Nog 10 dagen en dan naar de rechtbank

Started by tonnie64, Oct 03, 2014, 09:14 AM

Previous topic - Next topic

tonnie64

Jeetje, Wat een stress,maar aan de andere kant, wat kan een mens veel verdragen, maar hoelang??

Even een updatje, woensdag een hart echo gemaakt en daar krijg ik donderdag 9 okt de uitslag van, hoop dat het allemaal meevalt en dan 13 okt naar de rechtbank voor de aanvraag, pffffffffffffffffft als ik dit typ zakt de moed me weer in de schoenen.

En even iets anders, ik zit in de ziekte wet van de ww, maar ik kreeg een foontje of ik eventueel een baan van 24 uur zou willen aannemen, dus ik er toch naar toe, een redelijk goed gesprek gehad, ze wilde wel met me in zee, maar toen kwam het, het zou een 0 uren contract worden,maar ze verzekerde me dat ik 24 uur per week kon werken( mijn vertrouwen in de mens is niet meer zo groot)kreeg 11, 32 euro per uur,maar zat mijn vakantiegeld en uren bij (erg weinig) ze wilde mij als vliegende kip, wat dus betekent dat ik van uit Best, of naar tilburg, of naar Rotterdam of naar zwolle moet en dat met 15 euro reiskosten per keer, ik heb een auto van mijn man in gebruik, werd er gezegd, ja dat moet op jou naam,anders kunnen wij jou niet op de parkeervergunning zetten en moet je dus minimaal 18 euro per dag in rotterdam parkeerkosten betalen, omdat het werk van smorgens half 11 tot savonds half 11 is en af en toe uit loopt tot 00.00, dus ov gaat ook niet. al met al niet erg gunstig, dus ik de klantenmanager vd kredietbank opgebeld, wat moet ik doen?, Hij zegt aannemen die baan ende auto op jou naam zetten, zien ze bij de rechtbank niets van??? ik vertrouwde het nog niet helemaal, dus de schuldhulpverleenster van uit Best opgebeld , zij gaat ook mee naar de zitting en die werd een partij boos op de klantmanager.
Zij zegt ten eerste jij heb sollicitatie ontheffing tot aan de zitting ivm je gezondheid, je kunt niet zomaar die auto op je naam zetten,is er 1 uit 2000, want in je papieren staat dat je je auto verkocht hebt, en voor de rechtbank, kleine moeite om alles voor de zitting nog een keer naar te checken, samen alles uitgerekend, hield ik er een kleine 50 euro meer aan over per maand,maar ook de kans dat als ik de auto op mijn naam zetten dat ik deze kwijt zou raken en dat alles bij elkaar opgeteld , dus uiteindelijk dat bedrijf een mail gestuurd dat ik er van af zag, kreeg ik een mail terug, dat ze morgen toch even met mij een persoonlijk gesprek wilde,omdat zij denkt een goede receptioniste/telefoniste  gevonden te hebben in mij( wel een compliment) en dat we er samen wel uit komen. Met de acountant van manlief gebeld alles nalaten rekenen, en die komt op hetzelfde uit, ook als zou ze me een contract aanbieden van 24 uur op papier,en verder gewoon alle dingen hetzelfde laat. Dus jeetje heb ik weer, ik wil zo graag werken, maar niet als ik daardoor mijn vrijheidje ( auto)wat ik mag gebruiken daardoor kwijt zou raken en ik kan er ook niet door aflossen omdat ik uiteindelijk met die 50 euro extra per maand nog steeds ver onder het vtlb zit.

