WWB, WSW, WAJONG, WIA en andere WirWar

Started by burningspirit, Oct 02, 2014, 12:53 AM

Previous topic - Next topic

Bloem2

Dat zijn een mooi aantal overwinningen Burningspirit!
Niet gek dat je een euforisch gevoel hebt.
Nog 26uur erbij scoren en je zit voor het traject gebakken.
Succes!

burningspirit

Er komt een beetje lijn in de wirwar. Voor wat mijn eigen situatie betreft: alles gereduceerd tot één contactpersoon, die me ziet zoals ik ben. Had niet gedacht dat dit al zoveel rust zou geven. Een leerbaan gevolgd door een contract voor 10 uur in de week. Rustig zoeken naar de aanvulling van het aantal uren, de verandering naar een ander beroep. Ruimte en tijd in mijn hoofd voor nieuwe ideeën.

En gelegenheid om weer wat meer aandacht aan mijn geliefden te besteden. Bijvoorbeeld aan mijn dochter met Wajong, begeleid wonen en begeleid schooltraject. Ze switcht nu van BOL naar BBL waarschijnlijk. Spannend voor haar en niet minder voor mij. Aandacht besteden aan mijn man, die in een voor hem geknipt traject zit, dat hem echter wel gigantisch veel energie kost. Wel zo lekker, dat ik, als hij thuiskomt weer een lekkere maaltijd heb bereid. De eerste keer was hij oprecht verbaasd: Heb je het al klaar dan?

Maar ook: aandacht voor mijn buurvrouw met WIA, alleenstaande moeder, eigen huis en dus noodzaak tot het vinden van een (bij)baan. Ik heb haar een vacature gestuurd. Hoop voor haar dat dit nu eindelijk eens een beetje goed uitpakt. Aandacht voor onze directe buren, die binnenkort weer voor twee maanden naar een ver land gaan, deels met vakantie, deels om mensen daar te helpen met van alles en nog wat. Ook: de buren aan de andere zijde: een ouder echtpaar met een verstandelijk beperkte volwassen dochter, die in een begeleide woonvorm woont. Ook zij hebben zorgen over hoe het allemaal verder zal gaan.

Aandacht en feedback van en voor ons hele, zó belangrijke netwerk. Waar zouden we belanden zonder ons netwerk van familie vrienden en buren? Gelukkig heb ik weer de gelegenheid om voor de één pannenkoeken te bakken, en tijd om met de ander een praatje te maken. Ik kan met mijn dochter mee naar info avond van de nieuwe opleiding. Ik heb de rust weer om de twee nog thuiswonende prinsesjes kleine en grote levenslessen te geven.

Heerlijk! Ook al hebben we nog steeds geen cent te makken, ik durf weer voorzichtig een beetje gelukkig te zijn!  ;D
Greetz van mij.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)