weet hier iemand een oplossing voor

Started by tonnie64, Sep 25, 2014, 11:48 AM

Previous topic - Next topic

tonnie64

Nou moet ik nog iets vertellen, mijn manneke heeft een eigen zaakje, wat momentueel niet erg goed loopt, klanten gaan failliet en hij krijgt zijn geld gewoon niet, het is nu maar iedere keer afwachten of we wat geld  binnen krijgen en hij de huur van de het pand kan betalen hij heeft gelukkig nog geen zakelijke schulden, de laatste 2 maanden heeft hij geen geld in prive kunnen steken en doen we het van giften , mijn ww uitkering en huur en zorg toeslag, we zitten ver onder het minimum, , een uitkering aanvragen kan niet want dat ziet de rechter als een lening aangaan voor ondernemers, en ik moet daar ook voor tekenen en dat terwijl wij op huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd. w ij leven nu van ongeveer 15 euro per week , het voordeel is wel , dat ik ben gestopt met roken, maar door de stress vet aan de rustgevers zit, Huilen is het enige wat ik nog kan.

chapter

vervelend dat slecht loopt
zit er wel kans op herstel of aflopend.
hou er wel rekening mee dat achterstand vaste lasten einde wsnp kan betekenen.
misschien is loondienst in dit geval safer.
ben ook erg benieuwd hoe rechter er tegen aan kijkt want zonder inkomen geen aflossing.

tonnie64

Huidige partner staat buiten de wnsp he, gaat alleen om mij en ook zonder inkomen mag je de wnsp in en de zaak is nog in bedrijf, alleen de klanten betalen veel te laat, we hebben nergens geen schulden ook prive niet. Alleen ik met mijn ex. En moet 13 okt voor de wnsp aanvraag naar de rechtbank

burningspirit

misschien ligt het aan mij, maar ik begreep altijd dat je als nieuwe partner altijd wordt meegesleurd in het schuldenverhaal van de ander
en ik had ook het idee dat een rechter dat nooit 'los' ziet
kort gezegd: ik maak me zorgen over de uitspraak..... wat als de rechter wsnp afwijst......?
het is niet mijn bedoeling om je verder de stress in te helpen, tonnie, maar ik zou toch wel van iemand willen horen hoe realistisch dit plan is!?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tonnie64

Goedemorgen BS

mijn partner en ik hebben alles bij de notaris laten beschrijven en zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd, dus kunnen  ze hem niet mee slepen, ze kijken wel naar zijn inkomen, en berekenen zo het vtlb voor mij, maar voor de rest staat hij er buiten.

chapter

Idd wordt inkomen wel meegenomen in berekening vtlb.
Aangezien er geen inkomen is zal er geen vtlb gemaakt kunnen worden.
Ik verwacht dat rechter tot wel erg kritisch zal zijn ze willen immers zoveel mogelijk geld voor boedel en zonder inkomen is er niets voor de boedel.
Ben erg benieuwd naar zitting
Ik neem aan dat jullie beide op huurcontract staan als daar achterstand in komt doordat klanten niet betalen of achterstand gas water en licht is het einde wsnp.
Daar moet je wel rekening mee houden mocht zaak steeds slechter gaan er ook risico voor jou aan zit.

tuthola

Hoi tonnie,

daarom moet partner borg staan dat hij 36 euro per maand betaald, is mij verteld.

