Incasso Vesting Finance

Started by zandje, Oct 10, 2014, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

QuoteGeen belasting/geen zorgpremie etc. Zij claimen dit op hun naam en bsn, en daar steekt het bij mij bij deze groep mensen. wel gebruik willen maken van uitkeringen en toeslagen, maar niet de plichten willen nakomen. Wordt dan gemoedsbezwaarder
Denk niet dat de gemiddelde soevereine mens een steuntrekker is. Ik was afgelopen woensdag bij een samenkomst van de kerngroep van de Vrije Mens. Het huis waarin we dit deden was van een  van de groep. Het was een riante villa! Het beroep van deze dame was makelaar. De meeste soevereine mensen betalen gewoon hun premies en belastingen. Maar je moet natuurlijk niet vergeten dat de meeste soevereine mensen hun hele leven al belasting en premies hebben betaald. Zouden ze er voor kiezen om uit het systeem te stappen, dan hebben ze recht op een afrekening met de overheid. Wil de overheid hier niet aan meewerken, dan is het ook niet gek dat deze mensen hun premies blijven claimen!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

HZHNE

De mensen die ik zie wat betreft de soevereine mens, zijn degenen van de filmpjes van Vitalifeiten.
Wat ik zie is een groep die bezit over de nieuwste laptops, mobiele telefoons en mooiste verhalen, alles af doen met prommisarynotes en kapitaal van CMN. Beide worden niet geaccepteerd in de werkelijke wereld.

Ze zeggen mensen te helpen en doen dit door te procederen, nogmaals te procederen, en nogmaals nog te procederen. Ze hebben nog geen rechtszaak gewonnen. Ze staan niet in hun recht, en dat weten ze ook donders goed. Ondertussen zadelen ze iedereen in de maatschappij op kosten.

Mijn vriend K. waar ik eerder al over schreef weet het niet meer. In de vrije mens groep zijn onlangs meerdere su?icide gevallen en pogingen geweest. Onder andere een nieuwe vriend van hem waar hij al een tijdje contact mee had. De laatste keer dat hij hem sprak gaf hij aan K stop voor dat het te laat is.  Dat zegt wel iets volgens mij.

Het gedachtegoed is niks mis mee, de uitvoering zoals in de filmpjes wel. Maandag heb ik samen met een familielid en tevens ook een vriend van K een gesprek. Mijn familielid wil net als destijds met mij zijn totale schuld van 80.000 euro in een keer aflossen. Hij heeft een plan opgesteld waarbij hij 80 procent  van het bedrag binnen 10 jaar weer aflost. De rest krijgt hij als gift.  It's a now or never deal in mijn ogen.  Geen deurwaarders meer en nog maar 1 schuldeiser. K. zal vast het voorstel met de Vrije mens willen bespreken.  Stel hij zou het gesprek met jou hebben SF. Wat zou je hem adviseren?

K. heeft onder andere dure abonnementen die hij voor zijn vrije mens periode niet had. Deze zijn allemaal overgedragen naar incassobureau's en/of deurwaarders. Wat zegt de vrije mens. Wat positief, nu sta je sterk. Niet betalen. Allemaal onderhands verkochte actes, ze kunnen je niets meer maken. Ik kan niet bij een dergelijke uitspraak. Je gaat bewust iets aan, je laat het op de klippen lopen en vervolgens hoef je het niet op te lossen. Dat is in mijn ogen geen vrije mens, maar pure oplichting.

Het Uvrm is mij ook een heilig verdrag. Het is echter geen wet.
Ik vind het belangrijk dat iedereen een dak boven zijn hoofd heeft.
Iedereen eten heeft en voldoende inkomsten.
Wat mij betreft voeren we morgen nog het basisinkomen in zonder tegenprestatie.
Wat mij betreft schaffen we de consumenten kredieten en creditcard direct af.
Geld wat je niet hebt, moet je ook niet willen uitgeven.

