Incasso Vesting Finance

Started by zandje, Oct 10, 2014, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

zandje

Vraagje, ik kreeg een brief van Vesting Finance over een betaling die nog voldaan moest worden inzake Neckermaan. Ze hadden mijn betaling van nov 2013 niet ontvangen.
Stond niet bij om hoeveel het gaat. Heb gebeld en ze vroegen mij om mijn inkomsten uitgave en verdere schulden. Ik kon een betalingsregeling treffen, die uiteindelijk hoger ligt dan dat ik voorstelde.
Tevens kwam ze met een andere schuld, waarvan ik nog nooit iets gehoord had zelf. Dit kan kloppen omdat ik verhuisd ben. En nu 2en half jaar later willen ze ook hier een regeling voor treffen.
Omdat ik pas de 23ste kan betalen, moest ik per ommegaande wel een klein bedrag voor beide zaken betalen.
Ik weet amper waar ze het over hadden en over welke schulden het ging, al zou het kunnen kloppen.

Maar hoe is het mogelijk dat ze pas nu weer op de proppen komen? Voorheen niets gehoord. Kan ik vragen om meer informatie? Ik vroeg waarom hun zo laat de brief stuurde. Haar antwoord was dat alles gereorganiseerd was ofzo. Ik was te verbouwereerd om nog iets uit te brengen.

sacredfour

Stuur de incassobrief, cancel je betalingsafspraken totdat je alle gegevens ontvangen hebt.

http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,47789.0.html
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

zandje

Ik las vandaag iets over opkopen enzo, en dat ik eigenlijk helemaal niet verplicht was om mijn financiële situatie qua inkomsten en uitgave ect te melden.
Wel heb ik  de 2 kleine bedragen overgemaakt..
Ze dreigde met loonbeslag en vakantiegeld inname als ik nu niet tot een regeling tegemoet kwam die hun voorstelde.

Ik heb dus al geld overgemaakt.....pfffff

zandje

Sacredfour, zou je mij in begrijpelijke taal willen vertellen wat er in die brief staat die ik zou moeten sturen, of iemand anders?

Ik ben dus al een regeling aangegaan hè, kan ik die gewoon cancelen dus?

Bedankt alvast

sacredfour

De vordering van 2 1/2 jaar geleden kan verjaard zijn. Stuur de incassobrief. Pas alleen de gegevens aan die ingevuld moeten worden. 
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

zandje

Bedankt.

Het gaat om 2 betalingen met ieder een eigen dossiernummer. Is is van Neckermann, en de ander KPN
Ik zal aan beide dossiers zon brief sturen.
Kan dit per mail of is ( aangetekend) per post beter?

sacredfour

Stuur per post, je kan voldoen met een brief zet dan wel boven bij "betreft" om welke vorderingen het gaat. Aangetekend hoeft niet, dat is ook nogal duur.

zandje

Hoi Scaredfour,

Moet de Franse tekst er ook tussen?
En de teksten tussen 1 en 2, bij de verschillende alinea 's moet er ook in, of zijn dit stukjes ter verduidelijking aan de schrijver? Zo ook tussen 2 en 3, en 3 en 4.

Misschien rare vragen, maar wil het wel goed hebben.

Aan de promotie die ik hier steeds maak, zal het niet liggen( kijkend naar de berichten van de administratie van hier aan mij), heb nog nooit zoveel promotie gehad in mijn leven ;D

zandje

Ik heb op 7 oktober telefonisch contact gehad met VF, daar werd ik dus overrompeld met een betalingsregeling. Zij zouden deze bevestigen met een brief, en tot op heden heb ik niets mogen ontvangen. Het lijkt mij niet slim om te mailen of bellen of toch wel?

sacredfour

Zandje, de Latijnse citaten kan je weglaten.  Verder hoef je alleen de referentienummers boven aan de brief in te vullen, en natuurlijk de naam van het incassobureau en die van de originele schuldeiser.
Niet bellen!

