Even een update

Started by StilleStormen, Sep 11, 2014, 08:36 PM

Previous topic - Next topic

StilleStormen

Laatste topic: http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,47399.0.html

Ben even afwezig geweest maar er is dan ook weer zoveel gebeurt de laatste maanden.
Mijn laatste bericht was op 1 maart maar zijn nog steeds op ontdekkingsreis.
We staan nog steeds onder bewindvoering maar moeten ipv â,¬ 60,- per week rondkomen, nu van â,¬ 20,- per week rondkomen. Zoals de bewindvoering zegt: er is gewoon niet meer!
Als het zakelijke aspect afgerond is, gaat ze ons aanmelden bij de gemeente.

Het zakelijke:
Omdat de boekhouding van ons bedrijf nog steeds niet afgerond is, kunnen we niet aangemeld worden bij de gemeente.
De boekhouding heeft heel wat haken en ogen aangezien wij die nooit netjes hebben bijgehouden. Hebben een paar hele hoge Belasting aanslagen gehad daardoor.
Als alles eindelijk netjes uitgezocht is, zijn wij ervan overtuigd dat we nog veel te goed hebben van de Belasting maar dat wachten we nog af.........
Een maatschappelijk werkster heeft het wel voor elkaar gekregen om vanuit de Kerk â,¬ 450,- te ontvangen om die boekhouding in orde te laten maken. Onze bewindvoerder regelt dit allemaal.

Leefgeld

Met â,¬ 20,- per week rondkomen met z'n 2 is gewoonweg niet te doen!
We moesten over onze eer heenstappen en ons aanmelden bij de voedselbank.
Wat een vreselijke bedoening is dat zeg!
Elke vrijdagmiddag in de rij staan met mede lotgenoten.
Natuurlijk dankbaar dat dit bestaat maar ons gevoel kunnen we niet uitschakelen, we voelen ons als de mensen die je wel eens op films ziet in de oorlog met hun voedselbonnen.
Op dit moment is het gewoonweg in overlevings- modus!!
Ook hebben we ons aangemeld bij de Kledingbank.
Daar mogen we 4 kledingstukken per persoon per maand weg halen. Daar zijn wij erg blij mee want we hebben al jaren geen nieuwe kleding meer gehad dus dit is echt een kadootje.

Zijn inmiddels verhuist.
Nadat we 5 jaar geleden ons huis hebben moeten verkopen, woonde we in een huis wat gesloopt zou gaan worden. Op wet van de leegstandswet, konden we dat huis goedkoop huren, â,¬ 250,- per maand. Begrijp wel: het was echt een krot! Schimmel en vocht huisvesten daar rijkelijk.
En dan nog met weinig leefgeld hadden we geen mens-waardig bestaan!
Gelukkig hebben we een ander huurhuisje gekregen met toestemming van de bewindvoering.
Zij wist gelukkig ook dat er niets anders opzat.
De verhuizing was een ramp!
Natuurlijk was er geen geld om een grote auto of busje te huren en uiteraard begaf onze eigen auto het ook nog eens!
Met veel hulp van familie en vrienden konden we toch het een en ander overbrengen.

Auto
De bewindvoering wilde dat we de auto verkochten aangezien daar geld voor was.
Mijn vriendin heeft wisseldiensten en werkt 35 km verder op dus dat was geen optie.
De bewindvoerster vond dat ze wel op de fiets kon stappen.
Dan moet je mij kennen ;-) maar daar stak ik een stokje voor! Als zij daar echt op had gestaan, stond ik niet voor mezelf in.
Nou hebben we gelukkig een zeer lieve maatschappelijk werkster (door mijn Bipolaire Stoornis) dus die nam het stokje voor ons over. Zij ging in gesprek met de bewindvoerder. En doet dat nog steeds.....
Zo kwamen we er ook achter dat de bewindvoerder niet alles even netjes deed.
Dus met mijn maatschappelijk werkster achter haar aan, werden ineens allerlei zaken wel goed geregeld.

Internet
Geen tv en geen internet. Tijdens de verhuizing vond onze Bewindvoerder ook gelijk even dat ons abonnement van tv en internet opgezegd moest worden.
Met heel veel geluk kregen we wel analoge tv.
Aangezien de bewindvoerder wel wilde dat ik ging solliciteren vond mijn maatschappelijk werkster dat we toch minimaal een internet aansluiting moesten hebben want zo werkt dat nou eenmaal tegenwoordig en dan zou ik gaan solliciteren voor een baantje.
Het heeft geloof ik 6 weken geduurd eer dat de bewindvoerder doorhad welke simpele internet aansluiting nodig was.

Al met al..... onze ontdekkingstocht in een schulden vrij leven gaat niet over rozen.
Het enige dat we nu wel ervaren is dat de gordijnen open kunnen!!  ;) en dat is heerlijk!!!
Niemand meer aan de deur! Alle post gaat naar de bewindvoerder dus hebben daar geen omkijken meer naar.
Nog 3 weken en dan staan we al een jaar onder bewind met nog geen lichtpuntje in de verte.
Schuldsanering duurt 3 jaar (over het algemeen) maar de weg ernaartoe wordt vaak vergeten.
Wij zijn al een jaar bezig met de bewindvoering dus de gedachte dat we over 3 jaar schulden vrij zijn..........is larriekoek!