Ondertussen ben ik een vrij mens op mijn manier.
Ik help mensen daar waar ik kan.
Samen kijken met mensen met schulden hoe zo efficiënt mogelijk zonder torenhoge kosten uit de schulden kunnen komen. Zit mijn buurman krap bij kas, dan eten we een paar keer in de week samen om de kosten te drukken. Wordt iemand het huis uitgezet, dan vind ik het belangrijk dat diegene zo snel mogelijk weer een dak boven het hoofd heeft. Binnen mijn mogelijkheden kijk ik hoe ik kan helpen. Daar word ik gelukkig van en maakt mij in mijn ogen een vrij mens, met haar eigenaardigheden.

sacredfour

HZHNE, ik ben het hier wel mee eens. Het is leuk om een bepaalde levenswijze na te volgen, het is echter dom om hierdoor in de schulden te komen, schulden waarvoor nog geen oplossing is. De groep vrije mensen hebben naar mijn inzicht dan ook behoefde aan iemand die ze op een praktische manier kan helpen  met juridische zaken. Sven Hulleman is meester in de rechter en hij vervuld deze functie al enigszins. Luca heeft ook veel juridische kennis. Ik hoop dat ik hier ook mijn bijdrage kan leveren. Ik heb al veel mensen geholpen om van hun schulden af te komen. Ik doe dit op een manier dat ik nog wel in het systeem blijf, maar wel zeer kritisch ben naar banken grote bedrijven en overheid. Mijn werkwijze heeft al bewezen succesvol te zijn. Ik heb ondertussen ook wel geleerd dat je niet het gevecht met de bank moet aangaan als dit niet nodig is.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

HZHNE

Ik denk overigens SF dat onze werkwijze niet heel erg verschillend is. Hooguit enigszins de manier waarop.
Jij hebt diverse brieven die goed werken. In mij ogen hebben die brieven een wat harde, maar wel
inhoudelijk correcte toon.

Ik pluis alles uit, en stuur eerst een inhoudelijke brief met een wat zachtere toon.  Ik denk dat beide manieren goed werken. Ik probeer meestal eerst om te kijken of een vordering nog gesloten kan worden bij de deurwaarder en deze bij schuldeiser afgelost kan worden. Het komt zeer regelmatig voor dat een vordering niet terecht bij de deurwaarder ligt. Vaak komt dit door boekhoudprogramma's van de bedrijven. Dit komt onder andere veel voor bij overheidsinstellingen. Belastingdienst/CJIB/CAK/SVB. Maar ook zorgverzekeraars en energieleveranciers. Het lukt mij best vaak om daar de schuld weer bij de schuldeiser te krijgen, alhoewel het vaak het randje betreft wel/niet terecht. Maar als de zorgverzekeraar bijvoorbeeld een vordering heeft over gedragen naar de deurwaarder. Hierbij heeft gekozen voor de oudste maand, terwijl er net voor datum dwangbevel een bedrag is binnen gekomen met het kenmerk van die maand en zij het boeken op de op een na laatste openstaande maand, dan zit je natuurlijk wel net op de grens.  Maar het lukt gelukkig vaak. Voorkomt extra kosten, en als er direct een sluitend budgetplan opgesteld kan worden, waar men zich aan houdt dan loop je nog wel een tijdje achter de feiten aan, maar werken we vanuit een stabiele periode naar herstel toe.

sacredfour

QuoteIk denk overigens SF dat onze werkwijze niet heel erg verschillend is. Hooguit enigszins de manier waarop. Jij hebt diverse brieven die goed werken. In mij ogen hebben die brieven een wat harde, maar wel inhoudelijk correcte toon.
Mijn brieven, en vooral de incassobrief, zijn er op gericht het incassobureau buiten spel te zetten zodat de schuldenaar niet meer hoeft te betalen. Dit lukt natuurlijk niet altijd.