Intrum Justitia vordering/vonnis T-mobile (12 jaar oud)

Started by Klaas Jan, Oct 15, 2014, 01:34 PM

Previous topic - Next topic

marco

Quote from: Marjan12 on Oct 27, 2014, 07:49 PM
Hoe komen ze aan je aan email?

Het lijkt op een fire and forget email. Reageert iemand, dan proberen ze hem of haar financieel uit te kleden. Het oorspronkelijke bedrag is inmiddels 20x zo groot.

Ze gebruiken rekenmethodieken om de schuld zo hoog mogelijk te krijgen. Kosten nog moeite worden gespaard om de schuld hoger te krijgen.

Voorbeelden van kosten

telefoonkosten
printerkosten
wachtkosten
controle kosten
internet kosten
automatiseringskosten
kadasterkosten
onderzoekskosten
transactiekosten
overdrachtskosten
administratiekosten
intakekosten

En deze kosten opvoeren mag dus niet. Maar deze incassoboefjes proberen het toch.
Marco en Bianca

Klaas Jan

Ik had een rekening betaald die bij hen was doorgezet!

Marjan12

Klaas Jan

Ik heb een aangetekende brief verzonden waarin ik beroep doe op verjaring! Ben bij jurdische loket geweest en die zijn van mening dat het verjaard is. Zolang ik maar ingeschreven stond in de GBA is verjaring aannemelijk!

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

GHW

Hallo

hier ook zo een anmaning  via mail

heb ooit Ben als provider gehad 2001

kreeg toen een nummer wat van een sexlijn was geweest

heb toen met ben gebeld en aan gegeven ik stuur alles terug

ben niet gedien van nachtelijke telefoontjes van vreemde kerels

ook gezecht dat ik niks zou betalen

netjes alles terug gestuurd

hier op n een paar weken een exuus brief gehad met een foon met prepaid kaartje

dus neem je aan dat het zo goed is zaak afgedaan

tot afgelopen week in eens mails van intrum justitia met een bedrag van 2627,44
schrok me geheel kapot

ben hier inmidels mee naar juridisch loket

die hebben gebeld met intrum justitia

er is geen Geen vonnis geweest dus vermoedelijk verjaart

maar mag zo iets zo maar na zo lang ?  :(

nadeel voor mij is heb hart problemen en daar kun je zulke dingen dus echt niet bij gebruiken

deze week nog weer een afspraak bij juridisch loket

GHW

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

burningspirit

Quote from: GHW on Nov 11, 2014, 12:12 PM

tot afgelopen week in eens mails van intrum justitia met een bedrag van 2627,44
schrok me geheel kapot

ben hier inmidels mee naar juridisch loket

die hebben gebeld met intrum justitia

er is geen Geen vonnis geweest dus vermoedelijk verjaart

maar mag zo iets zo maar na zo lang ?  :(

nadeel voor mij is heb hart problemen en daar kun je zulke dingen dus echt niet bij gebruiken

deze week nog weer een afspraak bij juridisch loket

GHW

Goed gedaan GHW! En volg ook het advies van SF in deze, zou ik zeggen.
Dit is nu weer een voorbeeld hoe mensen aan het schrikken gemaakt worden, waardoor ze soms uit angst toch gaan betalen. Ook al mag het wellicht niet, ze DOEN het gewoon wel. Dus hou je haaks, GHW en maak je er niet te druk over.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Klaas Jan

Ik heb tot heden niets vernomen van IJ, in de brief heb ik verzocht om binnen 14 dagen te reageren. Inmiddels ruim 1 week voorbij en deze idioten dreigen altijd met binnen 5 dagen betalen anders......
Indien er niet egreageerd wordt, wat kan ik als beste doen? Gelukkig heb ik de brief aangetekend verstuurd, daar ben ik achteraf wel blij mee.

jan

Je hebt gereageerd, het is nu aan hun om te reageren op jou brief. Die 5 dagen is enkel dreigen, om je laten betalen. Nu is het aan hun om te reageren.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Hoi ik vermoed dat dit rekeningen zijn waar geen geen vonnis is gewezen dan gaat het immers via een gerechtsdeurwaarder en deze kunnen wel opvragen wat je adres is en je een aanmaning versturen en na vijf jaar heeft er te veel tijd tussen gezeten.

Deze rekeningen lopen via IJ en die zullen brieven sturen naar het laatst bekende adres,  om verjaring te stuiten deze hebben de tijd tot dat je ergens opduikt op een nieuw adres.

Klaas Jan

Ik heb vandaag een brief ontvangen waarin ze aangeven dat de vordering gestuit is, omdat ze een mail hebben verstuurd. Vervolgens opgebeld  en gevraagd hoe het precies in elkaar zit. Ze geven aan dat ze in 2009 willens en wetens een brief hebben verstuurd naar mijn oude adres. In 2003 hebben ze iemand telefonisch gesproken, waarschijnlijk de nieuwe bewoner van mijn oude adres. Gevraagd of het in 2009 aangetekend verstuurd is en dat hebben ze dus niet gedaan. Aangegeven dat ik deze vordering niet erken en dat ze het maar moeten doorzetten. Maar nu weet ik niet wat ik moet doen  :'(

jan

QuoteAangegeven dat ik deze vordering niet erken en dat ze het maar moeten doorzetten.

Laat ze hem maar doorzetten. Laat de rechter hier maar over oordelen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Lizayra

Dat mailadres hebben ze pas recentelijk dus een eerdere mail kan niet. Een nieuwe bewoner op je oude adres heeft niet jouw tekefoonnummer overgenomen dus hoe kan dat? En die brief heb jij nooit gekregen, en zij kunnen niet bewijzen dat ze die gestuurd hebben want hij was niet aangetekend.
Pff, volgens mij hebben ze geen poot om op te staan na al die jaren!

Klaas Jan

Ik had niet moeten reageren! Maar goed, ik heb vanochtend de jurdische loket opgebeld voor advies. Aangegeven dat ik gisteren IJ had opgebeld en die vertelde me dat ze de verjaring heb gestuit, willens en wetens, door brieven te versturen naar de oude adres. Jurdische loket geeft aan dat deze handelswijze correct is.
Ik ga vandaag een brief sturen met het verzoek om bewijzen aan te leveren. Hopend dat ze deze aanleveren, hoewel ik van jurdische loket heb begrepen dat ze niet verplicht zijn om dit te doen. Vrees dat het tot een rechtszaak zal komen.

sacredfour

Quote...........heb begrepen dat ze niet verplicht zijn om dit te doen
IJ zegt een vordering te hebben. Jij geeft aan dat de vordering verjaard is. IJ zegt dat er een stuitingsbrief verstuurd is.

Het is nu aan IJ om dit te bewijzen, niet aan jouw om het tegendeel te bewijzen! Gaan ze dagvaarden zonder jouw dit bewijs te hebben laten zien, dan is dit rauwelijks dagvaarden.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.