5 telefoon abonnementen

Started by Windsurfer04, Sep 11, 2014, 08:05 PM

Previous topic - Next topic

Windsurfer04

Hallo,

Ik ben begin dit jaar na een ruzie met me ouders het huis uit gegaan omdat het al een tijd niet goed ging en hun mij niet langer in huis willen hebben ben ik dus in me auto op straat beland, hele tijd nog goed kunnen rond komen van wat spaargeld en werk dat ik toen nog had maar door de situatie is me drugsgebruik nogal uit de hand gelopen en de schulden dus ook.

Ik wist op een gegeven moment (medio april) geen andere uitweg meer te vinden om aan geld te komen dan om ja daar komt het... telefoon abonnementen af te sluiten, 5 stuks bij verschillende telecom providers van ca 55 euro per maand en dat 2 jaar.

Sinds dat moment werd ik uitgeschreven bij me ouders (wat logisch is) en liet ik mezelf inschrijven bij een dakloze centrum om me post daar te laten komen , de post dat die abonnementen betreft heb ik in al die maanden niet geopent en ben ook niet vanplan ze ooit te gaan betalen, misschien beetje naief gedacht maar ik wist het op dat moment gewoon niet meer.

Nu had ik vorige week toch maar eens een brief van KPN geopent en zag tot me grote verbazing al een bedrag staan van ruim 2500 euro... en dat van slechts een provider! ook stond er in dat na die betreffende aanmaning er een deurwaarder gestuurd zou worden, maar alle abonnementen had ik nog bij me ouders hun adres opgegeven waar ook nogsteeds wat verdwaalde brieven belanden, maar dan nu mijn vraag, komen de deurwaarders dan naar dat adres van me ouders om spullen te eissen of weet ik het wat? want ik sta daar niet meer ingeschreven en verblijf daar ook niet meer dus dan kunnen ze toch niks meenemen? nou ik weet het niet.. misschien een van u?

Ik heb besloten aan mezelf te gaan werken en voor 10 weken naar een afkickkliniek te gaan en daar van me drugsprobleem af te komen maar maak me hier toch nog steeds erge zorge over, want ik kan wel net doen of het er niet is maar het blijft er toch..... hoe los ik dit op?

ps , na hoeveel maanden kunnen instanties beslag leggen op je uitkering?

gr
Wind

peter

QuoteIk heb besloten aan mezelf te gaan werken en voor 10 weken naar een afkickkliniek te gaan en daar van me drugsprobleem af te komen maar maak me hier toch nog steeds erge zorge over, want ik kan wel net doen of het er niet is maar het blijft er toch..... hoe los ik dit op

Door contact te zoeken met de GGZ en je problemen op tafel te leggen en om behandeling te vragen van je problemen.

Quoteps , na hoeveel maanden kunnen instanties beslag leggen op je uitkering?

Wanneer u een rekening niet heeft betaald, kan een schuldeiser de rechter vragen om u toch de rekening te laten betalen. Als de rechter heeft besloten dat u de rekening moet betalen, komen daar ook hoge kosten voor de procedure bij. De rechter zet zijn uitspraak in een vonnis. De schuldeiser kan vervolgens een deurwaarder inschakelen om het vonnis 'uit te voeren'.

Als u het verschuldigde bedrag niet in één keer kunt betalen, dan kan de deurwaarder beslag leggen op uw loon of uitkering. Uw werkgever of uitkeringsinstantie moet meewerken aan het loonbeslag. Een deel van uw loon of uitkering gaat dan rechtstreeks naar de schuldeiser. Er moet een deel voor u overblijven om van te leven. Dit heet de beslagvrije voet.

Er zijn ook schuldeisers die geen vonnis van de rechter nodig hebben. Dit zijn vaak overheidsinstanties.

https://www.juridischloket.nl/consument-en-geldzaken/schulden-en-incasso/loonbeslag/

Peter
Administrator Forum

Windsurfer04

Opname voor me drugsverslaving is al geregeld en is over 2 weken, maar over de schulden is met nog geen enkele instantie gesproken.

