Flits, hoe is het? We missen je!

Started by Buster, Aug 20, 2014, 11:40 PM

Previous topic - Next topic

nooitmeer

Je zwager staat onder aan de lijst van erfgenamen hoor.

Je hoeft helemaal niet naar een notaris, als er een testament is dan zal de notaris vanzelf naar jou toekomen. Maar je ouders zullen het waarschijnlijk goed hebben geregeld hoor. Als er een koophuis is en er rust een hypotheek op dan zal de bank geeist hebben dat er bij de notaris is vastgelegd dat de partner de enige erfgenaam is mocht één van de twee overlijden.
Precies om te voorkomen dat één van de kinderen of andere erfgenamen "hun" deel zou opeisen mocht één van de partners komen te overlijden.

Laat je niet gek maken, en laat je bijstaan door iemand mocht je naar een notaris moeten voor de exucutie van het testament. Waarschijnlijk is de notaris ook de exucuteur van het testament.

Zo lang er een partner en kinderen zijn dan kunnen ooms/tantes/neven/nichten en zwagers helemaal niets.
Mocht er geen testament zijn dan is er nog niets aan de hand. De partner en kinderen erven dan alles.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Lizayra

Sterker nog, een zwager is helemaal geen erfgenaam want hij is geen bloedverwant! Alleen als hij speciaal in het testament genoemd wordt is hij erfgenaam.
En meestal is het testament op de langstlevende standaard, dat wil zeggen dat jullie allemaal niets krijgen totdat jullie moeder er ooit niet meer is. Tot die tijd mag moeder met het geld en goederen doen wat ze wil.

Luister vooral niet naar die zwager, hij klinkt als een zeer dominant en doortrapt persoon die jouw erfdeel in handen wil krijgen. Hij denkt zeker dat jij gek bent, of zwak, maar wat ik hier gelezen heb ben jij juist zeer sterk en slim.

Lieve Flits, wees verstandig en stap naar iemand die je wel vertrouwt en die verstand heeft van dit soort zaken. Laat deze persoon je helpen en voor je rechten opkomen, desnoods een advocaat of een bewindvoerder als je die hebt.

burningspirit

zwager probeert ws namens zus te spreken ..... ik heb dit ook eens meegemaakt
echt verschrikkelijk

inderdaad flits , laat je niet gek maken, hou je rug recht en steek je neus omhoog
en zoek een betrouwbaar persoon om je bij te staan
je bewindvoerder, sociale raadslieden, je moeder
in geen geval iemand anders van de familie

sterkte flits !
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

flits

ik heb mijn moeder ingelicht dat mijn zwager loopt te donderjagen over de erfenis en die heeft mijn zus ingelicht dat hj op moet houden met donderjagen ik heb mijn begeleidster van mee zeeland ook ingelicht dat hij loopt te donderjagen over de erfenis en dat hij denkt dat hij de baas is en die zegt ook dat hij nergens wat over te zeggen heeft en dat mijn zus moet regelen dat hij op moet houden

ik heb zelf ook nog even contact gezegd met mijn zus om te zeggen dat hij op moet houden omdat hij zelf anders in de problemen komt en haar erin meetrekt omdat ze met hem getrouwd is dat heeft mijn begeleidster van mee zeeland gezegd en dat mijn moeder degene is die de dienst uit maakt omdat alles op het langstlevende gezet is
als hij zo door blijft gaan ga ik toch het een en ander met mijn bewindvoerder bespreken over hoe het bij mijn testament zit
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Lizayra

Goed geregeld Flits, je hebt het gemeld en verder zou ik hem lekker negeren. En dat informeren bij je bewindvoerder zou ik gewoon doen als ik jou was.

peter

Goed gedaan en kan geen kwaad om met de bewindvoerder te praten.
Peter
Administrator Forum

burningspirit

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Bloem2

Hartstikke goed Flits, dat je iedereen hebt ingelicht.
Schandalig dat je zwager zich zo gedraagd.
Een volgende keer mag je hem in zijn gezicht uitlachen: je hebt nog steeds
de schuld aan je moeder: er valt dus helemaal niks te halen bij je!
Dat vergeet hij even....
Zolang jij je schuld aan je moeder aflost zal je bewindvoerder zeker geen
vette spaarrekening voor je kunnen maken!
Laat em maar een poepje ruiken en maak een lange neus naar je zwager!

Chrissie

Ik sluit me helemaal bij de andere voorgangers aan, je doet het super flits ben trots op je!!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

marco

Flits, goed van je afgebeten!! Ik ben tros op je!. Ik was al tros op je, dat je zo'n geweldig doorzetter bent en je moeder goed steunt!
Marco en Bianca