Als je denkt dat de bodem is? Het kan altijd slechter!!

Started by La Chouffe, Sep 21, 2014, 09:59 PM

Previous topic - Next topic

grima

Je berichten op deze site spreken mij erg aan , na het lezen van je berichten ben ik altijd weer benieuwd  hoe het verder met je zal gaan.
Ik las dat je een zolderkamertje hebt waar je kunt slapen , dat vind ik fijn om te lezen ,het is zeker nog niet ideaal maar dan ben je tenminste van de straat en dat geeft met deze koude dagen een goed gevoel en daardoor  kun je ook beter beginnen met het oplossen van andere problemen , het zal nog een lange weg zijn , maar alle problemen die nu al opgelost zijn moet je zien als overwinningen.
Woon je nog steeds in de gemeente Maasgouw? of ben je verhuist naar een andere gemeente.
Ik ken de gemeente Maasgouw namelijk heel goed , ik kom soms bij een chinees restaurant om wat eten af te halen bij die rotonde in Maasbracht , die ken je misschien wel.

Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijk tijd en laat snel weer wat weten , we zijn allemaal benieuwd

burningspirit

Oh mai.... La Chouffe, wat een verschrikking voor je! Maar wat kun je het goed verwoorden allemaal. Zit hier met tranen in mijn ogen, heb nog aan je gedacht op die dag, zag voorbijkomen dat je jarig was ook nog. Nu ik je bericht lees, zie ik het helemaal voor me. De wereld en de mensen zijn hard, spijkerhard. Ik bid voor je, dat je je hond terugkrijgt, zodat je niet zo alleen bent. Hou je haaks lieverd en kop op! Erger kan het bijna niet worden vanaf nu. Toch? Probeer voorzichtig te genieten van hele kleine dingetjes. Kopje koffie en lekkere boterham. Vroegste zonnestraaltje door je zolderraam. Gierende herfst bui die zo heel nadrukkelijk je gevoelens weergeeft. Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder. Kijk omhoog Chouffe, hoog Chouffe, er is één die van je houdt..... zoals Ramses het ooit zo beeldend zei.
Sterkte La Chouffe. Blijf schrijven hier alsjeblieft!
Liefs van mij.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

jan

La Chouffe, vooral de moed niet opgeven. Je hebt nu een dak boven je hoofd en nu moet je gaan werken om alles te gaan oplossen. Stapje voor stapje. Het kan nu alleen maar beter worden!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

La Chouffe

Zaternacht 00:10 uur...
ode aan allen van jullie, voor het lezen van en reageren op...
Dank je wel gemeend vanuit mijn hart!
Tja helaas nog steeds op het zolderkamertje  na elke dag suf te zoeken naar een ander onderdak te vinden waar mijn hond en kids wel welkom zijn  valt niet mee om maar te zwijgen dat je door een huurachterstand een ontruiming hebt mee gemaakt....
Want als je dat vermeld gooi je je eigen deur voor altijd op slot!
En dan krijg ik te horen van het pleeggezin van GSH waar ik mijn vriend (galgo) Musa tijdelijk is ondergebracht dat ze niet kan wennen en telkens spanning heeft met andere Galgo's (logisch die wil bij mij zijn!!
Ja ik ben verhuisd maar heb me nog niet om vermeld. Ik krijg het niet klaar om naar dat gemeente huis te gaan die er voor verantwoordelijk zijn dat 1/3 van mijn inboedel via Ganswinkel op het stort is beland...
Nee niet door het ontruimingsteam maar omdat ik niet meer opslagadressen had. en omdat iedereen die zou helpen liever niet hun gezicht lieten zien toen de halve buurt was komen kijken, en zeker niet met mij in een ademteug genoemd wilde worden.... Ik heb alle smoezen gehoord voor in het smoezeboek te plakken!! Ik kan niet want er heerst een buren ruzie en ik moet bemiddelen ja maar morgen kan ik wel zeide verschillende en dus deed je maar wat je kon en gin je het te voet 8 km in een kruiwagen duwen...
Ja zelfs de dag erna  en afgesproken te hebben ze komen om 19:00 uur dat ik een Whats-appje verstuurde om 21:00 uur of ze de weg nog moesten leggen???? (want wou het smoesje niet meer horen...)  Zo schreef iemand dat de vriendin was gaan shoppen en nog niet thuis was en dus op de kids moesten passen en géén auto hadden... Ik had geen antwoord meer gestuurd maar dacht alleen FLI^%$ effe LEKKER op!!!
Maar ik heb ook nog een vraag aan jullie (dus als je een antwoord hebt Laat S.V.P. Z.S.M. wat horen!!)
Ik ben op zoek naar iemand die namens mij een gesprek kan voeren met mijn verhuurder, om mijn hond (Galgo) Musa bij mij te komen wonen! Ik heb een schriftelijk medisch verzoek van Huisarts, mijn hoofdbehandelaar Vincent van Gogh Stichting en mijn Arbo Arts
Oh ja, ben al geweest bij: (mijn toegewezen bewindvoerder) Compass-Zuid maar die zei nee.
Ben ook geweest bij Maatschappelijk wek maar die zei NEE en was boos dat ik zo iets aan hun kon vragen... Oh ja Planburo zijn plotseling gesloten als ze mijn naam horen of mijn nummer zien. En de gemeente Maasgouw vraag ik niet Al zouden ze de laatste op deze KLO ..wereld zijn. ;D >:(
Wetende dat er lotgenoten zijn die dit lezen, begrijpen en reageren is op zichzelf al een medicijn!

