Werken voor schulden......

Started by Knibbel, Nov 04, 2014, 08:28 AM

Previous topic - Next topic

Boeddha

Knikt instemmend. 07.30 deur uit weer binnen om 21.30 uur dan? Heel logisch....
Be strong, have faith!

Xdewit

Het is duister lezen in andermans boeken...
Hoe makkelijk is het niet te oordelen als buitenstaander. Veel moeilijker is het om dit NIET te doen.

En die Annemarie daag ik uit om een maandje of 6 eens in de schoenen van een schuldenaar te staan. Leuk met een dreigende boedelbeslag als sensatieverhogende ervaring. Kijken hoe ze dan piept. Hey, misschien voor de commerciëlen die zo graag leuke programmaatjes maken een goed idee. Kan ik hierbij alvast het format vastleggen? :)

Ik zing regelmatig dit liedje:

grima

Knibbel,

Waarom zou ik me op de borst kloppen , omdat ik leef zoals vele anderen ook zouden kunnen leven.
Je doet nu net alsof ik de enige ben die de keuze heeft om te sparen of rustiger aan te doen met uitgeven van het geld , wat houdt de anderen mensen tegen dit ook te doen??

Er zijn meer dan genoeg mensen die het dubbele verdienen als ik , misschien wel 3 keer het salaris dan wat ik heb , en uiteindelijk zit veel van die mensen in grote geldproblemen , en die hebben geen vervelende achtergrond of zitten in een andere nare positie , maar die hebben gewoon een enorm gat in de hand.

Nee, ik heb het ook niet over de zwakkere in de samenleving , of alleenstaande moeder met 2 kinderen zonder werk , dat zijn allemaal voorbeelden die het heel moeilijk zullen hebben , dat is absoluut zo.
Mensen die altijd hard hebben gewerkt en daarna ziek zijn geworden moeten meteen geholpen worden en geen lange wachttijden , daar ben ik absoluut voor.

Maar mensen die ik bijvoorbeeld zie in "een dubbeltje op zijn kant" sorry , daar heb ik geen tot weinig medelijden mee , dat zijn vaak mensen die helemaal niks serieus nemen , die het omgaan met geld zien als een spelletje , dus totaal niet serieus mee omgaan.

Er was bijvoorbeeld een koppeltje waarbij die jongen meer dan 3000 euro aan boetes had openstaan , ( wildplassen , dronken achter het stuur , auto nooit gekeurd, etc etc) wat kun je nu over die jongen zeggen ? dat hij het moeilijk heeft gehad? die heeft overal schijt aan gehad , die betalen gewoon niks , wat denkt die jongen dat alles gratis is?
Waarom zou je met dat soort medelijden moeten hebben ?? die mensen zijn oud en wijs genoeg om te weten dat je in grote problemen komen als je betaalverplichtingen niet na komt in het leven.
Dat is een volk , die ga je nu helpen en over een paar jaar zijn er weer de problemen , die worden geboren met problemen en die gaan dood met problemen , hoe vaak je zo ook helpt.

Als het aan mij lag , dat soort mensen niet of weinig helpen en de mensen die het leven serieus nemen , ( waaronder goed met geld omgaan) veel meer helpen als zij werkeloos zouden worden.

nooitmeer

Tja, waar moet je beginnen waarom mensen in de schulden/problemen komen.
Even buiten de problemen met ontslag/scheiding/arbeidsongeschikt etc om. Deze zijn onvoorzien, maar onderstaande versterkt vaak het één met het ander.

Vroeger was het zo dat er veel meer sociale controle was, als er iets was dan werd dit opgemerkt. Je liet het wel uit je hoofd om een deurwaarder aan de deur te krijgen.
Maar met die sociale controle was de onderlinge bereidwilligheid zeer groot, veel mensen zochten hulp bij de kerk en die hielp de mensen ook.
Tegenwoordig is deze druk er niet meer en zijn heel veel mensen niet meer betrokken bij sociale organisaties zoals kerkgemeenschappen.

Dan heb je nog de consumptie maatschappij. Ik weet nog dat als je iets duurs wou hebben dat je dan moest wachten tot je verjaardag. Dan kwam er geld binnen of famillie was bereid een duurder kadeau to kopen. En als het te duur was dan moest je maar sparen.

Tot een paar jaar geleden, en het kan nog, bestelde je het gewoon bij Wehkamp/neckerman op afbetaling. Als je een dure auto wilde hebben een krediet bij de dealer.
Dan moesten een hoop mensen toch echt 2 keer per jaar op vakantie, en daar had je een credit card voor nodig en voor "nood" een doorlopend krediet op de betaalrekening van 20.000 euro.

