Dilemma

Started by TMOTBQ, Oct 13, 2014, 09:26 AM

Previous topic - Next topic

TMOTBQ

Hallo allemaal,

Een traject bij schuldhulpverlening loopt.
Binnenkort zal het zgn voorstel de deur uit gaan richting de schuldeisers.

Nu heb ik een groot probleem.
Mijn vrienden van Groenewegen en Partners komen beslag leggen op mijn inboedel.
Inboedel is dus ook auto --> geen auto --> geen werk.

G&P gebeld, die hebben er geen boodschap aan dat ik in dit traject zit.
GKB gebeld, ja wij kunnen ook niks doen. Je moet het maar over je heen laten komen. Je moet het maar over je heen laten komen?????

Een vriend van mij wil mij het bedrag wat ik schuldig ben wel lenen, in de wetenschap dat het respectievelijk 2 of 3 jaar gaat duren voordat dit terug betaald is.

Het dilemma is dus: betalen betekent deze schuldeiser voor trekken en daardoor traject naar de gruzelementen.
De andere kant is: beslag inboedel --> alles kwijt, inclusief auto --> ook geen werk, dus ook traject naar de gruzelementen.

Wat zouden jullie doen???
TMOTBQ = The March of the Black Queen by Queen
"Remember to deliver with the speed of light a little bit of love and joy"

tuthola

Beste TMOTBQ, je zit inderdaad met een groot probleem.
Aan de ene kant trek je 1 schuldeiser voor maar vergeet niet dat je ook weer een nieuwe schuld maakt bij je kennis die het bedrag wilt voorschieten.
Dus ja dan kan je een traject wel vergeten.
Ik ben nog even terug gaan kijken naar je eerdere post en zie dat je een schuld hebt samen met je ex van 96.000 euro. Ik weet niet of je met een ander vervoermiddel naar je werk kan (bus, trein) maar zou die optie zeker overwegen als dit mogelijk is.

De auto op iemand anders zijn naam zetten is nog een mogelijkheid, helaas heb ik daar geen kaas van gegeten en weet ook niet wat de gevolgen zijn voor een traject. Een nadeel weet ik wel dan worden de autokosten  in een eventueel traject niet meegenomen in je VTLB dus tja dat is ook niet zo handig.

Ik weet ook niet hoe je er met je geld voorstaat en kan overleven als je niet een traject gaat volgen.

Heel moeilijk om hier wat positiefs over te zeggen misschien dat sacredfour een andere oplossing weet.

Boeddha

Jeetje! Wat een narigheid!

In eerste instantie bellen naar de sociale raadslieden. Zij weten precies wat je het beste kan doen.

Zit je al in je stabillisatieperiode? Als het goed is heb je dan ook een brief ontvangen dat je bezig bent met het minnelijke. Ik zou hier een kopie van maken en dat afleveren bij 'je vrienden'. En zeggen dat het in beslag nemen van je goederen niet past binnen deze periode.

Succes.

Be strong, have faith!

TMOTBQ

Beste Tuthola en Boeddha,

ik heb het bij GenP gemeld. Gemeld dat ik in het traject van schuldhulpverlening zit, zelfs al in de voorstelfase..die gaat namelijk bijna de deur uit..
Maar daar hebben ze geen boodschap aan. Dat werd mij letterlijk mede gedeeld.
Het rare is ook nog dat de opdrachtgever Eneco is en zij hebben een convenant met de GKB.

De auto over laten schrijven is geen optie. De deurwaarder zal allang gezien hebben dat ik een auto op naam heb staan dus zullen zij geld willen zien als de auto weg blijkt te zijn.

De sociale raadslieden is nog een idee. Dat ga ik zeer zeker doen!

Thnx voor zover.  :)

sacredfour

QuoteDe auto over laten schrijven is geen optie. De deurwaarder zal allang gezien hebben dat ik een auto op naam heb staan dus zullen zij geld willen zien als de auto weg blijkt te zijn.

Het feit dat de auto op jouw naam staat betekend niet dat je de eigenaar bent. Het geeft wel het vermoeden. Parkeer de auto voorlopig ergens dat ze hem niet kunnen vinden.

Stuur ze de deurwaardersbrief. Pas deze aan naar je eigen omstandigheden.
http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,47834.0.html

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

TMOTBQ

Beste Sacredfour,

Ik heb jouw advies opgevolgd en de brief verstuurd.

Dank daarvoor.

TMOTBQ

na een paar gefrustreerde, boze en verdrietige dagen verder kom ik toch weer eens stapje bij de kern in wie ik ben...

al jaren gaat er een stukje van Innuendo (Queen) door mijn hoofd.

You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything that you could ever be
Be free with your tempo
Be free, be free
Surrender your ego

Op de één of de andere manier is deze tekst heel erg aanwezig de laatste dagen.

Het ego is niets meer dan een idee wat je over jezelf hebt en over anderen.
Maar dat idee hoeft niet per definitie te zijn wie je bent.

Zo ook deze zogenaamde beslaglegging en de consequenties daarvan.
Het was het 'idee' dat mij frustreerde dat ik alles 'kwijt' zou raken.

Ik raak natuurlijk niets kwijt. Materiaal is niet wie ik ben.

Gelukkig, weer een deel ego weg wat mij niet ondersteunde..
Heerlijk!!!

I've got life!!! (Nine Simone)