Schuldenmeter Marjan

Started by Marjan12, Sep 16, 2014, 06:06 PM

Previous topic - Next topic

Marjan12

Stand van alle schulden

Doorlopend krediet 14347  Maandlast â,¬500

De schuld is wel lager, maar het voelt nog steeds aan als een molensteen!

Joy2014

Het is ook een last maar probeer positief te blijven, je gaat zo de goede kant op. Je zit alweer bijna onder de 14000, bijna weer een mijlpaal! :)

Knibbel

Lieve Marjan, molensteen of geen molensteen, jouw schuldenmeter daalt wel iedere maand. Dus, lieve meid, volhouden en blijf erin geloven. Dit gaat jou lukken. Iedere maand wordt die molensteen van jou lichter totdat ie nog maar een kiezeltje is geworden. Je bent keigoed bezig!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Marjan12

Stand 25 maart 2015

Doorlopend krediet 13947 maandlast â,¬500.

Ik hoop dit jaar ik uitkom op 8000. Dit is de mijlpaal, die ik wil halen!!

Knibbel

Quote from: Marjan12 on Apr 03, 2015, 05:39 PM
Ik hoop dit jaar ik uitkom op 8000. Dit is de mijlpaal, die ik wil halen!!
Het is heel motiverend en stimulerend om een vast doel voor ogen te hebben, maar ben niet te streng voor jezelf Marjan. Denk eraan dat het een streven is en geen must. Zorg dat het leefbaar blijft voor je, zorg ook goed voor jezelf. Dit heb je nodig om het te kunnen volhouden. Al doe je dan iets langer om die grens van 8000 te halen. Maar ik geloof in jou, je doet het zo goed. Gaat helemaal goed komen met je.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Super Marjan, weer een hap eraf ga zo verder!

Sluit me geheel bij Knibbel aan , het is goed om mijlpalen te hebben dan heb je een doel om naar te werken maar pin je er niet op vast er kunnen altijd kinken in de kabels komen dan moet je weer alles bijstellen en je kan gefrustreerd raken met als gevolg dat je het misschien gaat opgeven. Gewoon rustig aan verder gaan dan komt die mijlpaal vanzelf ik heb zelf ook door veel vallen en opstaan geleerd om mij niet  meer ontzettend te gaan richten op die mijlpalen zie vanzelf wanneer ik hem bereik. Gelukkig zijn er ook af en toe mensen die je er in terug roepen om je er niet op te gaan focussen dit is zeer belangrijk door zulke adviezen kan jij het tot een goed einde brengen want je hebt gewoon af en toe momenten dat je het even niet meer ziet.

Mijn begeleider bij PsyQ legde het heel mooi uit: Zie het als dat het donker is 's avonds en er staan allemaal sterren aan de hemel, ga je er heel lang naar kijken dan zie je ze niet meer maar ga je knipperen  je met je ogen dan zie je ze weer tevoorschijn komen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Bloem2

8000 is wel heel erg streng voor jezelf zijn. Het is een mooi streven maar
ik denk dat je je hiermee een strop om je nek legt. Je doet het al hartstikke goed,
pootje van het gas af en ga eerst maar voor de 9. Dan heb je in ieder geval
de grens van 10 doorbroken.

Marjan12

Stand 25 april 2015

Doorlopend krediet 13968,- maandlast â,¬500.

Ik hou het nog steeds vol en komen geen nieuwe schulden aan. Wat er wel aankomt, is de wasmachine, die staat op springen. De lager is stuk denk, hij maakt een hoop herrie. Ik hoop dat hij het nog uithoud totdat het vakantiegeld er is :'(

Marjan12

Stand 25 mei 2015 (vakantiegeld)

Doorlopende krediet 12000,- maandlast â,¬500

Ik leen nooit meer  :'(

Meelezertje

Hard hoor om je vakantiegeld hieraan te moeten besteden.  Toch fijn dat je het hier aan kon besteden en het niet nodig was voor andere dingen, die zijn blijven liggen. Het is een lekkere grote stap, die je zo kunt maken.

Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Marjan12

Dankje Meelezertje, het is niet anders, ik kan ook niet anders, anders blijft het mij achtervolgen.

Meelezertje

Ik keek nog even naar je eerste post van september vorig jaar. Wat een prestatie. DK gehalveerd! Applaus verdiend.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

jan

Met een krabbel en een paar keer pinnen, begint de ellende. Je bent goed bezig.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Jou schulden zakken zo heel mooi Marjan je doet het hartstikke goed!

Zelf doe ik altijd een gedeelte van het vakantiegeld in de lening, een gedeelte op de spaarrekening en een gedeelte blijft op de betaalrekening staan om te zorgen dat mijn jaarplanning sluitend blijft.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Joy2014

Wat ga je goed zeg, wat fijn!!!