Het onvermijdelijke eindel met wat hulp van BSGW en belasting

Started by La Chouffe, Sep 18, 2014, 10:24 AM

Previous topic - Next topic

La Chouffe

Hallo beste lotgenoten, ik zal nog effe snel een update plaatsen zolang het nog kan...

Het bekende Huisbezoek is uitgelopen op een fiasco:
Wonen Zuid (de verhuurder) wil dat ik de woning terug breng in originele staat In overleg hebben we bij intrekken in inbouwkeuken in laten plaatsen door hun notabene, en de badkamer is overgenomen net als de tuin met planten en alles..
Nou wil die guppy van 26 jaar oud dat ik alles terug breng naar 1995 keuken eruit! Badkamer idem, tuin voor en achter zelfde verhaal en heeft er ook alles met geschatte prijsindicatie genoteerd. Totale kosten plaatje â,¬6500,00 ik vroeg of er niet meteen een natuurstenen vloer in zou willen hé als we dan toch bezig zijn kijk ik ook niet op een 1000tje meer of minder... hij begon te lachen en vond het geen gek plan maar dat kon hij toch echt niet verwachten..
Als ik niet zou meewerken en er een ontruimingsteam moet komen zal het geheel verhoogd worden met ± â,¬10,000-â,¬12,000...
Nu na 1 week denk ik: ik ga voor optie 2 want dat betaal ik niet meer in dit leven! Er licht een beslag van belastingdienst voor de komende 5 jaar en daarna schuldhulptraject dus dat zal me echt geen reet roesten (sorry voor mijn grof taal gebruik) maar ik ben er een beetje klaar mee allemaal.

(effe snel hoofdrekenen huurachterstand momenteel â,¬3500 + huis oplevering- klaarmaken ± â,¬6000 Ontruimingsteam ± â,¬10.000,- Dat komt neer op een losse â,¬20.000...)

Het verhaal Stichting-Iris (overname bewindvoering) is voor mij voorlopig afgelopen en heb de neus er een beetje (te) vol van..
Nadat ik ruim een week nadat jij met Angela gesproken hebt heb ik daar na ook nog contact geprobeerd te krijgen heb zelfs Marcel meermaals via WhatsApp  gevraagd om een respons te krijgen. Daarna heb ik nog gebeld met Angela en zij vertelde me dat hij privé problemen had maar daar had ik niet aan, en zij zou hem nogmaals bellen.En afgelopen maandag(ruim een week geleden sinds de laatste communicatiepoging) heb ik aangegeven dat het niet meer hoefde.

Zôh nu de laatste stand van zaken een update:
Nadat ik op 3 september een gesprek heb gehad om te kijken met de gemeente of er nog iets mogelijk was, om het geheel voor mij draaglijker te maken. kwam men al snel tot de teleurstellende conclusie Dat er niets meer mogelijk was. Maar diezelfde dag omstreeks 19:00 uur viel er een brief van de gemeente Maasgouw op mijn deurmat waarin stond dat ik niets mocht verstoppen in de grond en niet mocht op straat zetten!!

Afgelopen maandag had ik een gesprek bij de gemeente Maasgouw met een mevr. van Maatschappelijk werk. En deze mevrouw heeft me ongeveer uitgelegd wat er (niet meer) mogelijk is betreffende de geplande ontruiming. Zij zou namens mij nogmaals contact opnemen met de verhurende partij Wonen Zuid in dit geval en vragen of 1 maand uitstel tot de mogelijkheden bestond?
Nou men was daar snel klaar; Néé!!!
Gister ontdekte ik waarom:
De laatste maand termijn was nog niet voldaan en de achterstand was nu opgelopen tot â,¬3500,00

Er lag begin dit jaar een beslag voor â,¬2500,- maar toen kwam de belastingdienst en schoof dat netjes aan de kant. En de achterstand (die door de onwilligheid en starre houding van het belasting's incasseringsorgaan is veroorzaakt) liep toen wel heel snel hoog op en dus was de uitzetting onvermijdelijk!
Ondanks dat mijn bewindvoerder een kwijtschelding verzoek had aangevraagd voor de gemeentelijke belastingen, hadden BSGW  nog even de rekening: het vrij te laten bedrag geplunderd!
Want door die wel overdachte superactie van de gemeente Maasgouw is voor mij elke kans op een menswaardig vertrek weggenomen!
Zij kijken namelijk niet of er al een loonbeslag ligt ofzo Nee ze kijken op mijn rekening en denken hé oh? Daar is geld te halen ...
Door de huidige huurachterstand kan ik niet regulier huren, dat moet dus privé (dus hoger in prijs of minder ruimte/mogelijkheden voor hetzelfde bedrag)
Meneer de Koning W.A, BEDANKT!!!

