geen uitzicht meer

Started by rammsteinfan, Oct 18, 2014, 09:29 PM

Previous topic - Next topic

rammsteinfan

Goede avond,

Ik zit zwaar in de schulden. Het begon in 2010 toen ik een lening afsloot om een auto te kunnen kopen om te kunnen werken. Het eerste jaar ging het nog wel goed maar toen ik in 2012 voor het eerst werkloos werd heb ik een achterstand opgelopen op de lening. Het gaat sinds dien van kwaad tot erger en ik weet niet meer wat te doen. In 2011 ben ik gestart met een betaalde CE opleiding om te kunnen werken als vrachtwagenchauffeur. De afspraak was dat ik daar 1 jaar zou werken en dan zou de schuld van de CE opleiding afgelost zijn. Door omstandigheden, dit ontstaan zijn na het getuige zijn van een dodelijke aanrijding, ben ik daar na 4 maanden ontslagen, Vervolgens een half jaar lang geen werk en bijna geen uitkering gehad nadat ik daar weggestuurd was. Daarna sinds 2013 af en aan aan het werk en sinds maart dit jaar woon ik op mezelf. Dit omdat mijn ouders het opeens nodig vonden om te gaan verhuizen terwijl ik net mijn schulden onder controle begon te krijgen, hierdoor had ik maar een maand om wat te vinden waardoor ik nu in een kamer zit van 600p/m incl. Ik ben nu al 3x naar de gemeente Den Haag gegaan om een WSNP of schuldhulpverlening aan te vragen en 3x werd het afgewezen omdat of wel er te weinig woonzekerheid is of wel omdat men de schulden niet ernstig/hoog genoeg vind. Ik heb in totaal een schuld van:

Lening: 10000
CE: 6000
Belasting: 1500
Creditcard: 200
Zorgverzekering: 1000+
CJIB incl boetes: 3000
auto: 500
telefoon: 1500

Ik heb momenteel een uitkering van 850 waarvan 600 naar me kamer gaat. Het is geen optie om weer te verhuizen daar ik hier net zit en ik een contract heb voor 3 jaar. Ik weet totaal niet meer wat ik moet doen. Ik leef momenteel van mijn creditcard(wat elke maand weer gereset word en van die 600 afgaat)
Ik ben op dit moment zo hopeloos dat ik er zeer aan zit te denken om uit het leven te stappen of om alles achter me te laten en naar Polen/hongarije of een van die andere lage lonen te gaan om daar weer te kunnen gaan werken. Ik heb geen verzekeringen of wat dan ook. Geen zorgverzekering, geen WA, geen Scooter verzekering, Geen telefoon, niets. Gelukkig is de kamer die ik heb volledig bemeubelt dus dat is niet van mij en daar kan dus ook geen beslag op gelegd worden.
Wat moet ik doen of eindelijk weer het hoofd boven water te krijgen? Want dit kost me me leven, me vrienden en alles wat ik heb. Ik ben op het punt aangekomen dat ik het financieel niet meer zie zitten en dit werpt me in een nog ergere depressie dan dat ik al had. Ik heb geen werk=geen geld=geen vervoer/telefoon=geen werk. Hoe kom ik hier uit? Wat kan ik nog doen... Wie kan mij helpen?

tuthola

Beste RF, ik heb je bericht een paar x goed doorgelezen, grofweg gerekend kom je op een schuld van 24.000 euro. Dit is wel degelijk een problematische schuld. De gemeente wil of kan je niet helpen omdat je een veel te hoge huur voor je kamer betaald waar je geen huursubsidie voor kan vragen. Ik zou het contract van je verhuurder erbij nemen en kijken of hier nog speciale voorwaarden in staan als je het niet meer kan betalen. De boetes van CJIB moeten ook eerst betaald worden daar die niet als schuld de wsnp word meegenomen.
Vertrekken naar het buitenland zou ik niet overwegen daar dit alleen maar uitstel van de schulden geeft en als je terug wilt komen dan zijn de schulden er nog steeds. Waarom denk je dat de Polen en Bulgaren hier naartoe komen !! In dit soort landen ben je slechter uit dan hier in Nederland ben ik bang voor.

Misschien is het een optie om contact op te nemen met stichting Humanitas die kunnen je helpen bij je schulden en adviseren wat je het beste kan doen.

Carol

Maatschappelijk werk kan misschien helpen. Probeer een schuldhulpmaatje te vinden. Dit is een vrijwilliger die samen met jou je administratie kan ordenen.

Weglopen voor je problemen lost niets op.
De schulden blijven staan en worden alleen maar hoger door alle bijkomende kosten.

Het is een al hele stap van je om hier je verhaal te doen. Respect hoor.
Maar pak het op.
Ik wens je heel veel succes en als er vragen zijn altijd stellen.
Er zijn hier genoeg deskundige die veel meer weten.

Iemand

Ik heb heb het ook allemaal meegemaakt en uit het leven stappen heeft ook geen zin weet ik uit ervaring want  als het je tijd niet is dan is het je tijd niet..
En Buitenland heeft ook geen zin geloof me daar ben je echt helemaal alleen.
Ik kan je de oplossing ook niet geven ikzelf heb keihard geknokt en gewerkt en nog meer gewerkt ik ben nu 2 jaar verder en betaal af maar het is nog steeds niet makkelijk.
Het enige wat ik je kan vertellen heb hoop en blijf knokken en tegen deuren van instanties aanschoppen misschien vind je de goede deur!

Ik hoop dat iemand anders wat tips voor je heeft

gewoon

Ja als ik een tip mag geven is dat je ook naar de positieve kant kijkt dit is een opsomming van schulden en dat snel zelfstandig gaan wonen is wel een nek slag voor je.