Zo was weer een heel verhaal, graag zou ik jullie mening hierover horen en toch hopelijk allemaal en fijn weekend  ;D

Chrissie

op naar de laatste loodjes tonnie,
Dit gaat je lukken dame!!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tonnie64

Thanxxx Chrissie, we gaan gewoon door  :o, maar  wat zal ik blij zijn als deze zenuwslopende dagen voorbij zijn

Robin Hood

Ik kan je helaas geen goede tips geven maar ik wil je wel laten weten dat ik enorm met je meeleef en je een kanjer vindt. Je verdiend rust en ik hoop dat je die spoedig zult krijgen. Nog ff volhouden. Mijn duimen draaien voor je..

tonnie64

Dank je wel Robin Hood, de traantjes lopen alweer over mijn wangen, is erg fijn dat er mensen die je in feite niet kent zo met je meeleven en andere  mensen waar je van houd, zich absoluut niet in kunnen leven in mijn situatie en zeggen , tis je eigen schuld. Dit is het fijne van dit forum, bijna iedereen weet hoe het is en voelt, in deze K.. situatie

groetjes Tonnie64

chapter

hoi tonnie
Ook al zie je het nu niet zo zitten het is wel een kans.
Mogelijk kun je na zitting beginnen.
kans is groot dat je meteen een verplichting krijgt tot 36 uur, dan vinden ze alles geaccepteert werk schoonmaak etc.
je kunt ook keuring aanvragen als je deels of volledig wordt afgekeurd betaalt staat de keruing wordt je goed gekeurd moet je die van je vtlb betalen.
Ik ben het niet zo eens met de berekening aangezien die toch echt anders ligt in wsnp
idd auto moet op naam maar als jij kunt aantonen je auto voor werk nodig te hebben mag je hem vaak gewoon behouden en krijg je er ook een riante vergoeding voor.
je vtlb wordt verhoogd voor onder de 10.000 km met 269.00

5.3.4 De reiskosten
Voor de reiskosten geldt als uitgangspunt dat iedere door de werkgever betaalde reiskostenvergoeding wordt aangemerkt als inkomen. De daadwerkelijk gemaakte reiskosten worden bij de beslagvrije voet opgeteld als onderdeel van het nominale bedrag.
Voor de vaststelling van de daadwerkelijke reiskosten bij gebruik van de auto, gelden de volgende uitgangspunten:
a. Bij een totale reisafstand van maximaal 10.000 km per jaar, wordt in het vtlb rekening gehouden met een forfaitair bedrag van â,¬ 269,00 per maand.
b. Wanneer de totale reisafstand meer dan 10.000 km per jaar bedraagt, wordt tot 10.000 km uitgegaan van het forfaitaire bedrag van â,¬ 269,00 per maand en wordt voor elke kilometer boven de 10.000 een bedrag van â,¬ 0,166 per kilometer gerekend.

Be

Heb er geen verstand van dus kan je mbt de baan geen advies geven. Wat vind je zelf trouwens van de baan? Droombaan, baan van je leven? Of meer van 'ach toe maar, ik moet toch wat...' Maar als ze nog een keer met je willen praten, dat is toch in ieder geval positief. Moet toch fijn gevoel zijn dat werkgever echt wat in je ziet?
En kijk.... 26 dagen zijn opeens nog maar 10 dagen geworden. Voorbij voor je het weet :)

tonnie64

Ik ga nog een keer in gesprek met het bedrijf , maar niet nu, dat wil ik volgende week doen, als de uitslag van het hartonderzoek er is en de zitting is geweest. Nee het is niet mijn droombaan, maar idd je moet wat.
Vind ik ook helemaal niet erg, maar wil wel zekerheid Chapter en geen 0 uren contract, ik wil vastigheid , zodat ik dadelijk niet ineens geen inkomen meer heb

Chrissie

Tonnie gisterenavond ben ik samen met twee vriendinnen, een moeder van een vriendin, mijn vriendin haar zoon en mijn eigen beide kinderen naar een gratis theatervoorstelling geweest "de omdenkers" dit was een voorstelling gespeeld door dak-,thuislozen samen met professionals het ging over de maatschappij in het klein, van de hoge heren tot aan de mensen die op straat leven. Er zaten humoristisch stukken in maar de uitwerking is zeer doeltreffend heb ook een traan gelaten maar het klopte aan alle kanten. Het blijft gewoon bij je hangen, mijn grootste nachtmerrie wat ik dus probeer voor te blijven kwam erin grote lijnen uit naar voren, nu weet ik ook dat ik het altijd goed heb gezien dat ik dom ben geweest om aan mezelf te twijfelen heb me altijd onderuit laten praten stomme gans dat ik was.

