wat nu?

Started by statement, Oct 08, 2014, 01:06 PM

Previous topic - Next topic

statement

Ik ben gestart met een schuldenstand van ruim 13.000 euro volgens de bewindvoerder.

Aangezien ik in de vrijwillige schuldhulpverlening zat en ik elke maand zo'n 150,- kwijt was aan hun voor werk wat hun niet correct hebben uitgevoerd, heb ik hen per 30-5-2014 ontslagen.

Ik ben naar een advocaat gegaan omdat ik van mening ben dat hun fouten hebben gemaakt en ik daar de klos van ben geworden.

Gisteren bij de advocaat geweest en hij is nu van mening dat het bewindvoerderskantoor niet zoveel fout heeft gedaan. Zij hebben de vaste lasten als huur , gas en licht voldaan. Echter ben ik van mening dat zij nalatig zijn geweest. Zij hebben teveel huur betaald, zij hebben te laat of helemaal niet gereageerd op schuldeisers of rekeningen, waardoor er aanmaningskosten of zelfs incassokosten bij kwamen.

Ook hebben ze geen kwijtschelding gemeentelijke heffingen gedaan en zelfs helemaal geen betalingen gedaan waardoor ik van de gemeente en het waterschap een dwangbevel heb ontvangen. zij hebben geen aangifte inkomensbelasting gedaan, etc etc.

Ik ben zelf alles gaan regelen, ik heb met alle schuldeisers een betalingsregeling kunnen treffen. Ik heb zelf de kwijtschelding aangevraagd en deze toegekend gekregen. Ik heb zelf de aangifte bij de belasting gedaan, waardoor ik in 1 klap van mijn belastingschuld af was.
inmiddels ben ik 4 maanden verder en is mijn schuldenstand van ruim 13.000 euro naar 6550,- euro gegaan.

Natuurlijk ben ik onwijs trots dat ik dit zelf heb gedaan, maar mijn vraag is en blijft, waarom zijn hun zo nalatig geweest, waarom kan ik in zo'n korte tijd zoveel zakken in schulden, terwijl hun zoveel betaald krijgen en dit niet voor mekaar krijgen?

Ik heb ook bij de gemeente bijzondere bijstand aangevraagd ivm bewindvoerderskosten, deze is afgewezen omdat er geen gerechtelijke uitspraak ligt  :-\