Dit zinnetje was me bijgebleven van een van je eerste berichten, ik neem aan dat hij ook borg moet staan om de vaste lasten te betalen zoals chapter al schreef.
M.a.w. als het bij jou man de verkeerde kant op gaat heeft dit ook gevolgen voor jou, ik weet niet of jij ziek bent of om een reden niet kan werken maar ben geneigd te denken om als je kan werken een baan te gaan zoeken, dit is ook een verplichte regel in de wsnp daar moet je zelfs naar een baan van 36 uur per week solliciteren. Al zou je een klein baantje zoeken als je daarmee de 36 euro maandelijks mee kan betalen schiet je al een eind op.

tonnie64

Hoi Chapter en Tuthola

Er zijn tot nu toe nergens geen achtersstanden

ik heb nu nog 3 maanden ww, zoals ze bij de UWV zeggen maar heb tot de zitting geen sollicitatieplicht, maar heb me begin sept ziek moeten melden, zou eigenlijk tot eind sept ww hebben, maar dit is verlengd met 3 maanden, daarna zou ik de ziektewet ingaan. Ik heb een burn out en loop bij de psycholoog, daarbij is er vorige maand geconstanteerd dat mijn hart niet helemaal in orde is en krijg ik volgende week een hart echo. ik heb de schuld hulpverleenster gesproken die mee gaat naar de zitting en die zegt, niet te druk maken, je hebt nog inkomen en je hebt er ook alles aan gedaan om aan een baan te komen en dit alles heeft me op het randje van de afgrond gebracht, burn out en hartproblemen. toch ben iknog steeds aan het rondkijken voor een baan,maar aan de andere kant ben ik ook bang voor de uitslag van mijn hart.

tuthola

Daarom schreef ik ook als je in staat bent om te gaan werken.......

Als ik jou was zou ik alles een beetje laten rusten en afwachten tot de zitting, zoals je beschrijft heb je er alles aan gedaan om in de wsnp te komen. Misschien is het een tijdelijke dip waar het bedrijf van je man in zit.
Fijn dat je 3 maanden extra uitkering krijgt dat is al een groot pluspunt.

Ik weet het het duurt lang tot 13 okt, maar denk aan je hart, probeer wat afleiding te zoeken zodat je niet constant in de stress zit en beren op de weg gaat zoeken een stukje wandelen of fietsen doet vaak wonderen.

tonnie64

dank je Tuthola

waarschijnlijk is het dat ook die tijdelijke dip van het bedrijf en komen we er wel uit. maar wil me weer lekker en fit voelen en wandel wel,maar tel intussen wel de dagen af naar de zitting.

chapter

Quote from: tuthola on Sep 26, 2014, 11:02 AM
Hoi tonnie,

daarom moet partner borg staan dat hij 36 euro per maand betaald, is mij verteld.

dat klopt niet want per oktober 2013 is er geen verplichte afdracht voor bwv kosten

chapter

idd nu is er wel inkomen eerder schreef je geen dat verandert wel een en ander
ik verwacht dat je straks keuring krijgt en die bepaald of je wel of niet kan werken en hoeveel uur ze vinden dat wel haalbaar is.
Mij is het erg tegen gevallen ik kon gewoon 36 uur blijven werken alleen kwam er te staan niet meer op zorggroepen
hart kan nu ook uiting van stress zijn en mogelijk gaat het geestelijk ook beter als je meer duidelijkheid hebt
kan me voorstellen dat je 36 uur werken wel heel veel vind aangezien je ook jongste niet meer bent

tonnie64

Chapter

zou het helemaal niet erg vinden om 36 uur te werken, dan kan ik naar behoren aflossen, maar was al hartpatient van te voren he, dit is niet iets van de laatste jaren, 10 jaar geleden hartinfarct gehad. en ben toch af en toe stiekum aan het rond kijken voor een baan, sorry als ik verwarring hebt gebracht , ik heb een ww uitkering nu van 490ceuro per maand

chapter

zou dan zeker om keuring vragen dan weet je meteen wat belastbaarheid is.
nog ff aftellen tot zitting en dan vliegt de tijd ik nu alweer eerste jaar erop is voorbij gevlogen

burningspirit

dank jullie allemaal voor de duidelijke uitleg
is er een draadje dat gaat over hoe het zit met uitkeringen, belastbaarheid, sollicitatieplicht en zo meer?

tonnie, kalm aan doen en inderdaad beetje afleiding zoeken de komende tijd
we leven met je mee
sterkte met alles !
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)