Schuldenmeter Marjan

Started by Marjan12, Sep 16, 2014, 06:06 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Marjan sluit me bij Jan en Marco aan verminder je schuld zo snel mogelijk dan leef je straks weer een stuk prettiger.

Misschien denk je voor nu bah ik had zoveel anders met het geld kunnen doen bijvoorbeeld uitjes, vakantie, meubels, ga maar even zo door natuurlijk ik begrijp dat dat zijn normale gedachten, maar later ben je blij dat je het gedaan hebt!! Je draagt straks geen zware last op je schouders meer met je mee ;)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Bloem2

Je hebt er weer wat afgesnoept!
Je rentelast is erg hoog. Misschien kun je straks na de aflossing alles op een hoop
gooien en 1 lening afsluiten, zoals Chrissie gedaan heeft,
met een lagere rente zodat de aflossing hoger is en je eerder uit de schulden bent.

Marjan12

Tussenstand

Doorlopend krediet 15123  Maandlast â,¬500
Creditcard              0           Maandlast
Roodstand Giro        0
Totaal                    15123

Gisteren heb ik het geld van mijn tante ontvangen. Ik heb gelijk alle rekeningen gezuiverd en de creditcard afgelost. Het doorlopende krediet heb ik ook verder naar beneden gebracht. De bedoeling is om dit bedrag naar beneden te brengen en hem over te sluiten.

tonnie64

Wauw Marjan , ziet er al weer een stuk mooier uit je schuldenmeter, super

groetjes Tonnie

chapter

super
jammer dat je niet hebt geprobeerd te schikken met de bank en creditcard maatschappij. met een bod van 50% en kwijtschelding voor rest was je misschien overal vanaf geweest.
Nu is het wel stuk overzichtelijker aflossen en zorgen dat je niet weer opneemt uit het doorlopend krediet.
Heb je ook nog wat moois voor jezelf gekocht van haar

Chrissie

Dit zijn dubbele gevoelens voor je.
Je hebt verstandig gehandeld door het in de schulden te stoppen en jou ideeën zien er goed uit!
Maar zoals sommige anderen zoals Bloem en Chapter en misschien nog wel meer hebben aangegeven hoop dat je ook iets voor jezelf hebt gekocht als een aandenken aan je tante.

Jou plaatje ziet er nu heel mooi rustig en overzichtelijke uit, goed gedaan!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Bloem2

Och Marjan, ik krijg er kippenvel van.
Vergeet je niet die creditcard door te knippen?

Weegschaaltje

Wat fijn dat je schulden zo zijn gezakt. Wel onder hele verdrietige omstandigheden, maar toch....

Marjan12

Ik ben er echt heel blij mee, maar ik wil mijn tante niet vergeten. Haar foto, heeft een prominente plaats gekregen in mijn huiskamer. Ik brand regelmatig een kaarsje voor haar. De creditcards zijn uit mijn portemonnee, ik heb er maar één bankpas inzitten.

Ik heb de lening kunnen oversluiten. Ik betaal nu 7,25% rente per maand en het aflossingspercentage heb ik op 3% laten zetten. Ik kon hem ook op 1% laten zetten, dit betekend dat ik lage maandlasten heb, maar bijna niets aflos. Nu betaal ik 450 euro per maand, waarvan +/- 85 euro aan rente. En elke maand, wordt de rente minder en de aflossingen groter.

jan

Die 3% aflossing, helpt dat je het eerder heb afgelost. Als je op de 10000 zit, waarom sluit je het dan niet, met 5% aflossing?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Knibbel

Ondanks jouw dubbel gevoel heb je het goed aangepakt Marjan. Jouw tante heeft jou eigenlijk een tweede kans gegeven en het is zo fijn om te lezen dat je die met beide handen hebt aangepakt.

Jouw schuldenmeter begint goed te zakken. Gaat geweldig goed!!

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Marjan12

Tussenstand

Doorlopend krediet 147158  Maandlast â,¬500

Gelukkig onder de 15000 euro. Aan het van het jaar hoop ik onder de 10000 euro te zitten. Ik ben nu op zoek naar een goed programma om alles te gaan volgen. Ik gebruik nu een schriftje en excel. Ik wil het aantal bank en girorekeningen terug brengen naar, om het overzichtelijk te houden.