Veel van je schulden komen door geloven in een mooie toekomst en dan gaan er dingen opeens erg fout wat inhoud dat er voorlopig geen grote plannen meer gemaakt kunnen worden maar je auto zal nog niet op zijn en het word belangrijk dat deze investering zich terug gaat verdien het zij als taxi of gewoon weer nodig voor je baan waar je naar zoekt.
Hoop dat je dat ongeval hebt kunnen verwerken zodat je weer de wagen op kunt en niet uitwijkt naar Polen maar kunt rijden op Polen

Weet dat je een zeer slechte start hebt in het op je zelf zijn,  maar je bent nog jong en mag nog zeker 150.000 uur werken voor je met pensioen gaat,  niet na 6 maanden al het niet zien zitten je moet nog 60 jaar en daar is je voordeel dus om hier uit te groeien,  wat kun je bereiken met al die uren.

Op zoek naar een baan,  en een bij baan maak erg goed gebruik van, dat je jong en sterk bent en dit gewoon kunt,  die aangeklede kamer daar kun je wel onderuit,  je moest deze in de haast aanvaarden maar je weet dat er misbruik van je word gemaakt,  en dit veel te duur is voor je,  de oplossing is iemand te vinden die het lopende contract over neemt van jou op het moment dat iets beters hebt.

Je moet sterk in je schoen staan wat je start is niet eenvoudig,  ook als ik kijk naar je telefoon rekening  die had je niet gehad  als dit allemaal  wist, en was je lang erg zuinig.

sterk in je schoen staan wat is dat voor spreekwoord ,   wel het is jou start alleen maar,  voor je het weet zijn het schoenen en begint het aardig te lopen.

Zonder beeldspraak over schoenen,  1 gebruik maken van je voordelen en die auto die ergens tienduizend terug laten verdienen 2 heel zuinig zijn met geld,  en op je zelf

rammsteinfan

Quote from: gewoon on Oct 21, 2014, 06:58 PM
Ja als ik een tip mag geven is dat je ook naar de positieve kant kijkt dit is een opsomming van schulden en dat snel zelfstandig gaan wonen is wel een nek slag voor je.

Veel van je schulden komen door geloven in een mooie toekomst en dan gaan er dingen opeens erg fout wat inhoud dat er voorlopig geen grote plannen meer gemaakt kunnen worden maar je auto zal nog niet op zijn en het word belangrijk dat deze investering zich terug gaat verdien het zij als taxi of gewoon weer nodig voor je baan waar je naar zoekt.
Hoop dat je dat ongeval hebt kunnen verwerken zodat je weer de wagen op kunt en niet uitwijkt naar Polen maar kunt rijden op Polen

Het ongeluk is niet verwerkt, nog lang niet. Maar ik kan en wil wel gewoon rijden. Alleen ivm die *!@#$%^ Polen en Hongaren kom je gewoon bijna niet aan de bak en al helemaal niet in mijn regio. En als je al aan de bak kan dan moet je op papier gaan wonen in Polen of Malta. Dus waarom niet daarheen gaan en vanaf daar afbetalen. Het leven is goedkoper daar en dus hou je netto meer over om af te betalen. En helaas is mijn investering in Juni dit jaar naar de sloop gegaan nadat de motor het begaf.

Weet dat je een zeer slechte start hebt in het op je zelf zijn,  maar je bent nog jong en mag nog zeker 150.000 uur werken voor je met pensioen gaat,  niet na 6 maanden al het niet zien zitten je moet nog 60 jaar en daar is je voordeel dus om hier uit te groeien,  wat kun je bereiken met al die uren.

QuoteOp zoek naar een baan,  en een bij baan maak erg goed gebruik van, dat je jong en sterk bent en dit gewoon kunt,  die aangeklede kamer daar kun je wel onderuit,  je moest deze in de haast aanvaarden maar je weet dat er misbruik van je word gemaakt,  en dit veel te duur is voor je,  de oplossing is iemand te vinden die het lopende contract over neemt van jou op het moment dat iets beters hebt.

Je moet sterk in je schoen staan wat je start is niet eenvoudig,  ook als ik kijk naar je telefoon rekening  die had je niet gehad  als dit allemaal  wist, en was je lang erg zuinig.

Mwa er word hier niet zo zeer misbruik van me gemaakt want alle randzaken zitten erbij, GWL, belastingen etc. En daarnaast is het Den Haag op de rand van Rijswijk en Delft. Dus zowieso duur. Mijn telefoon rekening word zo duur omdat ik het niet kan betalen. Dus contract is op gezegd.

Het grootste probleem is gewoon dat ik niet meer zie wat ik moet doen, Dit en het feit dat ik gewoon niemand om me heen heb die me kan, nee wilt helpen is gewoon de oorzaak dat de depressie waar ik al 5-10 jaar inzit nog erger word. En ondanks dat ik bijna dagelijks aan zelfmoord denk heb ik het NOG nooit echt geprobeert.

@Iemand
In het buitenland alleen? Ja en, Hier ben ik ook maar alleen. Het enige wat ik heb is een goede maat in Deventer en een in Oldenzaal. Mijn familie daar hoef ik opzich niets mee en een vriendin heb ik niet en zal ik nooit hebben. Daarnaast ik ben het liefst vrachtwagenchauffeur op de internationale weg dan ben ik ook dagen weg.

Temudjin

Het is inderdaad een groot probleem maar er moet echt wel wat te doen zijn. CJIB is al een angstzaaier, ikzelf ben er nooit bij gemeld als wanbetaler lucky me.
Ik denk dat maatschappelijk werk het beste voor je is voor nu om te kijken wat de mogelijkheden zijn plus steun kan ook erg helpen.
Succes en heel veel sterkte !