de incassobrief

Started by sacredfour, Aug 19, 2014, 07:41 PM

Previous topic - Next topic

Groezel

Vergeet eigenlijk omdat ik overdonderd ben door de hulp om aan te geven dat ik mijn medebewoners niet wil en kan lastig vallen met mijn verleden. Het advies van de gemeente toentertijd was om me in te schrijven bij het leger des heils. Dat vond ik ook zowat. maar ik kan mijn naasten niet blootstellen aan de grimmige akties van incassobureaus. dat heeft me al een keer mn relatie gekost.

ollie bollie

Mag ik er van uit gaan dat je nu bij andere mensen in woont en bij het leger des heils ingeschreven staat? Je huidige medebewoners zullen dan geen post zien van incassobureaus en al zou je post krijgen van incassobureaus, hoef je daar niet van te schrikken. Een incassobureau kan niet veel namelijk. Elke Jan Doedel met de korte achternaam kan namelijk een incassobureau hebben. Een hoop dreigen, maar meestal is het gebakken lucht.

Pas wanneer er een gerechtsdeurwaarder achter zit, kan het vervelend worden. Die kan namelijk wel beslag leggen, mits ze een gerechtelijke uitspraak of een executoriale titel in handen hebben. Maar die zal jouw situatie snel doorgronden en concluderen dat er niks te halen valt. En ook hij moet zich aan de beslagvrije voet houden... ;)

Heb je werk of een uitkering? Wanneer je bij het leger des heils ingeschreven staat, ga ik er van uit dat je een "daklozenuitkering" hebt.  Mocht je met een beetje hulp van de gemeente het voor elkaar krijgen om een kamer te huren, waar je je in kan schrijven, dan is dat al een flinke stap in de goede richting. Je krijgt namelijk meer uitkering, hebt recht op bepaalde toeslagen en je hebt een inschrijfadres. Vanuit die situatie kan je dan gaan werken aan het oplossen van je schuldenprobleem. :)
Carpe diem!

Groezel

Sta nu wederom ingeschreven bij mn vriendin. Eerst als postadres omdat zij helemaal gek werd van de opdringerige bureaus die oude schulden hadden opgekocht. De gemeente heeft dat veranderd in geëmigreerd naar onbekende bestemming. dit heb ik onlangs laten wijzigen met de aantekening dat ik helemaal niet geëmigreerd was. Ter info: Ik heb voor 1994 schulden gemaakt voor mijn winkeltje maar daarna geen enkele schuld meer gemaakt. kan ook heel blij worden van een kroketje;)
Tussentijds heb ik gewerkt, voor mijn zoontje gezorgd en buiten een paar maanden ww geen uitkering gehad. Nu probeer ik weer een leuke job te vinden maar dat is niet gemakkelijk. Tussentijds zie ik het maar als een gift dat ik meer tijd kan besteden aan mn kind wat op speciaal onderwijs zit.   

Groezel

Vanavond ga ik de antwoordbrief bij het incasso bureau in de bus doen.
de reactie zal ik uiteraard laten weten. dank je wel Ollie Bollie  :)

sacredfour

QuoteEerst als postadres omdat zij helemaal gek werd van de opdringerige bureaus die oude schulden hadden opgekocht. De gemeente heeft dat veranderd in geëmigreerd naar onbekende bestemming.
Dit zou kunnen betekenen dat er geen stuitingbrief is verstuurd, maar wel stuiting heeft plaatsgevonden.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

ollie bollie

Kijk eens aan, dat zijn een hoop kopzorgen minder! :)

Als je schulden van voor 1994 zijn, dan zullen de meeste wel verjaard zijn. Alleen degenen waar een rechterlijke uitspraak ligt én die niet gestuit zijn, zullen nog opeisbaar zijn.

Incassobureaus die aankomen met opgekochte schulden van meer dan 20 jaar terug kan je eenvoudigweg de incassobrief van sacredfour sturen. Na verloop van tijd zullen die steeds minder en minder aan de deur komen, aangezien ze geen poot hebben om op te staan.

Deurwaarders die met een vordering komen, waar een rechter zich over uitgesproken heeft, eerst vragen om bewijs van stuiting. Wanneer ze dat aan kunnen tonen pas gaan praten over een oplossing.

Heeft je vriendin een inkomen lager of ter hoogte van het sociaal minimum? Dan heb je waarschijnlijk recht op een aantal toeslagen of een aanvulling voor jullie samen tot het sociale minimum. Ik zit zelf hoger dan het sociale minimum met mijn loon, dus ik denk dat anderen hier je beter kunnen informeren over toeslagen waar je eventueel recht op hebt.

