Als je denkt dat de bodem is? Het kan altijd slechter!!

Started by La Chouffe, Sep 21, 2014, 09:59 PM

Previous topic - Next topic

La Chouffe

Hallo beste lezers m/vr.
bedankt voor alle betuigingen, en reactie's
Vandaag nog 9 dagen te gaan tot het grote moment "La Moment Suprême"
Voor diegene die mij verhaallijn een beetje gevolgd hebben zullen ook nu weer met stomheid geslagen zijn na het lezen van deze ervaring...
(ik weet niet of ik dit eerder al had geplaatst want ik begin het overzicht te verliezen, dus als er iets dubbel geplaatst is sorry dan daarvoor...

Na verschillende pogingen ondernomen te hebben bleek een ontruiming niet te voorkomen, en moet het lot echt onder ogen zien.
-< p.s. een Mortuarium aanvragen kan niet in mijn geval omdat ik minder dan 10 jaar met een schone lei uit de W.S.N.P. ben gekomen>-  
Ik had zelf ook nog gebeld met de verhuurder of uitstel niet mogelijk was, maar dat was niet mogelijk tenzij ik â,¬3500,00 neer telde voor 30 september!
Daarna had ik met de bewindvoerder gesproken en toen werd me duidelijk waarom ik géén uitstel kon krijgen.  LET OP LIEVE MENSEN!!!
Er was een beslag van â,¬690,00 door BsGW (Belasting samenwerking Gemeenten en Waterschappen) op mijn (laatste geld ) Het vrij te laten bedrag gelegd normaal had ik â,¬ 770,00 en deze maand hadden â,¬ 79,00 en wie doet zo iets? De gemeente Maasgouw!!  Dat zijn de leuke dingen voor de mens hahaha  (alleen kan ik er niet mee lachen grrrr)!
Intussen nog geen betaalbare opslagruimte en/of onderdak!
Eerder zou mijn broer me helpen met spullen te verhuizen maar ook dat is gewijzigd zo hoorde ik van ochtend toen hij mij belde..
Aanvankelijk zou hij komende donderdag met vakantie gaan, maar ze gaan al woensdag (want ze hadden nog een aanbieding gevonden en die kon fijn aansluiten op de reeds geplande reis) en hij kon alleen morgen en dinsdag helpen maar omdat het allemaal onzeker was waarheen met mijn spullen was het misschien toch beter als ik me een bus zou huren, wetende dat ik al vanaf eind januari geen (leef)geld heb gezien denk ik dat ik een dokter moet vinden die me een nier uitsnijd en dat ik daar een gehuurde bus van kan betalen...

En nog geen betaalbare opslagruimte en/of onderdak!
Wetende dat er lotgenoten zijn die dit lezen, begrijpen en reageren is op zichzelf al een medicijn!

peter

Sterkte La Chouffe en geef vooral de hoop niet op!
Peter
Administrator Forum

burningspirit

dit noemen wij hier de wet van murphy
als er iets fout gaat, gaat direct ook alles fout
ons overkwam het ook: de gemeente legde beslag op een rot moment en het geld kwam pas na drie maanden terug, nadat we kwijtschelding hadden gekregen
het geld werd teruggestord op de rekening van mijn voormalige werkgever want daarvandaan was het in beslag genomen
gelukkig reageerde werkgever voor de verandering vrij snel

maar LaChouffe ....... ik wens jou ook veel sterkte, je hebt nog een moeilijke weg te gaan
houdt moed en zoek de positieve keerzijde van dit alles
ik weet dat het gemakkelijk klinkt maar ik weet echt waar ik het over heb
vecht je eruit! alsjeblieft.... !
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Marjan12

Kun je geen contact zoeken met leger des heils? Deze hebben opvang en deskundigen die je kunnen helpen.

gewoon

Ha La Chouffe

Het is wel snel aan het gaan nog maar negen dagen, je hebt nog geen nieuw onderkomen of opslag voor je spullen en het is kort dag dat je broer op vakantie gaat misschien is het slim om alvast een verhuis doos met waarde papieren aan je broer te geven voor dat die weg is en je foto,s brieven en dagboeken diploma,s en meer zaken die je normaal in een kluis houd.

Ook over de rest van je spullen moet je eens een rondje lopen wat het je waard is, en kun je daar geen afstand van doen dan is een optie een zee container te huren dat kost werkelijk niets, vrijstelling van rechten/kosten om deze even voor de deur te zetten kun je beleeft, regelen met de wijk agent.

Verder kun je deze container  bij een boer neer zetten tot dat je een nieuwe bestemming hebt of woning later,( maar je hebt geen geld voor het transport van de container  dat kost wel geld) en daar kan je broer wat in betekenen denk ik,  om deze te plaatsen,  voor dat die op vakantie gaat.

Ik heb dat zo eens gedaan omdat het ging om spullen van een paar andere gezinnen,  als het voor mij zelf zou zijn,  is het weg met die rommel ruimt heerlijk op,  hoe minder gewicht hoe verder de reis.

Klinkt misschien raar omdat je schrijft is dit de bodem, maar heb er eens voorgestaan en durf nu te zeggen,  daar is allemaal mee begonnen.