HZHNE

Vesting Finance is incassobureau. Een enige middel is pressie om je te laten betalen.
Voor loonbeslag en inhouden vakantiegeld moet een gerechtelijk bevel ter grondslag liggen.

Vind ik de actie van sacredfour slim. Nee.
Dat is slecht uitstel van executie.

Reactie van Vesting Finance is dat zij de opdrachtgever verzoeken de vordering over te dragen aan de gerechtsdeurwaarder. Hierbij komen hoge extra kosten bij die bij geen reactie steeds verder oplopen.

Een gerechtsdeurwaarder kan wel beslag leggen.

Ze willen met jou wel een betaalafspraak aangaan. Als dit een goed haalbare kaart is, zou ik voor die optie gaan. dan voorkom je naast de incassokosten die je nu al hebt de nog hogere deurwaarderskosten.

sacredfour

HZHNE, nee het is geen uitstel van executie. Als je de moeite hebt genomen enkele van mijn draadjes te lezen dan zie je dat er met de incassobrief al tienduizenden euro’s bespaard zijn. Wordt de incassobrief netjes beantwoordt en de juiste gegevens overlegd, dan kan je altijd nog een betalingsafspraak maken.

QuoteReactie van Vesting Finance is dat zij de opdrachtgever verzoeken de vordering over te dragen aan de gerechtsdeurwaarder. Hierbij komen hoge extra kosten bij die bij geen reactie steeds verder oplopen.

Een gerechtsdeurwaarder kan wel beslag leggen.
Een deurwaarder mag alleen beslag leggen en extra kosten gaan rekenen als er sprake is van een vonnis.

zandje

Scaredfour, nog even een vraagje

Wat betekend dit nu? Of wat bij welke tekst moet ik wat invullen. De rest begrijp ik.

" Kennisgeving aan  Agent/Vertegenwoordiger is kennisgeving aan  Achterman.
Kennisgeving aan de Achterman is kennisgeving aan  Agent/Vertegenwoordiger. " of is hier gewoon niets in te vullen en alleen over te nemen tekst?

En idd ik wil alleen alle papieren die erbij horen zien.
Kreeg trouwens 1 brief, met alleen het totaal bedrag wat ik moet voldoen, verder geen cijfers aan hoe ze daar nu precies aan komen en hoe er gerekend is. Tevens zat er ook een machtiging bij voor automatische incasso, anders konden zij het niet in behandeling nemen...hierover hebben ze met geen woord gerept in het voorgaande telefoongesprek.
Ook vreemd dat ze alleen een brief sturen voor die ene zaak.
Ik stuur niets terug van de automatische incasso machtiging.

sacredfour

Quote" Kennisgeving aan  Agent/Vertegenwoordiger is kennisgeving aan  Achterman.
Kennisgeving aan de Achterman is kennisgeving aan  Agent/Vertegenwoordiger. "
Hier hoef je niets in te vullen.
Vul VF in voor incassobureau en Neckerman voor eiser

HZHNE

Scaredfour

Jij zegt
Een deurwaarder mag alleen beslag leggen en extra kosten gaan rekenen als er sprake is van een vonnis.

Dat is nog al wiedes hé. Als het overgedragen wordt naar een gerechtsdeurwaarder, dan is er altijd sprake van een dwangbevel in de naam van de koning.

Jij geeft aan duizenden euro's te hebben bespaard. Ben je bereid alle extra kosten op je te nemen van mensen die dit ook hebben gedaan en waar de zaken zijn overgedragen naar de deurwaarder. Gevolgd met extra dure exploot kosten. Maken we een deal dat je in deze zaken alleen de explootkosten betaalt. Dan komen we in mijn praktijk al op een kostenpost van zo'n 30.000 euro.

Ik vind dat je hier prachtig werk doet en mensen ook echt probeert te helpen. Maar wees realistisch. Het werkt ook vaak niet. Overleg met schuldeiser zou altijd de eerste stap moeten zijn.