Heeft je vriendin wel een hoger inkomen, dan kan jij teruggave  loonheffingskorting aanvragen, aangezien jij geen of weinig inkomen hebt. Toch een leuk extraatje per maand, kwam ikzelf ook sinds kort achter. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/heffingskortingen_boxen_tarieven/heffingskortingen/algemene_heffingskorting/algemene_heffingskorting

Het beste is om jouw vriendin even te laten registreren dat alle bezittingen in huis van haar zijn. Wanneer er dan nog een deurwaarder aan de deur komt, die rechtmatig beslag kan leggen, dan is er niks om beslag op te leggen. Je hebt immers geen loon, uitkering of bezittingen. Je kan dus gewoon de deur open doen en het verhaal uitleggen, er zal je niets gebeuren.

Heb je enig idee hoe hoog de schuldenlast is? En dan heb ik het over de schulden die opeisbaar zijn en niet die van incassobureaus, die denken nog even een oude schuld onterecht te kunnen innen. ;)
Carpe diem!

sacredfour

Sorry, ik heb hetverkeert gezegd. Als de deurwaarder geen adres heeft dan ben ik bang dat er wel stuiting heeft plaatsgevonden.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

ollie bollie

De vraag is of de deurwaarder het ook kan aantonen.... ;)
Carpe diem!

Groezel

Ollie Bollie, je schrijft, haar laten registreren dat de spulletjes van haar zijn. hoe kunnen we dat doen?

ollie bollie

Wanneer ze bonnetjes heeft of bankafschriften die aan tonen dat zij er voor betaald heeft, is het makkelijk. Dat is al voldoende. Het gaat ook om de duurdere spullen, zoals een mooie flatscreen, auto, caravan of dergelijke spullen. Goedkopere spullen zullen bij verkoop niet genoeg opbrengen om de kosten te dekken van de deurwaarder en daardoor heeft het ook geen zin om die per veiling te gaan verkopen.

Wanneer ze het eigendom van duurdere spullen niet aan kan tonen door middel van bankafschriften of bonnetjes, dan kan je dat laten registreren bij een notaris. Daar zijn echter wel kosten aan verbonden.

Ik denk echter dat het niet zover hoeft te komen. Wanneer je jouw verhaal bij de deurwaarder uit legt, zal deze ook wel inzien dat er niks te halen valt en dat ook doorgeven aan de schuldeiser. Zeg daarbij dat je bezig bent om de situatie te verbeteren en dat je hem op de hoogte zal houden, wanneer je werk gevonden hebt en wel met een betalingsregeling kan starten.

Carpe diem!

Groezel

Hoi Ollie Bollie en Sacredfour,

Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden van de reactie die ik zou krijgen.
Na het versturen van de verjaringsbrief heb ik tot op heden geen reactie meer ontvangen.

De deurwaarder gaf mij na het hernieuwde bevel, twee dagen de tijd om te reageren. Het incassobureau
stuurde er meteen een brief achteraan die ik drie dagen na de betekening in de bus had. (Daar zat een maandag tussen.
Maandag wordt er geen post bezorgd bij particulieren).In de brief stond dat ik nog niet gereageerd had en dat ze verwachten
dat ik me uiterlijk de 11e in verbinding stel. Wanneer betaling ineens niet mogelijk is zou een een acceptabele regeling bespreekbaar
zijn.
Wanneer men niets zou vernemen achten de heren zich vrij om tenuitvoerleggingvan het vonnis over te (doen) gaan.Ze gaan ervanuit dat ik het zover niet laat komen. we zijn inmiddels bijna een maand verder. . .

Ook van I.J. die met een kortingsaanbieding kwam gedateerd op 22-01 heb ik na het versturen van de incassobrief niets meer vernomen.

Ik heb natuurlijk geen idee of het stilte voor de storm is of dat men het zo laat. Wel vind ik dat jullie me tot nu toe serieus een hart onder de riem gestoken hebben. Dat waardeer ik echt! Hartelijk dank daarvoor. Mocht er iets gebeuren dan laat ik dat weten en als er volgende maand nog niets gebeurt is laat ik jullie dat natuurlijk ook weten.

Groeten, G

Groezel

Ik kreeg een telefoontje van het incassobureau dat ze op het punt staan om beslag te gaan leggen. Ik heb aangegeven
dat ik verbaast was dat ik geen reactie heb gekregen op mijn brief. Deze hadden ze niet ontvangen zeiden ze. Ik heb aangegeven
dat ik de brief dan nogmaals maar dan met ontvangstbevestiging zal sturen. Dit was volgens de medewerker niet nodig. Ze wilde graag telefonisch de zaak bespreken. hier ben ik niet op ingegaan en heb ze verteld dat ik de brief nogmaals zal versturen en heb ze een goede middag gewenst.

Gr G.