Schulden van mijn naam af krijgen?!

Started by kareltje222, Sep 25, 2014, 03:35 PM

Previous topic - Next topic

kareltje222

Hallo iedereen,

Even kort samengevat.

Mijn moeder heeft bij de Wehkamp tal van bestellingen gedaan op afbetaling. Nu kon zij dit niet meer betalen en is alles doorgestuurd naar een incassobureau, ook hier heeft zij weer een achterstand gekregen en toen is het bij de gerechtsdeurwaarder gekomen, en zou het voor de rechter komen.

Nu heeft zij alle bestellingen etc. gedaan met mijn account bij de Wehkamp en alles staat dus op mijn naam...ik ben dus aansprakelijk voor dit alles...en ik wist hier niks van! Heeft ze dus zonder mijn toestemming gedaan! Gelukkig is het nooit voor de rechter gekomen omdat mijn moeder nog een betalingsregeling heeft getroffen met de gerechtsdeurwaarder...

Maar dit alles staat dus nog steeds op mijn naam en ik krijg dus brieven thuis als er iets verkeerd gaat met de betalingsregeling...nu heb ikzelf al contact gehad met de gerechtsdeurwaarder en gevraagd of er een mogelijkheid is dat mijn moeder alles op naam krijgt maar volgens hem kan dat niet...iets wat ik toch wel heel gek vind...!

Misschien dat iemand hier op het forum mij advies kan geven hoe ik dit aan moet pakken? Uiteraard had ik gelijk naar de politie kunnen gaan want wat mijn moeder heeft gedaan is gewoon fraude..maar dat kan ik haar niet aan doen. Ook heeft zij gezegd aan alles mee te willen werken om dit alsnog op haar naam te krijgen.

sacredfour

De enigste manier om dit van jouw naam te krijgen is dat je zelf de deurwaarder het volle bedrag  betaald en dan een regeling treffen met je moeder.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

lonkes1984

Of aangifte doen helaas... Een 'vriendin' is het eens gelukt om een lening op mijn naam af te sluiten in 2009. Heb aangifte moeten doen om die lening van mijn naam af te krijgen...
Don't look back.... You're not going that way!

jan

Ik zou aangifte doen. Tenslotte is dit indentiteitsfraude en dit is strafbaar. Jou moeder denkt echt niet aan jou, door spullen bij Wehkamp te bestellen op afbetaling. Ze betaald vervolgens niet, omdat ze het geld niet heeft of ergens anders voor heeft gebruikt. Ik vind dat ze alleen maar, aan haarzelf denkt en niet aan jou. Het klinkt misschien hard wat is zeg, maar jou moeder chanteert jou emotioneel.

Jij krijgt een BKR notering voor een aantal jaren, als wanbetaler. Jullie krijgen straks geen hypotheek vanwege de BKR notering. Als jij straks wat wil en ze kijken in het BKR, sta je niet te boek als een trouwe betaler.

Wie weet wat zij nog meer op jou naam heeft besteld.

Sorry voor mijn harde woorden, maar ga even aan jezelf denken!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Beste kareltje222,

Is dit het enige of zijn er meer verrassingen? Ik sluit mij aan bij de rest, zorg er voor dat je niet genoteerd kom te staat als wanbetaler. Dit staat minimaal vijf jaar achter je naam. Wehkamp maakt bij een achterstand in aflossingen, een BKR melding. (http://bkr.nl) Ieder financiële instelling en sommige verhuurders kijken in de BKR gegevens naar je betalingsgedrag.

Zorg goed voor jezelf.
Marco en Bianca