wat nu?

Started by statement, Oct 08, 2014, 01:06 PM

Previous topic - Next topic

statement

Ik ben gestart met een schuldenstand van ruim 13.000 euro volgens de bewindvoerder.

Aangezien ik in de vrijwillige schuldhulpverlening zat en ik elke maand zo'n 150,- kwijt was aan hun voor werk wat hun niet correct hebben uitgevoerd, heb ik hen per 30-5-2014 ontslagen.

Ik ben naar een advocaat gegaan omdat ik van mening ben dat hun fouten hebben gemaakt en ik daar de klos van ben geworden.

Gisteren bij de advocaat geweest en hij is nu van mening dat het bewindvoerderskantoor niet zoveel fout heeft gedaan. Zij hebben de vaste lasten als huur , gas en licht voldaan. Echter ben ik van mening dat zij nalatig zijn geweest. Zij hebben teveel huur betaald, zij hebben te laat of helemaal niet gereageerd op schuldeisers of rekeningen, waardoor er aanmaningskosten of zelfs incassokosten bij kwamen.

Ook hebben ze geen kwijtschelding gemeentelijke heffingen gedaan en zelfs helemaal geen betalingen gedaan waardoor ik van de gemeente en het waterschap een dwangbevel heb ontvangen. zij hebben geen aangifte inkomensbelasting gedaan, etc etc.

Ik ben zelf alles gaan regelen, ik heb met alle schuldeisers een betalingsregeling kunnen treffen. Ik heb zelf de kwijtschelding aangevraagd en deze toegekend gekregen. Ik heb zelf de aangifte bij de belasting gedaan, waardoor ik in 1 klap van mijn belastingschuld af was.
inmiddels ben ik 4 maanden verder en is mijn schuldenstand van ruim 13.000 euro naar 6550,- euro gegaan.

Natuurlijk ben ik onwijs trots dat ik dit zelf heb gedaan, maar mijn vraag is en blijft, waarom zijn hun zo nalatig geweest, waarom kan ik in zo'n korte tijd zoveel zakken in schulden, terwijl hun zoveel betaald krijgen en dit niet voor mekaar krijgen?

Ik heb ook bij de gemeente bijzondere bijstand aangevraagd ivm bewindvoerderskosten, deze is afgewezen omdat er geen gerechtelijke uitspraak ligt  :-\

Maar goed graag zou ik van jullie willen horen/ lezen hoe ik het bewindvoerderskantoor toch aansprakelijk kan stellen voor de extra kosten die de aanmaningen, incasso's etc etc hebben opgeleverd.

Boeddha

Ten eerste top om te lezen dat je al op de helft bent van je schulden!

Je kan eens naar het Juridisch loket gaan of naar de Sociale Raadslieden om ze eens mee te laten kijken in je dossier of zij aanknopingspunten zien om de bewindvoerder aansprakelijk te kunnen stellen.

En anders is het, hoe hard ook, je schouders er onder zetten en het laten rusten. Hoe zuur dat dan ook is!

Succes!
Be strong, have faith!

statement

dossier direct bij beëindiging opgevraagd, nog steeds niet ontvangen, hun geven aan dat zij het dossier nooit terug sturen. Vreemde aan het hele verhaal is het volgende;

vorige maand kreeg ik van de belastingdienst 2 brieven waarin om toestemming werd gevraagd of een boekhouder / intermediair inzage mocht krijgen hoe ik de belastingaangifte heb ingevuld en inzage in mijn inkomsten over 2014. Er stond een naam bij die ik niet ken, met wel hetzelfde adres als de bewindvoerder. Een belletje naar de KVK leverde me de volgende opmerkelijke gegevens op.

A B.V. is opgericht op **-**2013 en de eigenaar is H J  geb. **-**-1954
Op hetzelfde adres is gevestigd ****bewindvoeringen welke het bestuur bestaat uit H R en H J

Ook is daar gevestigd H J Holding welke op naam van de vrouw van Dhr H J staat.

Dus 1 pot nat daar >:( >:(Ik heb dus volledige weigering aangegeven.
Maar de vraag blijft; waarom willen zij opeens in mijn gegevens duiken?

marco

QuoteDus 1 pot nat daar >:( >:(Ik heb dus volledige weigering aangegeven.
Maar de vraag blijft; waarom willen zij opeens in mijn gegevens duiken?

Controle van de gegevens, die het bedrijf heeft ingestuurd.

Wat voor soort bedrijf is jou bewindvoerder, eenmansbedrijf, bv of maatschap?
Marco en Bianca

statement

het bewindvoerderskantoor is een bv, maar hoe bedoel je de gegevens die zij hebben ingestuurd?

zij hebben niks naar de belastingdienst gedaan, zelfs geen reactie's gegeven op een openstaande schuld, geen regeling getroffen etc etc.

Marjan12

Fijne bewindvoeder, kun je geen aangifte tegen hem doen?

nooitmeer

Heeft de rechter de bewindvoering ontbonden? Of was dit vrijwillig?
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

statement

het was een vrijwillig schuldhulpverleningstraject, is mij vanaf het begin verteld, echter is er door hen een onder bewindstelling aangevraagd. Ik heb hen eind mei ontslagen en in juli zou er een zitting zijn, ik heb deze afgezegd met een kopie dat hun niet meer voor mij werken.

de advocaat heeft laten weten niks te willen doen, aangezien hij denkt dat het allemaal wel meevalt. Ik ben het hier niet mee eens. Hun overzicht heeft nooit geklopt, ik heb zelf vele malen moeten aandringen om contact op te nemen met de schuldeisers, aangezien ik steeds aanmaningen kreeg. Ze hebben teveel huur betaald aan de woningbouw en daardoor andere schulden niet kunnen aflossen.

extra aanmaningskosten, rekeningen zelf overgemaakt, aangezien zij nergens op reageerden, etc etc.

Boeddha

Contact opnemen met de Sociale Raadslieden, zij kunnen je adviseren wat te doen.
Be strong, have faith!

nooitmeer

Inderdaad naar de sociaal raadslieden gaan.
Als je niet officieel onder bewind stond mochten ze ook geen maandelijkse bijdrage vragen, dit is namelijk budget beheer.

Wel is het zo dat als je ze niet gemachtigd hebt dat ze ook niets voor je konden doen bij bijvoorbeeld de belastingdienst. Als je onder bewind staat kan dit weer wel.
Ze hebben waarschijnlijk het idee gehad al vast wat voorwerk te doen, maar dit vervolgens totaal verkeerd aangepakt.
Is iets van wel de lusten maar niet de lasten.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

statement

dit was mijn volmacht;

Verleent vooruitlopend op zijn benoeming tot bewindvoerder, hierbij volmacht aan H R van M B b.v. om haar financiële belangen te behartigen
Daaronder uitdrukkelijk begrepen;
•   Het beheren van spaar- en bankrekeningen ten name van ondergetekende, waarop M B b.v. gemachtigd zal zijn;
•   Het beheer over haar inkomen uit arbeid en/ of uitkering;
•   Een leefrekening te openen op naam van …….
•   De bestaande rekening zal een budgetrekening worden;
•   Post te verzenden naar het adres van de rekeninghouder/ gemachtigde

Bloem2

Statement: het teveel betaalde huurbedrag zul je inmiddels toch
hebben verrekend? De WBV steekt dit niet in eigen zak.

statement

jah dat geld is verrekend met de volgende huur, echter had de bewindvoerder dit aan andere schulden kunnen besteden