Intrum Justitia vordering/vonnis T-mobile (12 jaar oud)

Started by Klaas Jan, Oct 15, 2014, 01:34 PM

Previous topic - Next topic

Klaas Jan

Beste lezers,

Onlangs ontving ik een mail van IJ dat ik een vordering had bij T-mobile. Ik weet dat ik in verre verleden, +/- in het jaar 2000 een abbonoment had bij deze provider. Als het goed is, is bij dit geval een vonnis uitgesproken. Ik weet het vrijwel zeker, had destijds veel schulden opgebouwd. Echter heb ik alle schulden netjes ingelost in de afgelopen jaren. Totdat ik laatst een mail heb ontvangen van IJ. Ik heb nog geen contact met ze gehad, wel wordt van mij verwacht dat ik voor 18 oktober het bedrag moet overmaken. Het bedrag is niet misselijk, het bedraagt â,¬2.407,85. Belachelijk als we het over 2 maanden belkosten hebben.
Naar mijn inziens kan ik me beroepen op verjaringstermijn, het is immers zeker 12 jaar geleden. Dat was ook het moment dat ik naar de onderbouwing van het bedrag heb gevraagd. Daar gaven ze geen gehoor (helaas telefonisch), waardoor ik het heb laten gaan. Hierbij vraag ik jullie om advies wat te doen tegen deze grettige incassobureau. Ben desnoods bereid om af te kopen, maar heb slechte ervaring met IJ!

Boeddha

Hoi Klaas Jan,

helaas als er een vonnis is, is de verjaring 20 jaar.
Heb je de afgelopen jaren op het zelfde adres gewoond? Zo ja, vraag naar de bewijzen dat ze ook aanmaningen hebben gestuurd.

De kans is dat IJ de schuld heeft overgekocht, vraag dan naar de akte en alle bijbehorende documenten.

Succes.
Be strong, have faith!

Klaas Jan

Quote from: Boeddha on Oct 15, 2014, 01:41 PM
Hoi Klaas Jan,

helaas als er een vonnis is, is de verjaring 20 jaar.
Heb je de afgelopen jaren op het zelfde adres gewoond? Zo ja, vraag naar de bewijzen dat ze ook aanmaningen hebben gestuurd.

De kans is dat IJ de schuld heeft overgekocht, vraag dan naar de akte en alle bijbehorende documenten.

Succes.

Om eerlijk te zijn heb ik tot heden geen contact opgezocht met IJ, rekening houdend met stuiting en agressieve houding wanneer je contact met ze legt. Ook heb ik op verschillende fora's vernomen dat het niet verstandig is om deze telefonisch te benaderen. Ik wacht af totdat ze officieel een brief versturen, dan ben ik wel genoodzaakt om te reageren.

Ik weet inhoudelijk helemaal niets over deze vordering, het is immers 12 jaar oud. Stond altijd ingeschreven bij GBA, snap er helemaal niets van. En nu wordt een mail verstuurd, die ik eerst als phising mail had aangezien. Ben ook niet ingelogd in hun systeem en heb de mail verwijderd.

Op dit moment weet ik echt niet hoe ik moet handelen, negeren of reageren.

Lizayra

Begrijp ik goed dat je 12 jaar geleden om onderbouwing van het bedrag hebt gevraagd? En was dit voor of na het vonnis? Daarna nooit meer iets van hen vernomen tot nu toe, ik neem aan dat je toendertijd ditzelfde mailadres had of hoe komen ze hier aan?
Ik zou een mailtje sowieso negeren, als ze geld willen mogen ze er ook best wat moeite voor doen door een aangetekende brief te sturen. Dit mailtje heb je gewoon niet gezien, waarschijnlijk tussen de spam terecht gekomen  ;) .

Klaas Jan

Quote from: Lizayra on Oct 15, 2014, 02:13 PM
Begrijp ik goed dat je 12 jaar geleden om onderbouwing van het bedrag hebt gevraagd? En was dit voor of na het vonnis? Daarna nooit meer iets van hen vernomen tot nu toe, ik neem aan dat je toendertijd ditzelfde mailadres had of hoe komen ze hier aan?
Ik zou een mailtje sowieso negeren, als ze geld willen mogen ze er ook best wat moeite voor doen door een aangetekende brief te sturen. Dit mailtje heb je gewoon niet gezien, waarschijnlijk tussen de spam terecht gekomen  ;) .

Het is 12 jaar geleden dat ik dat heb gedaan, toen was het bedrag veel lager. en gaven geen gehoor hieraan en toen ik het maar laten zitten. Vervolgens 12 jaar niets van ze gehoord totdat ik een mail van ze ontving.
Deze hebben ze doordat ik laatst een rekening van â,¬30,- heb afgetikt (rekening van dierenarts). Een aanmaning heirover ontvangen en toen ik heb telefonisch egvraagd of ze amil konden versturen, zodat ik het bedarg met de juiste kenmerken an overmaken.

zandje

Hoi Klaas Jan,

Ik zit met een soort gelijk iets. Je had meer informatie gevraagd 12 jaar geleden zeg je. dit voor of na dat er al een vonnis was uitgesproken?
Zit met een soortgelijk iets dus. En vroeg mij af of een dergelijk incassoburo nadat je info hebt gevraagd om de juiste papieren, niets meer lieten horen, maar alsnog een vonnis gestart zijn.

