Mag een deurwaarder....?

Started by freeman, Oct 22, 2014, 02:23 PM

Previous topic - Next topic

freeman

Hallo,

Een vraagje van een newbie...

Ik heb een regeling lopen met een deurwaarder over de afbetaling van een schuld, met 50â,¬ per maand.
Nu is er nog een andere schuld terecht gekomen bij dezelfde deurwaarder en deze wil voor deze schuld een loonbeslag/uitkeringsbeslag leggen. Mag hij dit doen?
Ik heb tevens bij een andere deurwaarder ook nog een regeling lopen voor 50â,¬ per maand.

Daar ik een WIA uitkering heb zal ik de komende maand(en) vrij weinig meer overhouden voor levensonderhoud.

Alle tips in deze zijn welkom.

Bij voorbaat dank.

sacredfour

Ja, dat mag hij doen. Hij moet dan wel rekening gaan houden met het minimum inkomen voor levensonderhoud. als er eenmaal beslag is gelegd dan moet je de andere betalingen aan schuldeisers stoppen. Alle schuldeisers met een executoriale titel kunnen nu meedoen aan het beslag, wat betekend dat het geld dat er over is na dat je minimum inkomen betaald is, verdeelt moet worden onder de schuldeisers.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

freeman

Dank je wel voor je antwoord...

Als ik het goed begrijp kan ik iedere andere schuldeiser mededelen dat er beslag gelegd is op mijn inkomen en dat zij dus moeten wachten totdat het beslag niet meer van kracht is?

Het zit namelijk zo dat ik een maand of 4 in het ziekenhuis en verpleeghuis heb gezeten en mijn dochter zo vrij is geweest automatische incasso's te storneren en om vervolgens mijn rekening te plunderen. Hierdoor is er bijvoorbeeld ook een schuld ontstaan bij o.a. mijn internet provider, bij mijn aanbieder van mobiele telefonie en bij de gemeentelijke belastingen.

Bij de laatste lag er een dwangbevel vanwege de afvalstoffen heffing. Hiervoor heb ik een regeling getroffen, maar waarbij als ik het goed begrijp deze gewoon betaald dienen te worden.

grtz

sacredfour

Ja,als er een vonnis is geweest, of als er bij een overheidsinstantie een dwangbevel is geweest, dan laat je ze weten dat er beslag is gelegd op je uitkering en dat ze mee mogen doen met het beslag. Alle andere schuldeisers zullen moeten wachten totdat het beslag weg is. Het is wel verstandig om lopende zaken zoals internet, telefoon, huur en andere vaste kosten te blijven betalen, anders wordt je afgesloten!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Temudjin

Sommige deurwaarders zijn erg irritant en dreigen erg intens veel !
Ik heb het zelf meegemaakt en ken wel 40 voorbeelden geven.

Kannibaal

Allereerst bedankt voor dit forum. Het lucht op om te lezen dat ik niet de enige ben.

Ik heb na de dreiging van een rechtszaak (een dagvaarding van de deurwaarder) een persoonlijke lening af gesloten om erger te voorkomen. De schuld was ontstaan door een flitslening. Na de betaling van het volledige bedrag dat op de dagvaarding stond (de hoofdsom (500) en de deurwaarderskosten a 79,15) komt de deurwaarder ineens aan met nog eens ruim 170 Euro aan incasso/salaris/GBA kosten. Met de mededeling dat de rechtszaak alsnog plaats zal vinden als dit niet binnen een paar dagen betaald is.
Vraag 1: Zijn dit soort kosten normaal en toegestaan? (mag dat?)
Vraag 2: Ik heb geen vrienden meer over om me nog meer te steunen, wat kunnen de gevolgen zijn van zo'n rechtszaak?

sacredfour

Kannibaal, jammer dat je het topic over flitskredieten niet gelezen hebt, anders had je ook kunnen voorkomen dat je überhaupt iets had moeten terugbetalen!
Over welke flitskrediet verstrekker heb je het? IK zou zeggen laat de rechtszaak maar gewoon door gaan!

jan

Kun je aangeven wie deze deurwaarder is? En was deze dagvaarding een concept?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Kannibaal

Hoi,

Ondertussen ben ik ook al mijn hulplijnen aan het inschakelen voor juridisch advies.

sacredfour:
Ik las inderdaad het topic over de kredieten te laat helaas, ben pas gaan zoeken toen die rare verhoging kwam. Ik heb nog tot maandag om te voorkomen dat ik het op een zaak aan laat komen voor die laatste 180 Euro. Het gaat om ******* (*****). Je zegt laat de rechtszaak doorgaan, daar ben ik ook toe in staat. Maar hoe hoog zouden de kosten voor mij dan kunnen oplopen als het misgaat?

jan: De betreffende deurwaarder is *** ****. De Dagvaarding is geen concept, tenminste, voor zover ik kan achterhalen.

* Excuus, kreeg het advies dit even te censureren tot nader order

williy

Kannibaal,

Eind resultaat kan soms heel wisselend zijn in mijn ervaring althans, ikzelf heb ook wel is een bedrijf gedagvaard en dit bedrijf was totaal niet juridisch ondersteund en ik wel wat over een geleverde dienst ging, echter door nalatigheid van mijn incassobureau was de veroordeling dat ik een schadeclaim moest vergoeden van â,¬500 euro, plus proces kosten waren 40 euro.

Hoger beroep was niet mogelijk, maar het kan ook andersom zijn afhankelijk van de hoofdsom en welke argumenten er op tafel liggen.
Daar is een berekening voor zover ik weet.