Sterkte en wijsheid

jan

La Chouffe, ik denk dat gewoon en Marjan jou bruikbare tips hebben gegeven. Misschien is het handig dat je morgen hiermee aan de slag gaat.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chapter

la chouffe
Hoe staat het nu al een oplossing kunnen vinden met woningbouw of hulp kunnen krijgen van een crisis opvang

marco

La Chouffe, heb jij in het verleden traumatische dingen meegemaakt, die niet behandeld zijn? 
Marco en Bianca

gewoon

Ha La chouffe

Hoe sta je er in op dit moment,  van die negen dagen zijn het er nog maar twee voor dat de maand voorbij is.

Heb je het een en ander kunnen regelen,  zo niet en zit je met vragen waar je geen oplossing voor ziet stel deze dan nu.

Samen komen er meer oplossingen dan dat je dat in je uppie  kunt zien.

gewoon

Hoi Marco misschien is het ergens wel waar of niet, maar wat een grote vraag voor een jongen,  die over twee dagen op straat lijkt te staan.

Wat ik zo mis is een hulp vraag.... naast alle opsommingen van slechte tijden,  kijk als die broer niet kan helpen of wil zijn wij er nog,  en zullen zeker niet met de stelling wandelen dat geld zorgen geen echte zorgen zijn,  op het moment dat er het op aan komt kan het zijn dat de sterk uitgedunde  vrienden kring,  of zelfs familie niet oppakken dat er wat moet gebeuren.

Sterkte la chouffe

Ook in het zien, van dat leek de bodem, zoek niet verder of het  deze ook was,  maar pak op waar je nu verder kan.

marco

Sommige instanties hebben nog een zorgplicht van zaken die gebeurt zijn in het verleden.
Marco en Bianca

peter

Ik vermoed nu, dat hij aan het overleven is. Sterkte la chouffe !!!

Eens komt er licht aan het einde van de tunnel.
Peter
Administrator Forum

Marjan12

Chrissie

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

La Chouffe

Allereerst (wéér) aan alle Alleen jullie, mijn hond, en kids, en collega's maken het mogelijk dat mijn huidige leven draagbaar blijft ♥ ♥ ♥ !! DankJeWel! :-)

Onderschatte gevolgen van 'n traumatische ervaring des levens
Hallo allemaal, Ja dat ik mijn maatje hier niet heb is idd Kwalitatief Uitermate Teleurstellend of in afkorting K.U.T.
Zo heb ik vorige week dinsdag een terugval gekregen, van de ontruiming....
Ik heb deze belevenis vet onderschat, en ook van de gevolgen die ik heb tot op heden.
Ik beleef die dag elke nacht weer opnieuw: S'morgen om 09:00 komt mijn ex-vrouw en feliciteert me met mijn 48e verjaardag en om vervolgens Musa op te halen om haar vervolgens naar de stichting in Deventer te brengen,en ik moest een (tijdelijke) afstandsverklaring tekenen.
Dan rijden ze rustig weg, om c.a. 11:00 uur start het circus... Politie stopt voor de deur en 4 man sterk lopen ze op mij af (ik sta in de deuropening jankend als een kleinkind...
enkele ogenblikken stapt een man uit een auto (die was eerder aangekomen en verderop geparkeerd) sjiek kostuum (de gerechtsdeurwaarder) effe later komen er een 2 busjes voor gereden. en stappen ± 10 mannen uit (het ontruimingsteam) tja ga maar effe door de hele klimbim is opgetrommeld.. De buren zijn inmiddels ook allemaal uitgelopen niet veel later mensen van verderop wonend stonden als aasgieren bij de (inmiddels) geplaatste container te wachten dat er iets kwam wat ze konden gebruiken...

Tja als je dat nacht in en nacht uit opnieuw beleeft en overdag "normaal" probeert te doen om toch aan dat beetje verwachting te voldoen omdat ik toch al een hele poos thuis zit ....
Dus ja ik heb een dak boven m'n kop (zolderkamer) dus alle gevaar is geweken.
Dus moet ik niet zeuren ...
Zo reageert menige mensen in mijn omgeving. En ben nu dus bezig om de Soulmate/ annex vriend Musa mijn Galgo Espagnol (gemartelde windhond uit Spanje) om medische reden toch hier te krijgen.
Zo heb ik de huisarts een brief laten opstellen dat gezien mijn situatie het bevorderlijk is om het herstel te bespoedigen.
Ook heb een dergelijke brief laten opstellen door mijn hoofdbehandelaar van de Van Gogh Stichting en wil ook een dergelijke brief door mijn arboarts laten opstellen zo heb ik alle betrokken partijen die baat hebben bij een spoedige herstel van mijn ziektebeeld. en als ik dan ook een brief van de arboarts heb gekregen wil ik deze aan mijn bewindvoerder (mevr. Joyce Rongen) van Compass-zuid overhandigen met het verzoek of zij voor mij in de bres wil springen om met haar charmes de verhuurder over te halen om toestemming te geven op medische gronden.
Mijn wens is dat het plan zal slagen.
Echter geeft mijn gevoel en ervaring (van de laatste 2 jaar ) om iets uit handen te geven en door anderen te laten afhandelen ben ik bang dat een ander resultaat behaald gaat worden.....
Sterker nog, zal ik er van op kijken als het plan zal slagen.
(Ik probeer niet de negativiteit de boventoon te laten hebben, maar realistische en enigszins mezelf voor te bereiden op een teleurstelling...)
Weer een nieuwe status update voor het Schuldenforum...
Bedankt La Chouffe
Wetende dat er lotgenoten zijn die dit lezen, begrijpen en reageren is op zichzelf al een medicijn!