Klaas Jan

Quote from: zandje on Oct 15, 2014, 02:33 PM
Hoi Klaas Jan,

Ik zit met een soort gelijk iets. Je had meer informatie gevraagd 12 jaar geleden zeg je. dit voor of na dat er al een vonnis was uitgesproken?
Zit met een soortgelijk iets dus. En vroeg mij af of een dergelijk incassoburo nadat je info hebt gevraagd om de juiste papieren, niets meer lieten horen, maar alsnog een vonnis gestart zijn.

Dat durf ik niet te zeggen, maar ze wilde in ieder geval geen informatie verstreken. Terwijl ze dat wel verplicht zijn.....maar mijn vrees is dat hun macht te groot is en uiteindelijk trekken we aan de korste eind.

Klaas Jan

Quote from: Klaas Jan on Oct 15, 2014, 03:07 PM
Quote from: zandje on Oct 15, 2014, 02:33 PM
Hoi Klaas Jan,

Dat durf ik niet te zeggen, maar ze wilde in ieder geval geen informatie verstreken. Terwijl ze dat wel verplicht zijn.....maar mijn vrees is dat hun macht te groot is en uiteindelijk trekken we aan het korste eind.

sacredfour

Stuur ze een brief (mail, fax) waarin je ze laat weten, dat zover jij weet, deze vordering is afbetaald.  In het geval dat ze menen een vordering te hebben doe je een verzoek voor bewijs van deze, zoals  de originele nota of het vonnis. Is het vonnis bedeeld aan een andere bedrijf, de akte van cessie of de bevoegdheid van het incassobureau om voor dit bedrijf te handelen. Niet bellen!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Klaas Jan

Deze mail heb ik onlnags getroffen in de map ongewenste mail, wat kan ik hieruit concluderen?

Geachte mevrouw/heer,

Recentelijk hebben wij u aangeschreven aangaande een vordering die onze cliënt T-Mobile op u heeft.
Wij hebben u hierover een brief gestuurd naar het bij ons bekende onderstaande adres of wanneer bij ons geen adres bekend is ontvangt u deze e-mail daarvoor in de plaats.

Tot op heden hebben wij nog geen (volledige) betaling van u mogen ontvangen. T-Mobile neemt hier geen genoegen mee en wij hebben onze cliënt geadviseerd een gerechtelijke procedure tegen u te starten.

In dit kader maken wij u erop attent dat een gerechtelijke invorderingsprocedure zeer hoge kosten en verstrekkende financiële maatregelen met zich mee kan brengen (beslaglegging door de deurwaarder).

Wij stellen u derhalve nog één maal in de gelegenheid om de vordering te voldoen en zodoende onze cliënt voor te zijn om een procedure te starten. Het bedrag van â,¬ 2350,45 dient uiterlijk 25-10-2014 te zijn ontvangen op IBAN NL80INGB0000007019 ter name van Stichting Intrum Justitia Nederland te Den Haag onder vermelding van xxxxxxx

Indien u de vordering niet in één keer kunt betalen, neemt u dan contact met ons op. Wij zullen dan samen met u kijken naar een mogelijke oplossing.

Let op: Niet betalen en/of reageren leidt tot zeer hoge kosten!

Marjan12

Is een mail rechtsgeldig ? Ik kan mij voorstellen als je mailbox vol zit, je bepaalde mail over het hoofd ziet. Kan het ook niet zo zijn, dat ze het gewoon proberen?

Klaas Jan

Daarom twijfel ik heel erg of er vonnis is uitgesproken, ik heb het in verleden een potje van egmaakt. Wel weet ik dat ik een vordering van t-mobile volledig heb ingelost. Maar ik weet niet zeker of het over dezelfde dossier gaat. In ieder geval er is heel veel tijd verstrekt en hoogte van het bedrag is belachelijk hoog. Ik ga alsnog geen contact met ze opnemen ivm stuiting. Maar ja, als ze een vonnis hebben dan hebben ze 20 jaar de tijd. Dan vraag ik em af indien er sprake is van een vonnis of het niet te laat is met het verhalen van de vordering. Beslag leggen op inkomen is zo gepiept als je een vonnis hebt.

sacredfour

Doe een verzoek voor het kopie van het vonnis.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Boeddha

Intrum staat er om bekend dat ze enorm dreigen.

Nogmaals een mail sturen dat je in afwachting bent van de stukken.

En een hele lange adem gun ik je alvast toe ;-)

Be strong, have faith!

Marjan12