Yards deurwaarder verhoogt plots de kosten

Started by EmAaCeeAa, Sep 15, 2014, 02:40 PM

Previous topic - Next topic

EmAaCeeAa

Hallo allemaal,

Ik lees al een hele poos mee, maar heb nu zelf een probleem waar ik wel wat advies bij kan gebruiken.

Ik had een schuld bij DFA service. Ik wilde deze graag in 2 keer betalen, maar ze gingen daar niet mee akkoord en de vordering kwam bij Yards, de gerechtsdeurwaarder. Toen werd het een beetje raar: Ik nam contact op voor een betalingsregeling met Yards. In principe zou dat kunnen, maar het was of binnen 2 weken het gehele bedrag wat openstond ineens betalen, of in termijnen maar dan zou de zaak eerst voor de rechter komen voor een vonnis. Op dat moment, februari 2014 kon ik het openstaande bedrag niet binnen 2 weken betalen. Ik moest dus wel kiezen voor een betalingsregeling waarbij alle gerechtelijke kosten inbegrepen zouden zitten. In totaal 315 euro. Zo staat het ook in de betalingsregeling. Zaak zou dan in maart voorkomen.
Ik ben in maart begonnen met 50 euro per maand. In mei kwam ik voor een onaangename verrassing te staan. Er lag een kopie van het vonnis van een andere gerechtsdeurwaarder in de bus, die in opdracht van Yards handelde betreffende dezelfde vordering: Het bedrag van de vordering was nu ineens 110 euro hoger.

Ik heb gebeld naar Yards en de dame die mij te woord stond zei, dat het een overijverig iemand geweest was, en dat ze de kosten die erover heen gekomen waren zou afschrijven. Okay. Deze maand zou het dan zo ver zijn, ik zou de laatste maand betalen, ik bel naar Yards voor de exacte laatste termijn, zegt de beste man: U heeft 300 euro betaald, er staat nog 122 euro open.
Zijn buitenrechtelijke kosten.  :o :o

In maart was het bedrag 315 en wat centen, incl. buitenrechtelijke kosten,  maar nu blijkt er nog 122 euro open te staan.
Ik heb schriftelijk verzocht om uitleg, maar het blijft stil, en eigenlijk wil ik die extra 122 euro echt niet betalen. Wat kan ik nu het beste doen dan? Ik stuur vandaag sowieso nogmaals het verzoek om meer uitleg.

sacredfour

Er kan geen vonnis zijn zonder dat er een rechtszaak is geweest. Je zou hiervan bericht moeten hebben gehad. nadat het vonnis van deze andere deurwaarder is betekend, heb jij nog 14 dagen om in verzet te gaan tegen dit verstekvonnis.  Dit zou ik wel doen, omdat ze je geen kans hebben gegeven voor een minnelijke oplossing.
Was het stuk van de deurwaarder een officieel document?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

EmAaCeeAa

Bedankt voor uw antwoord. Ik ben misschien te uitgebreid geweest met mijn verhaal waardoor het onoverzichtelijk is geworden  :).

In februari kreeg ik van Yards een schrijven dat ze over zouden gaan tot dagvaarden. Ik belde voor betalingsregeling. Dat kon, maar dan lieten ze de zaak wel voorkomen. Totale kosten zouden daarna 315 euro zijn. Dit staat op papier waar ook de betalingsregeling op vermeld staat. Begin maart is de zaak voor gekomen, en ik ben bij verstek veroordeeld. In maart ben ik ook begonnen met de betalingsregeling. Eind mei kreeg ik van een ander deurwaarder het vonnis in de bus. Totale kosten bleken toen 422 euro. Ik heb gebeld. De kosten die extra ergens vandaag gekomen waren zouden afgeboekt worden en de 315 euro bleef gehandhaafd. Nu heb ik 300 euro betaald maar blijkt er toch nog 122 euro open te staan ipv 15 euro.

Ik kan dus niet in beroep.

sacredfour

Als in de betalingsregeling stond dat het te betalen bedrag inclusief gerechtelijke en deurwaarderskosten was, betaal dan niet meer dan het afgesproken bedrag.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

EmAaCeeAa

Even een update:

Vandaag brief ontvangen, Yards heeft de onterechte kosten alsnog gecrediteerd, deze schuld is afgelost.

tonnie64

Super om te horen, het weekend kan vast al niet meer stuk proficiat

groetjes Tonnie64

jan

Goed man!! Zorg dat de incassoboeven bij je vandaan blijven...........
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

EmAaCeeAa

Dank jullie wel. Helaas heb ik nog een aantal incassoboeven te tackelen, maar we gaan gewoon door :).