In deze voorstelling kwam ook zeer goed naar voren zolang anderen zich niet in jou kunnen verplaatsen of met de neus op de feiten worden gedrukt ( zien wat er gebeurt) dan zullen ze je nooit begrijpen. Mensen die het zelf meemaken of meegemaakt hebben die weten precies hoe jij je voelt, de anderen bekijken alles vanuit een andere hoek en gaan meestal oordelen of veroordelen vandaar eigen schuld dikke bult... eigenlijk missen zij dus een stukje inlevingsvermogen tot dat het hun misschien ooit zelf overkomt wat ik niemand maar dan ook niemand gun!

Blijf bij jezelf dan doe je het hartstikke goed dame!!!

Hoop dat je hier wat aan hebt en dat je er wat mee kunt!
Heb deze mensen toch wat gegeven want ik vind hun kanjers het zijn in mijn ogen bijzondere mensen die veel beter hebben verdiend dan wat ze nu hebben!!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

chapter

misschien is daar ook wel over te praten, net als over salaris

burningspirit

Oh lieverds toch! (zucht)
Ik lees mee en moet af en toe echt even vegen door mijn ogen.
Deze weken heb ik voortdurend het gevoel in het stuk "de omdenkers" te verkeren. Als ik het goed tussen de regels doorlees, Chrissie, is dit theaterstuk uit het werkelijke leven gegrepen, meer een real-life-stuk dan toneel?

Ik ben nu precies een week aan het werk bij de Post in onze stad. Gevestigd op het bedrijventerrein, waar vroeger hoofdzakelijk sociale werkvoorziening was. De mensen die ik leer kennen vertellen me het ene vreselijke verhaal na het andere.

Van 'bovenaf' worden regels opgelegd, die naar 'beneden' toe op zeer uiteenlopende wijze worden uitgevoerd.
Een voorbeeld waar ik vanmiddag bijna om in tranen uitbarstte:
Een kantine medewerker, vader van twee jonge kinderen, moet elke dag alles weggooien wat is overgebleven: broodjes met het heerlijkste beleg, zeker voor wie geen cent te makken heeft. Voordat het in de prullenbak beland, vangt hij het op, zodat zijn kindjes 's avonds een lekker broodje kunnen eten, met ei, ham of kaas. Soms zijn het er maar vier, voor elk van zijn kindjes twee, soms iets meer, zodat de ouders ook nog iets hebben. Niemand zegt er iets van tot de onzalige dag dat een 'collega' het toch besluit te klikken. Gevolg: de kantine medewerker wordt op staande voet ontslagen, krijgt een aantekening in zijn dossier (diefstal) en wordt voor zes weken gekort: alleen primaire lasten worden betaald en hij krijgt elke week 30 euro voor de boodschappen. Zes weken lang. Daarna moet hij weer werk zien te vinden, er staat alleen een smet op zijn naam, dus erg makkelijk is dit niet.

Ik probeer hun namen in mijn geheugen te griffen. Namen van mensen die in de knel zijn gekomen, de één nog op een schrijnender manier dan de ander. Met een schok besef ik opnieuw dat ik één van hen ben. Ik luister en leef mee, herken de situaties, heb het zelf ook zo meegemaakt. Ze zeggen: ja, die en die wordt voorgetrokken, want die heeft een hogere opleiding gehad..... ik zeg: ik ook, maar ik wordt niet voorgetrokken, integendeel. Enzovoorts. In de afgelopen weken heb ik al drie keer iemand horen zeggen: Als mij zoiets overkwam dan wachtte ik degene, die ervoor verantwoordelijk was, buiten op en .... (vul zelf maar in). Dit laatste gebeurt niet. Er zijn nauwelijks incidenten, waarbij mensen elkaar te lijf gaan. Ik heb het gevoel dat de gelatenheid, gebrek aan zelfvertrouwen en minderwaardigheidsgevoel de boventoon voeren. In plaats van agressie, of het zou agressie ten aanzien van de mensen zelf moeten zijn..... hoeveel mensen plegen zelfmoord door deze jungle (recht van de sterkste) toestanden.....?