Wat ik wil aangeven is dat er in een korte periode veel is veranderd. Maar nu blijkt hoe snel mensen gewend raken aan het "gewone" en vooral niet achter op willen raken.

Als ik naar me zelf kijk dan leef ik helemaal niet goedkoop, en dat hoeft ook niet. Ik heb geen schulden maar maak ook geen schulden en kan ook nog genoeg sparen.
Ik heb wel shulden gehad, en veel heel veel. Ik weet hoe het is om dagelijk die niet zo aardige meneren aan de deur te krijgen. En dreigingen van afsluitingen etc.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

tuthola

@Grima ik begin me echt af te vragen wat jij op dit forum zoekt aangezien jij de meeste schuldenaren eerder een sneer geeft dan dat er oplossingen van jou kant komen.

jan

@Grima, ik weet niet waar je heen wil, maar sommige mensen (waaronder ik) beginnen zich aan je te storen.

Ik heb twee concrete vragen voor je:

1. Wat doe je hier
2. Wat wil je hiermee bereiken
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Wat ik liever uit de mond van Annemarie van Gaal zou horen is dat ze zich in gaat zetten voor boekhouden op scholen en dat dat bijvoorbeeld op de lagere scholen al begint het hoeft niet op hoog niveau maar gewoon simpel het huishoud boekhouden. In mijn ogen kan ze daar veel meer mee winnen dat bereikt namelijk een veel grotere doelgroep.

En dan vooral de tips meegeven hoe mensen moeten denken, noem even als voorbeeld een aquarium wat daar allemaal bij komt kijken dat het niet alleen om de aquarium gaat maar ook om de rest grind, plantjes, visjes e.d  dat sommige mensen, geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar sommige mensen vergeten dit per ongeluk nog weleens hoe de hoog de kosten dan worden.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

gewoon

ha kan mij hier weer over verbazen dat dit werken voor schulden de oplossing is zie het al voor mij,  heb je een rest schuld van een ton dan mag je dat omzetten in 10.000 uur de terp maaien van een bank directeur die 4 % kans heeft niet onder water te staan.

Even rekenen 10.000 uur met 15 % rente op uren is al 1500 uur per jaar voor de rente is 32 uur per week.

Volgens grima ga je dan gelijk weer er een zooitje van maken om dat je geen geld schuldenmeer  hebt en binnen geen tijd heb je natuurlijk weer een rest schuld op gebouwd van een ton .

DE Oplossing twee terpen maaien ;D leer je het wel af toch?

Met welke oplossing zal Van Gaal komen tegen die 172000 mensen die dus in aanmerking komen voor de urensanering.

Dit is alleen een rook gordijn trekken en zinloos beledigen

burningspirit

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

hansboels

Hallo,

Ik weet niet of jullie het hebben gehoord maar ze zijn op dit moment bezig met een stichting dat las ik op facebook toevallig. Maar kan het nu niet terugvinden. Een stichting die je helpt met schulden je wordt lid van een stichting je betaalt 20 euro permaand na 6 maanden netjes betalen nemen ze contact met je op al je papieren worden netjea bekeken en wordt berekent wat het totale bedrag is. Daarna betalen hun jullie schulden. Als je schulden zijn betaald betaal je maar 1 derde van je betaalde schulde binnen vijf jaar terug met maandelijke termijnen. Hun grootste doel is er voor zorgen dat mensen gelijk van hun schulden af zijn en dat je een bepaald bedrag terug betaald om andere mensen sneller mee te helpen. Hoe klinkt dit? Het lijlt mij een goeie stichting ? Als iemand het tegen komt zou je het hier willen delen.

Bloem2

Klinkt als een sprookje van Hansboels en Grietje.
Misschien kun je het terugvinden in je geschiedenis van vandaag op je computer?

Lizayra

Het lijkt mij een hele slimme manier om snel rijk te worden. Alleen zal de stichter van deze stichting rijker worden en de schuldenaar armer.
Ik weet het niet hoor, maar dit lijkt me een beetje teveel op oplichting.

tuthola

nooitmeer

Yups... eerst 6 maanden betalen. En dan krijgt je te horen dat je er toch niet voor in aanmerking komt. Of ze laten niets meer van zich horen.

Inderdaad: To good to be true. Dit kan helemaal niet, en als dit een legitieme stichting zou zijn dan was de pers er al lang opgedoken.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!