Ik weet niet waar ik met mijn spullen heen moet.
Ook heb ik geen onderdak en om alle shit compleet te maken is er ook nog eens géén geld meer want dat heeft die K GEMEENTE mij afgepakt. VTLB: â,¬770 minus beslag Gemeentelijke belasting: â,¬690=  â,¬80,00 om tot 25 oktober de overige rekeningen voldoen.
In ieder geval is voor mij de zaak een nog grotere uitdaging geworden dan het al was gezien het tijdsbestek.

Al zou ik voor opslag en of onderdak een oplossing hebben?
Dan heb ik ook nog eens geen geld om überhaupt iets te regelen! 

En weetje wat het ergste is: ik heb in de berging zo'n dik een touw van 'n zeilwinkel liggen, en dat begint tegen mij te praten; pak me dan doe het nu maar, en elke dag vecht ik er tegen maar zo wordt het me niet makkelijker gemaakt.

Voor de mensen die dit en andere verhalen niet kunnen begrijpen een voorbeeld voor uw beeldvorming:
Het voelt voor mij om als alcoholverslaafde door een slijterij te moeten lopen en bij elk rek 30 s wachten... (alleen kijken en vooral Blijven lachen...)
Wetende dat er lotgenoten zijn die dit lezen, begrijpen en reageren is op zichzelf al een medicijn!

chapter

Wanneer moet je eruit zijn nu
het is niet ideaal maar in crisis opvang kijken ze ook mee voor woonruimte etc.
ik wens je heel veel sterkte en hopelijk komt er pp tijd een oplossing nog.

jan

De gemeente heeft noodopvang en er is ook nog het leger des heils.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

sacredfour

Wat zegt je huurcontract m.b.t. het in de originele staat terug brengen van je woonruimte? Als je iets hebt overgenomen is dit de originele staat.  Als je kan bewijzen dat de verhuurder mee heeft gewerkt aan de inbouwkeuken dan heeft hij geen poot om op te staan. Het is wel belangrijk dat je zijn claim formeel (schriftelijk) afwijst. Als Buster je nog helpt kan zij wel een brief voor je samenstellen.
Is er beslag op je inboedel? Zo niet dan zou ik de ontruiming zelf aanpakken. Is er wel beslag dan zou ik de beslaglegger verzoeken de inboedel te verwijderen.
Probeer een probleem tegelijk aan te pakken. Door alle problemen samen te gooien maak je het jezelf alleen maar moeilijker. De meeste forumleden hebben ook allemaal in ernstige financiële problemen gezeten en ze laten je weten dat er altijd een oplossing is. Ik ben zelf ook dakloos geweest en heb een aantal maanden bij het Leger Des Heils moeten wonen met mijn vrouw en baby. Dit is niet het einde van de wereld. Je zal zien dat er voor alles uiteindelijk een oplossing is. Ben je gelovig, pak een bijbel en ga eens wat teksten lezen. Heb je juridische hulp nodig dan kan ik je misschien helpen. Sterkte!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

peter

Ik heb dit onderwerp door gestuurd naar de info@stichting-iris.nl.

@info@stichting-iris.nl

Gaarne een reactie op dit onderwerp.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Ben een beetje stil van alles... het enigste wat ik heel erg hoop is dat je luistert naar Chapter, Jan, Sacredfour en Peter dat je toch nog een lichtpuntje ziet en de ommekeer kan maken. Ze hebben allemaal , net zoals ik zelf , heb beste met je voor.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

chapter

Ben erg benieuwd
Toch denk ik realistisch gezien als situatie al zo uitzichtloos is je het iris niet kwalijk kan nemen dat ze niet binnen 1 week er een antwoord op hebben.
Ook al zouden zij bewindvoering over kunnen nemen blijft feit staan dat er dreigende uithuiszetting is. Beslagen waardoor er al minimaal vtlb is.
Ook iris kan van een euro geen 10 euro maken.
En een moratorium is erg lastig aangezien je daarbij verzoek wsnp moet toevoegen waar je geen gebruik van kan maken ivm 10 jaar termijn.
Dat geeft je ruimte om verzoek te beoordelen maar dat zal al afgewezen worden op de termijn en vraag is of gemeente een verklaring wil afgeven nodig voor een wsnp aanvraag aangezien een minnelijk traject niet kan of niet op zo n korte termijn

Quote from: peter on Sep 18, 2014, 03:00 PM
Ik heb dit onderwerp door gestuurd naar de info@stichting-iris.nl.

@info@stichting-iris.nl

Gaarne een reactie op dit onderwerp.