Ik moet nog 3 jaar en daarna ben ik vrij. Soms lijkt het of er geen einde aan gaat komen. Ik besef dat ik geluk heb gehad, anders had ik er niet zelfstandig uitgekomen.

Joy2014

Hallo Marjan, ik had al eerder wat van je verhaal gelezen. Heftig allemaal hoor met het overlijden van je tante.

Wat goed trouwens, onder de 15000,-, een mijlpaal, toppie :)

Ik heb zelf mijn vaste lasten in een soort exel, de gratis versie op m'n tablet. Ik heb verschillende tabjes, ook een waar ik van het hele jaar alle maanden heb genoteerd met de bedragen van alle vaste lasten. Als er iets betaald is zet ik in dat vakje een 'b' neer. Zo zie ik precies welke lasten er nog af gaan voor die maand en het totaalbedrag daarvan.

Voor alle bedragen naast de vaste lasten gebruik ik een schriftelijk kasboek, zelf gemaakt van een dik notitieboek. Ik heb als voorbeeld het kasboek op de site vh Nibud gebruikt.
Dit helpt mij heel erg. Aan het eind van een maand bereken ik dan het totaalbedrag.

jan

Marjan, kijk hier eens na.

QuoteBudget tools
Een budget tool is een software programma waarmee je jou inkomsten en uitgaven kan volgen. Hierdoor kun je een financiële planning te maken en ben je in staat om je schulden te gaan aflossen.

Er zijn verschillende (gratis) kasboeken waarmee je in excel of met OpenOffice je uitgaven kunt bijhouden.

CID Kasboek
kasboek leeg
kasboek-tabellarisch
Er zijn verschillende (gratis) financiële planning sheets waarmee je in excel of met OpenOffice je uitgaven kunt bijhouden.

Persoonlijk budget per maand
Huishoud budget
Family monthly budget
persoonlijk_budget Nibud (goed!)
Indien u niet de beschikking heeft over MS Excel, kunt via http://openoffice.org een  alternatief downloaden voor marktleider Microsoft Office. OpenOffice.org hanteert het standaarddocumentformaat OpenDocument.

Naast de Excel spreadsheet bladen zijn er kant en klare programma’s die mensen kunnen helpen, met het plannen van hun budget en bijhouden van hun inkomsten en uitgaven.

http://www.bankingtools.nl/ Een goed (offline) programma, met een maand probeer tijd, waarmee je kunt een budget en je uitgaven en inkomsten kan volgen. Het programma biedt ook de mogelijkheid om de mutaties van banken te downloaden. Kosten â,¬ 39,95
http://www.bankoffline.nl/ Een goed (offline) programma, met een maand probeer tijd, waarmee je kunt een budget en je uitgaven en inkomsten kan volgen. Het programma biedt ook de mogelijkheid om de mutaties van banken te downloaden. Kosten â,¬ 24,95 en daarna â,¬ 9,95 per jaar.
http://www.afaspersonal.nl/ Een online programma, dat functioneert als kasboek, budgetplanner en beheert je contracten. Het programma biedt ook de mogelijkheid om de mutaties van banken te downloaden. Kosten, geen het is goed en gratis! Echter als je gebruik wil maken van de uitgebreide mogelijkheden, kost dit je 3 euro per maand.
http://www.rietkerken.com/ Een  (offline) programma, met een maand probeer tijd, waarmee je,  je uitgaven en inkomsten kan volgen. Het programma biedt ook de mogelijkheid om de mutaties van banken te downloaden. Kosten, geen.
http://www.kasboek.nl/ Een online programma, dat functioneert als kasboek. Het programma biedt ook de mogelijkheid om de mutaties van banken te downloaden. Kosten, geen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Ik heb nu een online kasboek en ik hou nu alles bij, gelukkig heb ik nu maar één post te gaan, maar het voelt nog steeds zwaar aan. Het is net alsof er een molensteen aan mij hangt.