tuthola

Beste  La Chouffe,

Ten eerste vind het vreselijk wat er met jou gebeurd op dit moment.
Ik heb de vrijheid genomen om op te zoeken wat voor soort hond jij hebt en ben tot de conclusie gekomen dat een Galgo niet geschikt is voor op een zolderkamertje, ik kan de verhuurder dan ook wel begrijpen. Na al je verhalen mag je blij zijn dat je onderdak hebt en zou als ik jou was andere prioriteiten gaan stellen.
Misschien kan je met het gastgezin van jou hond afspraken maken om hem te bezoeken en samen een stevige wandeling  gaan maken.
Ook zie ik aan je verhalen dat je door de bomen het bos niet meer ziet en je vastzit in boosheid/teleurstelling, ik weet niet of je professionele hulp hebt maar zou dit wel overwegen zodat je  je boosheid/teleurstelling een plekje kan geven.
Probeer het negatieve in het positieve te trekken.....voor hetzelfde geld was je hond naar een asiel gegaan en zag je hem nooit meer, nu heb je nog de kans om hem te zien.

Naast je schulden/hond vind ik dat je kinderen de grootste prioriteit moeten zijn, ik weet niet of je de kinderen wel zag en of je verhouding met je ex goed is maar je zou ze kunnen meenemen als je met de hond gaat wandelen. Vaak vinden kinderen dit heel leuk en is nog gratis ook.

Ondanks je rot situatie moet je jezelf een schop onder je kont geven en in oplossingen gaan denken, dit zal niet zo snel gaan maar met een beetje posiviteit gaat het stapje voor stapje...

M.vr.gr.

jan

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Enne dan reageer ik maar even met een net andere gedachte,  heb jaren gezorgd voor een middel grote hond op een boven woning en ging prima heb wel altijd 5 trappen op en neer gelopen met de hond in mijn armen, kon die graag zelf maar  omdat dit slecht is voor de heupen voor een middel grote hond van 30 kilo deed ik het trap lopen.

En zijn er gedachte over een Galgo in huis,  en dat is een hond die bijna het zelfde is als ons en heeft het snel koud en moet een jas aan of kan als het warm is niet uit zijn bek hijgen net als ik, en zie dat het arme dier zeker 15/ 16 uur slaapt op een dag en niet waaks is,  daar is dus de baas voor,  geweldig zou zijn een veilig hol of hok,  waar hij niet alleen gelaten word,  denk daarbij aan een zolderkamertje,  of open bedstee.

Beestje heeft wel graag op zijn tijd beweging nodig,  en is daar door eigenlijk alleen geschikt voor echte bikkels die de hand er niet voor omdraaien  lopend naar het werk te gaan,  of rustig 8 km lopen met een kruiwagen,  waar vind je zo,n baasje.

O ja kinderen zijn zeer welkom,   is erg lief.

Marjan12

Je hebt nu een dak boven je hoofd, maar je bent nog steeds boos op deze wereld. Waarom bespreek je boosheid niet met de huisarts, zodat zij of hij echte hulp voor je kan aanvragen.