La Chouffe

Bedankt allemaal voor de steun,  de datum dat de ruiming plaatsvind is 30 september..En voor Chapter Probeer ik het duidelijker uit te leggen: het Stichting-Iris verhaal loopt al iets lang langer dan een week want ik heb in Mei contact opgenomen Daarna zijn nog 2 gesprekken geweest (op mijn verzoek omdat er geen reactie kwam. en bij het 2e gesprek was hij vergeten dat ik zou komen. Zodat ik 60 km. voor niets heb afgelegd, 1,5 uur heen gefietst en na 15 min. stond ik weer buiten om vervolgens weer 1,5 uur terug fietsen. Ik neem ook niet stichting-Iris in het algemeen iets kwalijk, maar de communicatie van Marcel vind ik erg teleurstellend, terwijl hij mijn contactpersoon zou zijn.
Ik vroeg ook niet om panklare oplossing, het enige wat ik vroeg was: Wat is de stand van zaken, weten jullie al iets meer?
Maar géén respons op al mijn pogingen tot communicatie, sorry maar op een gegeven moment is het stadium van sorry voorbij! Ik heb het meermaals geprobeerd, Buster had hem wel te pakken gekregen en legde het uit aan Marcel. Hij beloofde er z.s.m  contact met mij op te nemen. Helaas niets.
Angela zijn collega zelfde ook hier zou hij met mij bellen en me een update geven.
Tussentijds heb ik meerdere Whats-app en sms berichten gestuurd. Helaas ook dit mocht allemaal niet baten. 1 berichtje of e-mailtje met een verwijzing naar een andere persoon of datum maar helemaal niets van je laten horen... En ergens moet ook ik een lijn trekken.
En intussen is het nu zover dat ik dadelijk alles kwijt ben en nog geen steek verder ben en dat is wat ik geschreven had, Sorry voor alle commotie... :-)
Wetende dat er lotgenoten zijn die dit lezen, begrijpen en reageren is op zichzelf al een medicijn!

chapter

hoi chouffe
Ik snap heel goed wat je voelt
Ben in 2003 ook mijn huis uitgezet en in 2012 ook aanvraag wsnp gedaan afgewezen ook ivm termijn die later helemaal niet op mij van toepassing was aangezien wij toen geen schone lei hebben gehad omdat we alles inclusief bwv konden betalen van verkoop huis.
toen ook wsnp aanvraag gedaan met moratorium ivm afsluiten water wel gelukt toen was termijn 10 jaar voorbij
Jouw situatie is gewoon heel complex voor elke bwv met beslagen uitzetting etc is er zo weinig te beginnen omdat die ambtelijke molens zo traag werken om bv bij belasting beslag aan te pakken
door je lage vtlb lopen achterstanden alleen meer op
toch blijf ik benieuwd of er reactie komt van irir op bericht van moderator aan ze

La Chouffe

Ik anders ook Eens kijken hoelang het nu duurt... Vandaag is dat berichtje verstuurd, dan mag ik aannemen als er 25 september niets heb gehoord dat het volgens de lijn der verwachting ligt. Sorry voor mijn pessimisme, maar het zit ff allemaal erg hoog...
Dit is zékér niet ondankbaar naar jullie toe bedoeld..

nooitmeer

Heel snel naar het Leger de Heils gaan. Het is niet ideaal, maar zij hebben wel de juiste personen om dit hele verhaal eens goed door te lichten. Die bieden ook onderdak zou dit nodig zijn.

Er zijn gewoon een aantal zaken die van geen kanten kloppen en direct verwijtbaar zijn aan de gemeente.
Het VTLB, is veel te laag. Hier kan je net gas/water/licht van betalen en je persoonlijke onderhoud. Huur wordt al heel lastig. Ik ga er vanuit dat je hier boven op nog je toeslagen zoals zorg/huur krijgt als de BD deze al niet inhoud vanwege andere achterstanden.

Wat absoluut niet had gemogen is het plunderen van je bankrekening, je komt hier door onder alle normen uit. Dit geld moet terug. Als je hulp kan krijgen, bijvoorbeeld bij het Leger des Heils, dan zullen ze dit ook bevestigen en de juiste stappen ondernemen.
Als aangetoond kan worden dat door deze (onterechte) handeling de uitzetting een feit wordt dan zullen alle kosten en onkosten verhaald kunnen worden op de gemeente.
Let wel dat de gemeentelijke belastingdienst (of de organisatie die dit namens de gemeente regelt) waarschijnlijk een standaard procedure heeft bij achterstanden, en dat ergens in deze procedure het direct innen van penningen van de rekening hoort.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Marjan12

Quote from: La Chouffe on Sep 18, 2014, 08:33 PM
Ik anders ook Eens kijken hoelang het nu duurt... Vandaag is dat berichtje verstuurd, dan mag ik aannemen als er 25 september niets heb gehoord dat het volgens de lijn der verwachting ligt. Sorry voor mijn pessimisme, maar het zit ff allemaal erg hoog...
Dit is zékér niet ondankbaar naar jullie toe bedoeld..

Hoe gaat het nu met je?