Maar ze kunnen dus niet bij me ouders thuis beslag leggen op spullen ? dat is iets dat me ouders nogal bezig houden... wil hun niet de dupe laten wordn van mijn eigen gok/drugsschulden

Windsurfer04

en weet iemand hoe het zit met deurwaarders die ingeschakeld zijn na meerdere keren een volle tank gejat te hebben? buiten dat ze hoger worden kunnen ze niet meer dan langskomen op een van de 2 adressen?

jan

Quote from: Windsurfer04 on Sep 11, 2014, 09:04 PM
Opname voor me drugsverslaving is al geregeld en is over 2 weken, maar over de schulden is met nog geen enkele instantie gesproken.

Maar ze kunnen dus niet bij me ouders thuis beslag leggen op spullen ? dat is iets dat me ouders nogal bezig houden... wil hun niet de dupe laten wordn van mijn eigen gok/drugsschulden

Nee, het zijn jou schulden, die jij heb afgesloten na je 18e jaar. Hierin was je volledig willsbekwaam.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Quote from: Windsurfer04 on Sep 11, 2014, 09:06 PM
en weet iemand hoe het zit met deurwaarders die ingeschakeld zijn na meerdere keren een volle tank gejat te hebben? buiten dat ze hoger worden kunnen ze niet meer dan langskomen op een van de 2 adressen?

Die zijn zeer effectief en gaan je ooit vinden. Denk je veilig te zijn en je leven op orde te krijgen, dan staat deze zaak nog.

Waarom loop je voor deze problemen weg en zoek hulp. Bespreek dit ook met de GGZ. 
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Windsurfer04

Mij vinden ze niet zo snel en hulp heb ik gezocht alleen is het nu nog wachten op opname, als me ouders geen last hiervan krijgen en zolang ik ergens anders ingeschreven kan staan kunnen ze mij niks maken en van een kale kip kun je niet plukken, alleen beslag leggen op me uitkering dan maar daar hoef ik toch niks voor te doen.

chapter

jammer dat je je schulden ook niet aanpakt maar denkt ze vinden me toch niet, die schulden blijven je achtervolgen want traject zal niet gaan eerste 5 jaar.
als je ooit weer je leven wilt oppakken zal dat erg lastig worden met loonbeslag op uitkering waardoor je ongeveer 90% van bijstandsnorm overhoud.
knap dat je wel je drugsverslaving aanpakt.
denk ook aan je auto deze kunnen ze ook in beslag nemen

Windsurfer04

Er blijven ook maar bonnen etc binnenkomen dus wat kan ik er aan doen met een uitkering van 660 per maand.

Kan het wel gaan betalen maar is een bodemloze put geef ik het nog liever uit aan coke of wiet.

want bij elkaar is het iets van 15.000 euro denk ik,

btw wat bedoel je met een traject de eerste 5 jaar? hoe zit het eigenlijk met de regel van het aflossen dat moet je dan toch 5 jaar zoveel mogelijk aflossen en de rest word kwijt gescholden??

jan

Kan het wel gaan betalen maar is een bodemloze put geef ik het nog liever uit aan coke of wiet.

Ik denk dat je, je al je problemen moet gaan aanpakken.

Ps als je het liever uitgeeft aan coke of wiet, kun je beter opzoek gaan een ander forum. Het is zonde (dan) van onze tijd om jou te adviseren.

Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

chapter

als schulden niet te goede trouw zijn ontstaan werken ze vaak niet mee aan minnelijk en in wsnp kom je niet in eerste 5 jaar nadat niet te goede trouw is ontstaan
wegrijden zonder betalen voor benzine en 5 abonnementen lijkt mij niet gezien kan worden als te goede trouw handelen

burningspirit

oefff..... ::) wat een vreselijk verhaal dit..... :-[
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Windsurfer04

Ik weet gewoon niet hoe ik eruit moet komen, kan nog steeds niet toveren, vandaar ik het hier ook vraag dus ideeen zijn welkom

jan

Ik zou contact zoeken en een betalingsvoorstel doen. Verslavingszorg kan jou toch adviseren. Tenslotte zijn dit veel voorkomende problemen bij verslaafden.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

nooitmeer

Je hebt je laten gebruiken als katvanger? Wellicht melden aan de officiele instanties zoals de politie?
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!