Intrum Justitia vordering/vonnis T-mobile (12 jaar oud)

Started by Klaas Jan, Oct 15, 2014, 01:34 PM

Previous topic - Next topic

Klaas Jan

Ik heb de brief van SF gebruikt en toegevoegd of ze met een onderbouwing kunnen komen, waarom zij van mening zijn dat het niet verjaard is. Daarnaast ook gevraagd of ze stukken hebben waaruit blijkt dat deze brieven in goede orde zijn ontvangen. Deze brief ga ik vandaag nog versturen.......Gelukkig ben ik erachter gekomen dat ik rechtsbijstand heb. Deze zal ik hierna inschakelen, mocht het nodig zijn.
Maar wat zijn de werknemers van IJ onbeleefd en agressief, ik mocht hem niet tutoyeren omdat hij niet met mij heeft geknikkerd. Ik raakte opgewonden en hij begon gewoon te lachen. Zeer uitdagend, en opmerkingen zoals u zult toch moeten betalen. Op een gegeven moment aangegeven dat ze het maar moeten doorzeten naar gerechtsdeurwaarder. Dit wilde hij niet doen, maar dat ik ze zelf maar voor de rechter moet slepen.

sacredfour

Tutoyeren met onbekende over de telefoon wordt door vele mensen als onbeleefd beschouwd.
Klaas jan, je kan beter alle correspondentie schriftelijk doen. Telefoon gesprekken voeren is zinloos. Tenzij je er lol aan beleefd zoals ik!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Klaas Jan, ik zie dat je deze vraag nu op 3 fora hebt gesteld en ook nog een keertje het juridisch loket hebt geraadpleegd. Zover ik kan zien heb je overal het juiste advies gekregen. Laat de zaak nu rusten.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Klaas Jan

Vandaag weer een brief ontvangen, waarin gedreigd wordt het verschuldigde bedrag voor 24 november betaald moet worden. Bij geen betaling gaan ze me dagvaardigen waardoor de kosten met 375 verhoogd zullen worden. Iemand een idee hoe nu te moeten reageren?

Klaas Jan

Ps:  Ik heb op advies toch niet naar bewijsstukken gevraagd. Omdat het eventueel tegen mij gebruikt zou worden. Pas wanneer ik daadwerkelijk gedagvaardigd wordt dan zou het beste moment om hiernaar te vragen. Ik heb rechtsbijstand, maar nog niet geraadpleegd!

sacredfour

je schreef eerder:
QuoteIk heb de brief van SF gebruikt en toegevoegd of ze met een onderbouwing kunnen komen, waarom zij van mening zijn dat het niet verjaard is. Daarnaast ook gevraagd of ze stukken hebben waaruit blijkt dat deze brieven in goede orde zijn ontvangen. Deze brief ga ik vandaag nog versturen.......
Als je deze brief had gestuurd, en IJ had jouw de gevraagde informatie niet verstrekt dan was de zaak afgedaan. Je blijft nu maar doorzeuren. Je vraagt voor juridisch advies, maar je doet er niks mee.

Klaas Jan

Quote from: sacredfour on Nov 21, 2014, 12:01 PM
je schreef eerder:
QuoteIk heb de brief van SF gebruikt en toegevoegd of ze met een onderbouwing kunnen komen, waarom zij van mening zijn dat het niet verjaard is. Daarnaast ook gevraagd of ze stukken hebben waaruit blijkt dat deze brieven in goede orde zijn ontvangen. Deze brief ga ik vandaag nog versturen.......
Als je deze brief had gestuurd, en IJ had jouw de gevraagde informatie niet verstrekt dan was de zaak afgedaan. Je blijft nu maar doorzeuren. Je vraagt voor juridisch advies, maar je doet er niks mee.

SF ik had de brief al uitgeprint, maar iemand adviseerde me om dat niet te doen. Maar ik ga het alsnog vandaag de brief versturen.

Klaas Jan

Wederom vandaag een brief ontvangen met een kopie van akte van cessie. Maar de andere stukken kunnen ze niet leveren. Daarbij vertellen ze doodleuk als k eerder had gereageerd dat ik ze dan wel had gekregen. Ze maakte een opsomming van facturen van 5 maanden uit 2001, gezamenlijk goed voor +/- 700 euro. Terwijl ik een rekening van bijna 2100 euro moet betalen. Hierbij vervalt de vordering niet naar hun zeggen! Ik heb de brief van SF gebruikt, toegevoegd dat ik een onderbouwing wens van het totale bedrag. Daarnaast wil ik stukken hebben waaruit blijkt dat ze me hebben aangemaand en dat deze in goede orde zijn ontvangen. Naast deze brief heb ik een acceptgiro ontvangen waarin ze aangeven een betalingsregeling van 50 euro pm met me willen kortsluiten. Hiervoor was het onmogelijk een regeling te treffen,  blijkend uit eerder verstuurde brieven, maar nu kan wel een regeling getroffen worden.???????

HZHNE

Ze hebben dus al wel iets meer duidelijkheid gegeven.
Namelijk welke periode het betreft en hoe hoog de schuld was destijds.
Wat is de datum op de acte van sessie?
Als zij kunnen aantonen dat zij brieven verstuurd hebben naar het juiste GBA adres (is een simpele uitdraai uit hun historie) Ga je dan betalen?

Zij zijn niet verantwoordelijk voor de postbezorging en moeten jou op je woord geloven.
Ik kom bij veel cliënten die aangeven post niet te hebben ontvangen en boos zijn op de hele wereld.
Vervolgens als we de post ordenen komen de volgens hun niet ontvangen brieven nagenoeg altijd boven water. Ik wil niet zeggen dat dat bij jou ook het geval is, maar in deze mag je ook kritisch naar je zelf kijken.

ben je het er niet mee eens laat ze het inderdaad maar doorzetten. Laat die dagvaarding maar komen en leg het voor aan de rechter.

Klaas Jan

Ze kunnen niets aantonen, heb nooit een brief van hen ontvangen. Een opsomming van bedragen is geen kunst. Ze kunnen het niet onderbouwen met facturen. Sterker nog een contract van t-mobile kunnen ze wellicht ook niet aanleveren. Ik ken deze vordering niet, bij mijn eerste telefoon contact werd een ander naam naar voren gehaald.

HZHNE

Laat het dan maar voorkomen.

Als zij het inderdaad niet kunnen aantonen, en ze een andere naam naar voren komen dan kunnen ze het ook bij de rechter niet hard maken toch.

Kunnen ze het wel aantonen, dan zijn de consequenties ook voor jezelf en zul je de vordering met de bijkomende kosten gewoon moeten betalen.

Klaas Jan

Ik heb wederom een dreigement ontvangen, waarin wordt gegeven dat ik niet aan de gemaakte afspraken heb gehouden. Wellicht doelend op de door hun opgelegde betalingsregeling. Ze dreigen nu voor de zoveelste keer met een dagvaarding die maar niet komt.
Vervolgens heb ik dezelfde brief verstuurd, waarin ik aangeef dat het verjaard is. In deze brief heb ik aangegeven dat ze zowel de stuiting niet kunnen bewijzen als de benodigde stukken zoals contract en facturen niet kunnen aanleveren. Ook heb ik aangegeven dat ik stappen zal ondernemen van oplichting. Ik heb geen afspraken met hen gemaakt, dat verzinnen ze gewoon. Vanochtend ik heb een sms ontvangen, om contact met ze op te nemen. Uiteraard ga ik dat niet doen, ik doe alles schriftelijk. Sterker nog, ik zal vanaf heden geen enkel brief naar hen laten toekomen.

sacredfour