Roy24

Mooi eerlijk betoog! Inderdaad geen vetpot die 20 euro per week. Ik vond het zelf ook zo'n verademing dat niemand meer aan de deur stond. Jarenlang verschrikkelijk trauma geweest. Ik wens jullie veel sterkte in jullie reis door de woestijn met uiteindelijk het beoogde beloofde land in het verschiet. Al lijkt dat nu nog een onhaalbaar fata morgana!

statement

tjee zeg wat een hel...ik snap dat je uit je vel wil springen bij zulke vreemde sprongen die de bewindvoerder maakt. volgens mij had zij moeten kijken met jullie wat de goedkoopste oplossingen waren, bijv; goedkoper abonnement tv en internet, mss een auto die erg zuinig rijd zoeken etc etc.

ik kan me voorstellen dat naar een voedselbank gaan je de kriebels heeft gegeven, ik heb het ook gemoeten, vond het in het begin ook erg, maar na 2 x dacht ik kom op, gewoon gaan neus in de lucht ik ben niet de enige. nu weer aangemeld, maar helaas ben ik volgens hun niet "arm" genoeg.

ik wens jullie nog veel sterkte toe de komende tijd en ik hoop dat jullie maatschappelijk werkster hun blijft controleren zodat je zeker weet dat het werk goed wordt verricht door de bewindvoerder

StilleStormen

Dank jullie wel. Het is al vaak heerlijk om het van je af te schrijven hihi

Het zakelijke is nog steeds niet afgerond.
Doordat mijn maatschappelijk werkster er niet wekelijks meer achter aan zit, krijgen wij ook geen updates.Lekker he zo'n bewindvoerdster!?
Vandaag heeft de maatschappelijk werkster weer het stokje opgepakt. Zij is ook van mening dat er zaken zijn die niet kloppen.

Pleegouders
Wat ik vorige keer vergat te vertellen is dat wij officieel pleegouders zijn geworden van een kind van onze vriend.
Hij heeft 3 kinderen met allemaal grote rugzakken en kan het ouderschap niet aan. Ook hij zit in de bewindvoering.
Nu wij officieel goed gekeurt zijn als pleegouders, krijgen we natuurlijk ook pleegzorgvergoeding.
Daarmee moet de schoolreis betaald worden, zijn kleding, zijn uitstapjes, zijn eten en drinken etc.......
MAAR de bewindvoering weet dit en wil ineens allemaal kosten op ons verhalen.
Onze bewindvoerder A is collega met bewindvoerder B(zij beoefenen samen het kantoor) en B is de bewindvoerder van vaders (snap je hem nog?)
Bewindvoerder B heeft uit het partisipatiefonds dingen betaald voor 3 kinderen en wil het deel van 1 kind (wat bij ons woont) terug halen bij ons. Dit is dus niet toegestaan!
De pleegzorg-organisatie heeft ons dat hard op onze harten gedrukt!
Wij krijgen een vergoeding en geen salaris dus iedereen blijft daar van af!
Maar goed, ze blijven met z'n twee (bewindvoerder A en B) elkaar facturen sturen ivm het pleegkind. De pleegzorg organisatie heeft ze al een brief gestuurd met de bepaling dat zij daar van af moeten blijven.
Nu horen we dat vaders een overzicht heeft gehad en daarop stond een bedrag op die hij van ons ontvangen had.
Pardon!?!? Van ons?? Er is dus nu weer een strijd gaande want waar haalt onze bewindvoerder dat geld vandaan???

En als klap op de vuurpijl: Ik heb ooit samen met een ex in 2005 een huis gekocht.
Ik ben daar in 2007 weg gegaan. Scheiding is goed verlopen en hij zou het huis houden.
Hij moest het huis binnen 2 maanden op z'n naam krijgen en mij van de koopakte afhalen, kon dit niet dan moest het huis gelijk in de verkoop.
Ik ben in een diepe depressie geraakt en heb (helaas) nergens meer aan gedacht. Tot vorige week, toen nam mijn ex ineens contact met me op: het huis staat al 3 jaar te koop, hij kon het op dit moment de hypotheek nog betalen maar wist niet voor hoelang nog. Hij wil het huis goedkoper gaan verkopen waardoor er een rest-schuld blijft staan en tja daar zijn we beide verantwoordelijk voor.
Ik vandaag afspraak met advokaat voor informatie...... en ja hoor helaas..... ik ben nog steeds verantwoordelijk voor dat huis!!! Hij adviseerde me om me volledig in te zetten om het huis te verkopen en de rest-schuld op de koop toe te nemen maar er alles aan proberen te doen om dat huis met zo min mogelijk rest-schuld te gaan verkopen.
Nu moet ik de bewindvoerder dus gaan inlichten........ denk niet dat ze mij dat in dank afneemt.
Ik heb geen inkomen en ben druk bezig met een particuliere GGZ instelling om mijn leven weer op orde te krijgen.
Daarin is wel opgenomen dat ik part time aan het werk ga maar dat is nu nog niet.

Hoe het nu verder gaat verlopen........ eerst nu een huwelijksfeestje en verjaardagsfeestje vieren en dan ga ik maandag de bewindvoerder maar eens een update geven :-(