HELP

Started by sherretje, Aug 21, 2014, 05:55 PM

Previous topic - Next topic

sherretje

Hallo allemaal

Op 2-9-2014 zou mijn einddatum wsnp zijn.
in mijn eindverslag adviseerde mijn bewindvoerder geen schone lei omdat ik in sept 2011 tm okt 2012 niet voldoende
gewerkt/gesolliciteerd zou hebben.

De reden ervan is dat ik in sept 2011 een maagverkleining operatie heb gehad en daarvan moest herstellen (bewijs is netjes ingeleverd bij bewindvoerder 1,2,3 heb 3 bewindvoerders gehad) en daarna raakte ik in april 2012 zwanger en toen niet mocht werken ivm wekelijks flauwvallen. Ook daarvan netjes bewijs overlegd.

Verder zette de bewindvoerder in het verslag dat ik me verder wel netjes overal aan gehouden heb

Nu verloopt op 2-9 normaal gesproken de wsnp maar nu heb ik vandaag een brief gekregen van de rechtbank met de volgende tekst:

Onderwerp: oproep beeindiging van uw schuldsanering

geachte mevr,

Hierbij roep ik u op te verschijnen ter terechtzitting van 4-9-2014, teneinde te worden gehoord met betrekking tot de behandeling betreffende de beeindiging van bovengenoemde schuldsaneringsregeling.

wat betekend dit???
Word het beeindigd, zetten ze me eruit??? Ik ben er helemaal zenuwachtig van!!!

Boeddha

Ik denk dat de rechtbank dan gaat oordelen of er wel of geen schone lei gegeven gaat worden.

Is er nooit eerder door een bewindvoerder in je halfjaarlijkse rapportages gerept hierover? En heb je nooit een brief gehad van de rechter-commissaris over je vrijstelling van werken?
Be strong, have faith!

sherretje

Quote from: Boeddha on Aug 21, 2014, 06:02 PM
Ik denk dat de rechtbank dan gaat oordelen of er wel of geen schone lei gegeven gaat worden.

Is er nooit eerder door een bewindvoerder in je halfjaarlijkse rapportages gerept hierover? En heb je nooit een brief gehad van de rechter-commissaris over je vrijstelling van werken?

ze hebben het nooit gehad eerder over geen schone lei, enige wat er gezegd werd is niet voldoende gesolliciteerd en daar heb ik toen bewijzen van ingeleverd. Wat er toen speelde. Verder niks meer over gehoord.

gewoon

Hoi Sherretje

Zit niet in een WSNP maar als ik het probeer te snappen loopt die drie jaar bijna af voor jou en word door de Rechter gekeken naar de reden dat je twee jaar geleden te weinig gewerkt heb voor een periode van 2 maanden.

Denk dat er weinig aan de hand is,  maar dat je dit dus duidelijk moet uitleggen dat je toen herstelde van een zware operatie zodat deze kan beoordelen dat je wel,  gewoon een schone lei krijgt.

Weinig aan de hand dus,  maar je moet het wel goed uit de doeken moeten doen,  op papier en mondeling.

( denk ik dus )

Veel Succes

sherretje

Quote from: gewoon on Aug 21, 2014, 07:11 PM
Hoi Sherretje

Zit niet in een WSNP maar als ik het probeer te snappen loopt die drie jaar bijna af voor jou en word door de Rechter gekeken naar de reden dat je twee jaar geleden te weinig gewerkt heb voor een periode van 2 maanden.

Denk dat er weinig aan de hand is,  maar dat je dit dus duidelijk moet uitleggen dat je toen herstelde van een zware operatie zodat deze kan beoordelen dat je wel,  gewoon een schone lei krijgt.

Weinig aan de hand dus,  maar je moet het wel goed uit de doeken moeten doen,  op papier en mondeling.

( denk ik dus )

Veel Succes

Het gaat om de periode sept 2011 tm okt 2012

Ik ga het ze precies uitleggen. De bewindvoerder schreef als advies aan rechter: geen schone lei, voor een bepaalde periode wsnp verlengen (staat niet in hoelang verlengen) Toen heb ik nogmaals alle bewijzen van die periode verzameld en opgestuurd naar bewindvoerder en toen tot vandaag niets meer vernomen. De bewindvoerder heeft verder niet meer laten horen na de bewijzen.

Is de bewindvoerder aanwezig bij de zitting en hoelang duurt zo'n zitting?

Boeddha

Heb je nooit een akkoord gekregen van de Rechter-Commissaris?

Deze beslist of het akkoord is dat je minder werkt en zal dat ook schriftelijk bevestigen.
Be strong, have faith!

tuthola

Het gaat hier over 1 jaar dat er niet aan de sollicitatie eisen voldaan is, ik vind het dan ook vreemd dat je dit niet eerder op het half jaar verslag hebt gezien.
Ik zou er niet zo licht over denken zoals gewoon aangaf dit is heel serieus, je bent overgeleverd aan de rechter die meestal het advies van de bewindvoerder overneemt.  In het beste geval krijg je verlenging dit kan met 2 jaar verlengd worden maar ik heb ook wel is gehoord dat het korter kan.
Bereid je goed voor en kom met bewijzen die aantonen dat je op dat moment niet kon solliciteren.

Ik hoop natuurlijk dat het goed komt en je toch je schone lei uiteindelijk gaat krijgen.

chapter

normaal geeft arts dan ook aan hoe lang je niet kunt werken en volgt er een keuring mogelijk.
vind jaar best lang.
dat je ziek bent tijdelijk ontslaat je zelden van sollicitatie plicht.
tijdens zwangerschap had je bv wel kunnen solliciteren.
beter solliciteren en niet aangenomen worden als niet solliciteren.
zeker in wsnp zou ik dat risico niet nemen juist omdat eis 36 uur is.
bij rechtzitting is in ieder geval ook je bwv.
als verder alles okee is vplgt er mogelijk verlenging van minimaal 6 maanden.
of rechter moet met je meegaan maar die volgt vaak de bwv aangezien deze controlerende functie heeft