Maar dan komt het gesprek op hoe men het vind dat er gewerkt moet worden, tegenprestatie geleverd, geparticipeerd en zo meer. Mensen die een minuut tevoren nog hun middelvinger in de lucht staken uit boosheid, beginnen te stralen: mijn werk is leuk, ik wil het graag doen in plaats van geld krijgen om te (over)leven! Dan komt opeens de vraag: Ja, post bezorgen is leuk als het mooi weer is, maar wat als het regent, waait of glad is? Ik hoor mezelf vertellen dat ik bezorgwerk heb gedaan onder de meest barre omstandigheden, maar dat ik het toen óók leuk vond.... en ik voel dat ik met de anderen mee begin te stralen....  ;D
Best gezellig, hier onder aan de ladder van de maatschappij, eigenlijk.

Inmiddels is bij mij het kwartje gevallen. Waarschijnlijk geldt voor mij de 36-uren eis nu al. De komende maand heb ik nog elke week 4 uur training, dus moet ik 32 uur teruggeven aan de maatschappij. Echter: ik werk al minimaal 8 uur in de week, dus zou de Post in onze stad op dit moment 24 uur mogen verwachten van mij. En dat, lieve mensen, ga ik volgende week bespreken met de leidinggevende en de 'jobfinder' die al het papierwerk zonder mijn medeweten heeft ingevuld. En daarbij dus even voorbij is gegaan aan het werk dat ik elke week al doe.

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

chapter

jeetje wat triest zeg.
zou fijn zijn als werkgevers ook eens wakker worden. Aan de woning waar ik werk zit parkeerplaats van appie en voor parkeerplaats de appie.
ik verbaas me af en toe als ze ladingen weggooien en een slot op container hangen.
Hoeveel mensen zouden niet blij zijn met een koek brood oid wat officieel niet meer verkocht mag worden om de houdbaarheidsdatum maar gewoon nog goed is

tonnie64

Ik ga het zeker proberen Chapter om die uren op contract te krijgen, mits ze nog willen, heb gevraagd of ik het gesprek naar volgende week kan verplaatsen maar heb nog niets gehoord
,zodat ik meer weet over mijn hartecho, het kan zijn dat ik geopereerd moet worden( lekkende hartklep, als het tegen zit) daarom heeft mijn schuld hulpverleenster ook zo iets Tonnie neem even je rust en wacht de uitslag en de zitting af. Ik wil niet als lui gezien of zielig gevonden worden. pFFFFFFFFFFFFFt wat een rollercoaster

chapter

zo bedoel ik het ook niet dat ik je lui vind oid in tegendeel!
Het kan ook best uiting van de stress zijn en je vorige relatie etc.
loslaten en accepteren is vaak zo makkelijk nog niet.

burningspirit

Lieve Tonnie,
Mensen vinden je misschien lui en/of zielig maar.... knoop dit in je oren: je BENT het niet.
Zoals je niet je gedachten BENT, niet het oordeel van andere mensen BENT.....!
Jij bent wél: een hardwerkend, liefhebbend, goedbedoelend persoon, die gewoon pech heeft met gezondheid en financiën. Daar kun jij niets aan doen, al probeer je het wel. Jouw gedrag betekent: moed om door te gaan, doorzettingsvermogen, inlevingsvermogen, goedwillendheid tot bijna het onmogelijke toe.
Ik kan alleen maar zeggen: rug recht, neus in de lucht!
Ik vind jou gewoon een topmens en je verdient het om wat rust te krijgen.
Hou je haaks, Tonnie!
liefs van mij  :-*
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)