iemand ervaring met indienen schadeclaim beschermingsbewindvoerder?

Started by rosalien, Aug 31, 2014, 03:55 PM

Previous topic - Next topic

rosalien

Graag lees ik ervaringen van mensen die een schadeclaim tegen een beschermingsbewindvoerder / bewindvoerder hebben ingediend via de kantonrechter en hoe dat daarna verlopen is.
Moeten claims heel kort en bondig, of mag het zo uitgebreid als nodig is? De meeste claims hebben wel een uitleg en bijlagen nodig.

Goede tips kan ik altijd gebruiken, we hebben al een en ander op een rijtje gezet. We hebben een ruim onderbouwde rechtszaak lopen voor ontslag van deze bewindvoerder.

Ik heb ook vragen over hoe het dan werkt bij toewijzing van bijvoorbeeld een vergoeding van immateriële schade als je in de WSNP zit, vloeit het dan de boedel in? En andere vergoedingen?

:)

chapter

hoi rosalien
ligt denk ik aan welke tegoeden je denkt
ik verwacht dat een schadevergoeding in de boedel vloeit is namelijk van tijd wsnp toch.
van electra als je zelf betaald is voor jezelf. Als je in wsnp komt wordt er namelijk afrekening gemaakt tot die tijd.
wanneer is de zitting wsnp al meer bekend over?
de langdurigheidstoeslag valt sinds 1 juli ook in boedel dat was voorheen vrij
schadeclaim weet ik niet wel gehoord dat het erg moeilijk is ivm bewijslast en mogelijk ook fouten van client zelf.

rosalien

ok, dat hadden wij ook al verwacht dat de eventuele schadevergoedingen in de boedel van de WSNP zouden vloeien. Geen probleem, als het beschermingsbewind maar eens aangepakt word, het word hier steeds gekker, raak er ook verdomd gefrustreerd van.

De zitting WSNP is verzet naar oktober, overleg gehad met de WSNP bewindvoerder, deze gaat alle feiten afwachten en dan bekijken of een zitting nog van toepassing is.
Er word ook een herberekening VTLB gemaakt, die verwachten we deze week met de post, dus er is zeker schot in de zaak!

Wij gaan het toch aandragen, een schadeclaim, er zijn heel veel fouten gemaakt over zaken waar de cliënt geen zorg voor draagt, maar alleen de beschermingsbewindvoerder, ik heb het ook op schrift. Dus we gaan zeker een goede zaak aandragen, wat de rechter uiteindelijk besluit moeten we afwachten.

De WSNP bewindvoerder staat hier ook achter, ondervind meer problemen met andere clienten die dezelfde beschermingsbewindvoerder hebben.

Bedankt voor je antwoord chapter!

rosalien

We vragen trouwens ook een schadeclaim ten behoeve van de schuldeisers ivm loonverlies door beschermingsbewind. Dus er was sowieso al een deel voor de schuldeisers bedoeld.

chapter

wel jammer dat ze onzekerheid zo nog even voortduurt.
mogelijk kun je wel inkomen wat lager was als vtlb ermee aanvullen maar kan ook goed dat bwv zegt in boedel. die is degene die bepaals met rc
ben benieuwd of het lukt

rosalien

De WSNP bewindvoerder heeft wel door laten schemeren dat alles onder VTLB voor schuldenaar is en dat er boven voor de boedel, dat lijkt me niet meer dan terecht! Wij vragen ook niet meer. De rest kan wat ons betreft zo de boedel in.

Het duurt vooral lang nu omdat de beschermingsbewindvoerder uitstel aangevraagd heeft ivm vakantie, de 1e zitting was in augustus, krijgen we deze week een brief dat ze vanaf maandag vakantie heeft?? Maar goed, geeft ons mooi de tijd om zaken verder te regelen met WSNP bewindvoerder en onze schadeclaim in orde te maken.

En een budgetplan? Een overzicht van wat je wanneer betaald is toch geen budgetplan? Beschermingsbewind zegt dat dit overzicht voldoende is. Ik vind het geen budgetplan, naar mijn beleving moeten er in een budgetplan ook te verwachten kosten staan zoals eigen risico,auto onderhoud, enz. Lijkt mij dat ze hem moet voorzien van een budgetplan.