Schuldenmeter Marjan

Started by Marjan12, Sep 16, 2014, 06:06 PM

Previous topic - Next topic

Marjan12

Quote from: HZHNE on Jun 24, 2017, 08:44 PM
Wat goed Marjan.
Helemaal schuldenvrij dat geeft vast een opgelucht gevoel.

Ja en maar ook een onwerkelijk gevoel. Ik heb jaren lang zorgen gehad. Ben heel opgelucht en blij dat ik niet meer hoeft zorgen te maken hoe ik moet rondkomen. Ik denk dat je dit wel herkent.

HZHNE

Dat herken ik zeker. ben op de DUO na helemaal schuldenvrij.
Maar daar hoef ik nu niet te betalen vanwege mijn lage inkomen.
Ben je nu aan het sparen ergens voor?

Marjan12

Ja, voor een vakantie begin augustus en een reserve. Ik besef dat ik geen buffer heb gehad, er hoeft maar iets te gebeuren en ik ben weer terug bij af.

Dick

Quote from: Marjan12 on Jun 25, 2017, 02:36 PM
Ja, voor een vakantie begin augustus en een reserve. Ik besef dat ik geen buffer heb gehad, er hoeft maar iets te gebeuren en ik ben weer terug bij af.

Verstandig, een schuld is zo gemaakt, aflossen duurt jaren.......
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

HZHNE

Verstandig om een buffer aan te leggen.
Zelf hanteer ik een buffer van 2 maanden vaste lasten.
Heb nu zelfs voor 3,5 maand staan.
Maar de vakantie komt er natuurlijk wel aan. Dus de buffer zal nog wat slinken,

Marjan12

@HZHNE, ik wil nu een buffer gaan aanleggen voor 3 maanden en een reserve voor de auto en huishoudelijke apparaten. De TV en de wasmachine gaan altijd tegelijk stuk. Het is voor het mij het veilige gevoel, voor het eerst slaap ik weer door, maar ik wordt wakker met het idee als ik het niet meer onder controle heb.

jan

Het is verstandig om een buffer aan te leggen, dit voorkomt dat je weer moet lenen, als er weer iets stuk gaat. En als je iets wil hebben moet je sparen. Deze les heb ik op een vervelende wijze geleerd. Een buffer geeft je ook een veilig gevoel.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Dit ga ik ook doen, ik heb mijn lesje wel geleerd.