Bewindvoerder vandaag langs geweest

Started by tonnie64, Oct 29, 2014, 08:50 AM

Previous topic - Next topic

tonnie64

Even een update

De bewindvoerster vandaag langs geweest, om kennis te maken en alles uit te leggen, Manlief was erbij gelukkig, kreeg er weinig van mee, heb de laatste paar dagen moeite met concentratie en veel huilen. Ze willen de psychische hulp wat uit gaan breiden. Aan gegeven dat mijn huisarts het niet verstandig vind om meer te gaan werken als 24 uur, ivm alle stress en pijn in de schouder. zij vragen niet zomaar een keuring aan, maar de huisarts mag aan hen niet zomaar informatie verstrekken, dus de informatie van het laatste jaar voor mezelf op gevraagd en ook van de psycholoog en dat moet ik naar haar sturen en dan maakt zij een verslag naar de RC of het genoeg informatie is en de RC maakt uit of er een keuring nodig is.

Een vraagje ,ik heb de toeslagen op mijn naam aan gevraagd, nu hebben we te weinig zorg toeslag gekregen vorig jaar( ik heb nog geen officiele vaststelling hiervan, maar hoorde dit van de accountant van mijn man, die heeft dit ingediend) en dat staat dus op mijn bsn, en dat moet dus de boedel in, raar want het is voor de helft van mijn man, die er helemaal buiten staat, Is het slim om de toeslagen alsnog op de naam van mijn man te zetten???

Boeddha

Is het slim? Nee! Je kunt het aangeven bij je bewindvoerdster dat het voor de helft van je man is, wellicht dat er een verdeling gaat plaatsvinden. Als je het nu gaat veranderen dan kunnen ze het aanmerken als niet te goeder trouw waardoor je meteen je traject op spel zet!

Vanaf nu ieder zijn eigen aangifte doen en toeslagen aanvragen.
Be strong, have faith!

tonnie64

Hoi Boedda  de huur en dergelijke word van de rekening van mijn man geschreven,dus daar moet ook de huurtoeslag naar toe. Heb het veranderd per 1 januari dat huur en zorg toeslag naar zijn rekening overgemaakt wordt en mijn deel van de zorg toeslag naar mijn rekening gestort wordt, mijn man moet elke 3 maanden toch een overzicht sturen dat de huur betaald is, kan ze ook meteen zien dat daar alles op komt. Ik heb mijn belasting aangifte alleen gedaan, maar wij kunnen de huurtoeslag niet apart aanvragen omdat het huurcontract op onze beider naam staat en omdat we toeslag partners zijn de zorg toeslag ook. nou moet ik iedere maand de huur en zorg toeslag naar zijn rekening overmaken. ik kom er net achter dat, die teruggave van mij alleen is, dan mogen ze hem in de boedel doen.