ervaring met de procedure ?

Boeddha

Beslaglegging op loon; ik maak het diverse keren per week mee op mijn werk;

jij ontvangt een brief waarin je aan moet geven wat je vaste lasten zijn, hier wordt je beslagvrije voet mee uitgerekend;

deurwaarder meldt zich bij het bedrijf/uitkeringsinstantie
deelt mede dat hij/zij een exploot hebben en vragen naar een tekenbevoegde
exploot wordt uitgereikt aan persoon (iemand van de salarisadminstratie bv) en deze nemen het in behandeling
jij ontvangt (ligt aan het bedrijf) dan een melding dat er beslag gelegd is en dat je minder loon gaat ontvangen

Be strong, have faith!

Temudjin

Knibbel

Misschien is het je ontgaan maar Zilveren Kruis neemt per Januari 2015 Agis over.

Vandaag ontving ik een e-mail van het zorgkantoor en er staat overduidelijk op "Agis Zorgkantoren"

Maja vreemd allemaal..want ik hoorde dat Zilveren Kruis, Achmea , Agis allemaal 1 is ?

Knibbel

Quote from: Temudjin on Nov 21, 2014, 11:29 PM
Knibbel

Misschien is het je ontgaan maar Zilveren Kruis neemt per Januari 2015 Agis over.
Dat zal mij dan wel inderdaad moeten zijn ontgaan, heb persoonlijk hierover totaal geen bericht ontvangen of zo iets dergelijks. Op mijn correspondentie met de zorgverzekeraar staat tot nu toe nog altijd de naam zilveren kruis vermeld. Dat gefuseer onderling roept ook alleen maar onnodige verwarring op, daar word je gewoon tureluurs van. Ergerlijk gewoon....